Gå til innhold

Bruke epilator på underlivet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har prøvd det? Går det fint an å fjerne alt eller bør man heller bruke det til vedlikehold og "touch up" etter brazilian?

Hva bør man gjøre før og etter man har nappet? :)

Jeg er så lei av å barbere eller bruke hårfjerningskrem, og så har jeg ikke lyst å ta meg råd til å drive å ta brazilian i salong hele tiden, og det virker veldig knot å vokse seg selv.

Anonymous poster hash: e94b2...de1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går an å fjerne alt ja, jeg har gjort det. Noen steder gjør det forbanna vondt altså.. Men etter noen ganger så kjenner man mindre og mindre. Hårene blir litt tynnere når de vokser ut også :)

Anonymous poster hash: 57525...460
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt vondt! Holdt på å gå i bakken første gang jeg prøvde det (og tok meg et glass vin før jeg gjorde et nytt forsøk :fnise: ).

Men funker gjør det absolutt:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går an å fjerne alt ja, jeg har gjort det. Noen steder gjør det forbanna vondt altså.. Men etter noen ganger så kjenner man mindre og mindre. Hårene blir litt tynnere når de vokser ut også :)

Har du en spesiell epilator du vil anbefale? Er det noen med mindre hode på?

Jeg har en liggende i skapet men den er noen år gammel, og veldig stort hode på, så tenkte jeg skulle kjøpe ny :)

Sinnsykt vondt! Holdt på å gå i bakken første gang jeg prøvde det (og tok meg et glass vin før jeg gjorde et nytt forsøk :fnise: ).

Men funker gjør det absolutt:)

Haha! Det kan jeg tenke meg. Jeg tror jeg får prøve vin og poppe en paracet :laugh:

men hvordan blir området etterpå? Rødt og nuppete? er det noe man kan smøre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalma

Det kommer til å gjøre vondt, det kommer til å være knotete, og du kommer sannsynligvis til å forbanne din egen mor mens du holder på uansett hvordan du går frem og uansett hvilken epilator du bruker. Mitt forslag er å drite i vin og paracet, stikke på elektronikksjappa og finne en helt normal en, og så gyve løs uten å tenke for mye over det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en liggende i skapet men den er noen år gammel, og veldig stort hode på, så tenkte jeg skulle kjøpe ny :)

Vel, jeg har kun prøvd denne her, men er veldig fornøyd hvertfall :) Her er to bilder av den, jeg har den nederste:

http://www.priceit.in/wp-content/uploads/2010/10/Panasonic-Women-Epilator-2.png

http://www.it-echo.com/wp-content/uploads/2010/06/Panasonic_ES-WD72.jpg

Som du ser følger det med en liten også, og den er ment for bikinilinje står det. Men jeg bruker egentlig kun den store. Det er også forskjellige "beskyttere" man kan velge mellom, den ene gjør epileringen litt mer skånsom enn med den andre, men med den må en bruke lengre tid på å få fjernet alt. Det kan være lurt å prøve den skånsomme først, slik at huden blir litt vant til det! Håper det hjalp litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, jeg har kun prøvd denne her, men er veldig fornøyd hvertfall :) Her er to bilder av den, jeg har den nederste:

http://www.priceit.in/wp-content/uploads/2010/10/Panasonic-Women-Epilator-2.png

http://www.it-echo.com/wp-content/uploads/2010/06/Panasonic_ES-WD72.jpg

Som du ser følger det med en liten også, og den er ment for bikinilinje står det. Men jeg bruker egentlig kun den store. Det er også forskjellige "beskyttere" man kan velge mellom, den ene gjør epileringen litt mer skånsom enn med den andre, men med den må en bruke lengre tid på å få fjernet alt. Det kan være lurt å prøve den skånsomme først, slik at huden blir litt vant til det! Håper det hjalp litt! :)

Edit: den nederste linken virker visst ikke, men det var helt samme epilator, i en annen farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp en du kan bruke i dusjen, litt mindre vondt da.

Men gjør sinnssykt vondt de første gangene. Men er verdt det da!

Anonymous poster hash: 92426...d2a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får dere seriøst fjernet håret på kjønnsleppene og bakover med epilator?

Anonymous poster hash: e28dd...11a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Haha! Det kan jeg tenke meg. Jeg tror jeg får prøve vin og poppe en paracet :laugh:

men hvordan blir området etterpå? Rødt og nuppete? er det noe man kan smøre på?

Det fungerer aldeles utmerket, men det er greit å ha sånn nogenlunde smerkteterskel altså ;)

Å 'måtte' kombinere med vin og paracet høres ut som en skummel metode for å være ærlig.

Bruk Unirens fra Kondomeriet etterpå, det fungerer veldig bra.

Merk at de første sekundene etter påføringen vil svi.

Jeg bruker Braun Silk-epil 7 Dual Wet & Dry epilatoren fra Braun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pass på...sjansen for å slite med inngrodde hår blir faretruende høy :(

Anonymous poster hash: 10045...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Pass på...sjansen for å slite med inngrodde hår blir faretruende høy :(

Anonymous poster hash: 10045...6a4

Ikke min erfaring, snarere tvert i mot.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid går det mellom hver gang da? Hvis hårene blir borte lenge, så frister det litt å teste ut dette. Men hvis det gjør så vondt som jeg tror, så bør det være snakk om en greit lang hårfri periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min erfaring, snarere tvert i mot.

Jeg får lett inngrodde hår av barbering. Men det er bedre når jeg vokser. Tror du epilator er noe for meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hvor lang tid går det mellom hver gang da? Hvis hårene blir borte lenge, så frister det litt å teste ut dette. Men hvis det gjør så vondt som jeg tror, så bør det være snakk om en greit lang hårfri periode.

Kommer nok litt ann på hvor god hårvekst du har.

Selv drar jeg over en nøyaktig runde en gang i uken, men det er for å alltid holde det silkeglatt.

Samme som for leggene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lille-pus

Jeg får lett inngrodde hår av barbering. Men det er bedre når jeg vokser. Tror du epilator er noe for meg da?

Det kan høres ut til å være verd å prøve.

Men, som for legger er det den første gangen som krever tid..... Jeg delte førstegangsepilèringen over 2 dager. Klarte ikke ta hele den den første gangen, og var glad jeg husket at det var like vondt på leggene den første gangen... men bare den første gangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det fungerer aldeles utmerket, men det er greit å ha sånn nogenlunde smerkteterskel altså ;)

Å 'måtte' kombinere med vin og paracet høres ut som en skummel metode for å være ærlig.

Bruk Unirens fra Kondomeriet etterpå, det fungerer veldig bra.

Merk at de første sekundene etter påføringen vil svi.

Jeg bruker Braun Silk-epil 7 Dual Wet & Dry epilatoren fra Braun

Ja, jeg har høy smerteterskel, men er nervøs for hvordan det er der nede. hehe

Unirens har jeg, og den epilatoren du linker til så veldig bra ut. Har den et hode for bikinilinje og eller er det ikke nødvendig? Og bruker du den helst i dusjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ja, jeg har høy smerteterskel, men er nervøs for hvordan det er der nede. hehe

Unirens har jeg, og den epilatoren du linker til så veldig bra ut. Har den et hode for bikinilinje og eller er det ikke nødvendig? Og bruker du den helst i dusjen? :)

Jeg bruker den konsekvent i dusjen ja.

Vasker først med Dr.Greve eller Asan, skyller godt med varmt vann, ny runde med Dr. Greve eller Asan uten å skylle... og så epilèrer jeg.

Den epilatoren har to 'påsatser' som gjør selve epliatorfeltet på hodet smalere, - bilkinilinje-påsats ja. Ikke eget hode for bikinifelt.

Den er dyr, men god. Oppladbar, trådløs og til bruk i dusjen er egenskaper jeg valgte å prioritere da jeg byttet ut min eldgamle med ledning :fnise:

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker den konsekvent i dusjen ja.

Vasker først med Dr.Greve eller Asan, skyller godt med varmt vann, ny runde med Dr. Greve eller Asan uten å skylle... og så epilèrer jeg.

Den epilatoren har to 'påsatser' som gjør selve epliatorfeltet på hodet smalere, - bilkinilinje-påsats ja. Ikke eget hode for bikinifelt.

Den er dyr, men god. Oppladbar, trådløs og til bruk i dusjen er egenskaper jeg valgte å prioritere da jeg byttet ut min eldgamle med ledning :fnise:

Fantastisk! Tusen takk for hjelpen, da går jeg for en sånn. Grugleder meg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...