altflyter Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Jeg aner ikke hvor denne skal plasseres, så jeg beklager om den må flyttes. Jeg skulle kommentere en sak på ba.no, og da fikk jeg beskjed om å oppgi fødselsnummeret mitt. Det er ikke noe man slenger rundt seg, så jeg gjorde så klart ikke det. Er det bare meg som syntes dette er absurd? En ting er å oppgi fult navn for å unngå hets, men det må da finnes grenser! Ville du gjort det? 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Nei det ville jeg ikke gjort. Ba har ingen rett til å bruke det på denne måten. Anonymous poster hash: a0a55...3ff 1
Gjest constance90 Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Alle saker jeg ser jeg kan kommentere med må jeg logge inn med facebook feks. Ser ingenting om fødselsnummer. Har du en link?
altflyter Skrevet 25. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2014 Jeg er logget inn med Facebook, men da jeg skulle poste en kommentar ble jeg bedt om å oppgi fødselsnummer i tillegg
Gjest constance90 Skrevet 25. mai 2014 #5 Skrevet 25. mai 2014 Jeg så nå hva du mente. Vel, du må verifisere deg. Enten med mobil nummer eller med fødselsnummer. Ser at det kan være hjelpsom mot hets, de sier de ikke lagrer det osv. Men jeg hadde nok ikke gjort det selv. Forsåvidt så har vi ingen rett på tilgang til kommentarfeltet så hvis de vil bruke fødelsnummer som verifisering så har de lov til det. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #6 Skrevet 25. mai 2014 Det vil jeg ikke gjøre. Jeg vet ikke hvem som har tilgang på mitt nr i ba. vi har vel lest nok om svindel på nett. Da får man heller la være å kommentere. Du kan sende de en mail, og spørre. Spør om dette er klarert med datatilsynet Anonymous poster hash: 78c0a...2a8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #7 Skrevet 25. mai 2014 Da før de nok få kommentarer...Anonymous poster hash: 83911...372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå