AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men lang historie kort så begynte alt når exen stakk. Jeg begynte å drikke veldig mye samt prøve å finne meg en ny mann, men alle menn ville bare en ting. Menn er ikke interessert i meg, så det har jeg godtatt. 3 år senere sitter jeg her uten jobb, uten utdanning, uten kjæreste, bor hjemme til mor og far og er personlig konkurs. Jeg begynte på et prestisjestudie men sluttet fordi jeg rett og slett ikke orket 6 år med utdanning! Jeg har en god venn jeg prater med, men hun har nok med seg selv. Jeg er virkelig så deprimert at jeg rett og slett bare vil avslutte alt, men det er absolutt ikke noe ønske. Jeg har vært under behandling men siden jeg ikke møtte opp på en time så ble behandlingen min avsluttet på DPS. Jeg bestilte derfor en ny time til lege, men legen satte meg opp på time om en måned der vi kunne avtale ny behandlingsform. Jeg har vært til NAV, men siden jeg ikke lenger går til behandling har jeg ikke krav på arbeidsavklaringspenger, så jeg fikk beskjed om å låne penger av familie. Nå har det seg slik at pappa er en tyrann, mens mamma har dessverre ikke muligheten til å hjelpe meg. Jeg får låne penger av henne i ny og ned, men det er bare penger til mat. Jeg krever ikke at mamma og pappa skal ta vare på meg, da jeg vil klare meg selv men jeg får det ikke til. Jeg har vært overalt i denne byen å spurt om jobber, men ingen trenger meg eller så har de nok folk fra før av. I tillegg til alt dette så får jeg høre av min far at jeg er en taper, og at jeg kan ingenting osv. at jeg rett og slett er et null! Jeg har tidligere blitt innlagt pga min far da han rett og slett har mishandlet meg psykisk gjennom mange år, men jeg har valgt å tilgi han. Nå sitter jeg på pikerommet mitt og gråter som aldri før, mens mor og far sitter på stuen å later som ingenting. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Dagene går og jeg gjør ingenting, og drømmen om å få en jobb har begynt å se svart ut. Har lyst å låne bilen til mor og prøve å finne meg jobb i morgen, men ser liksom ikke vitsen lengre da jeg rett og slett ikke får noe jobb! Har også søkt utdanning til høsten, men jeg er ikke sikker. Så her sitter jeg 23 år gammel uten penger, uten gode foreldre, ingen kjæreste eller positivitet i hverdagen. Jeg har ikke drukket i helgen, men uansett så er jeg veldig langt nede. Jeg prøver så godt jeg kan å ta vare på meg selv, men akkurat nå vet jeg ikke om jeg klarer mer lengre. Anonymous poster hash: c9d5a...aab
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Selv om du ikke har krav på AAP kan du søke om sosialpenger. Du kan få livsopphold selv om du bor hjemme.Anonymous poster hash: c28da...f12 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Dessuten bør du flytte ut. Anonymous poster hash: c28da...f12 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 Hvorfor begynne på et 6-årig prestisjestudium når du er såpass demotivert? Start med en bachelor. Du er ung, det er overhodet ikke for sent. Anonymous poster hash: 48d12...e17 2
Antoinette Skrevet 25. mai 2014 #5 Skrevet 25. mai 2014 DPS avslutter ikke behandlingen av deg hvis du kun misser en time. Det høres ikke riktig ut. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #6 Skrevet 25. mai 2014 Gå på Nav på mandag og sørg for et nytt sted å bo, livsopphold og hele pakken. Situasjonen blir ikke bedre av å bo slik du gjør nå.Anonymous poster hash: 71dd2...7da 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #7 Skrevet 25. mai 2014 DPS avslutter ikke behandlingen av deg hvis du kun misser en time. Det høres ikke riktig ut. Det gjør de faktisk. Skjedde med eksen min også mens han var midt i en psykose.. Det står i brevet man får tilsendt når man har fått avtale om time, at dersom man ikke møter opp eller tar kontakt for å lage ny avtale, anser de behandlingen som avsluttet. Hva jeg mener om den praksisen får bli en annen diskusjon... Men TS, du er enda ung, du kan jo fint begynne på et studie til høsten. Dersom du er usikker på hva du vil kan du til og med bare ta noen enkeltemner på universitetet. Da har du rett på studielån og da kan du finne deg en studentleilighet. Høres ut som du ikke blir bedre av å bo hjemme akkurat. Og bare fortsett å få deg jobb, det må jo lykkes før eller senere (dette er noe jeg sier mye til meg selv for tiden, har også søkt lenge på jobber uten å lykkes) Anonymous poster hash: 05f45...c81 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #8 Skrevet 25. mai 2014 Det gjør de faktisk. Skjedde med eksen min også mens han var midt i en psykose.. Det står i brevet man får tilsendt når man har fått avtale om time, at dersom man ikke møter opp eller tar kontakt for å lage ny avtale, anser de behandlingen som avsluttet. Hva jeg mener om den praksisen får bli en annen diskusjon... Men TS, du er enda ung, du kan jo fint begynne på et studie til høsten. Dersom du er usikker på hva du vil kan du til og med bare ta noen enkeltemner på universitetet. Da har du rett på studielån og da kan du finne deg en studentleilighet. Høres ut som du ikke blir bedre av å bo hjemme akkurat. Og bare fortsett å få deg jobb, det må jo lykkes før eller senere (dette er noe jeg sier mye til meg selv for tiden, har også søkt lenge på jobber uten å lykkes) Anonymous poster hash: 05f45...c81 Pisspreik! Jeg går til DPS selv og det er ingen behandler som avslutter etter at man går glipp av en time.Anonymous poster hash: c28da...f12
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #9 Skrevet 25. mai 2014 Pisspreik! Jeg går til DPS selv og det er ingen behandler som avslutter etter at man går glipp av en time.Anonymous poster hash: c28da...f12 Så du mener både jeg og TS lyver da eller? Hva skulle det være godt for? Anonymous poster hash: 05f45...c81
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #10 Skrevet 25. mai 2014 Så du mener både jeg og TS lyver da eller? Hva skulle det være godt for? Anonymous poster hash: 05f45...c81 Det er ofte slik at man fremstiller ting som man selv er skyld i som noe som man ikke kunne klandres for. Din venn og TS må ha unnlatt å møte på mye mer enn en time for å få avsluttet behandlingen. Husk at mange vet hvordan helsevesenet fungerer, derfor stusser folk på slike bortforklaringer.Anonymous poster hash: c28da...f12
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #11 Skrevet 25. mai 2014 Men så begynn på et annet studie. Ta noe du finner på restetorget, flytt ut og lev av studielån og ekstrajobb. Anonymous poster hash: 49dd6...c93 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #12 Skrevet 25. mai 2014 Det er ofte slik at man fremstiller ting som man selv er skyld i som noe som man ikke kunne klandres for. Din venn og TS må ha unnlatt å møte på mye mer enn en time for å få avsluttet behandlingen. Husk at mange vet hvordan helsevesenet fungerer, derfor stusser folk på slike bortforklaringer.Anonymous poster hash: c28da...f12 Vel, i det brevet han motok var det skrevet svart på hvitt. Selv om det kanskje i raliteten ikke hadde vært utfallet dersom man hadde ringt, klagd og stått på sitt, så klarer kanskje ikke en person som sliter psykisk å ta tak i ting på denne måten. Som jeg nevnte var min venn som du sier, i psykose på tidspunktet og var dermed mer opptatt av å finne ut hvem som stod bak stemmene inne i hans hode. Men ja, akkurat det spiller ikke noen rolle for denne problemstillingen - jeg ville bare få frem at jeg forstår TS godt, det er etter min erfaring ikke alltid like enkelt å nå frem til dps for å få den hjelpen man trenger! Det gjelder å stå på sitt! Anonymous poster hash: 05f45...c81 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #13 Skrevet 25. mai 2014 Så det er bare til å troppe opp hos nav så fikser de bolig, møbler, mat og spennepenger??? Man trenger ikke gjøre noe selv altså???? Anonymous poster hash: 2d044...358
Gjest Cartman Skrevet 25. mai 2014 #14 Skrevet 25. mai 2014 Gå til et bemanningsbyrå. De kan hjelpe deg. Du er enda ung og derfor attraktiv som arbeidstaker. Arbeidssøking er deprimerende, men det er noe alle mennesker må igjennom.
Ferny Skrevet 25. mai 2014 #15 Skrevet 25. mai 2014 Du er bare 23 år gammel - det er absolutt ikke for sent å begynne på en utdanning! Er du ikke motivert for et seksårig opplegg, så begynne med en bachelor, og velg noe som interesserer deg! Ikke tenk prestisje. De gode resultatene kommer når du har funnet et fagfelt som du liker. Så - det økonomiske. Som student vil du få penger fra lånekassen. Få deg en helgejobb i tillegg, så har du mer enn nok å rutte med. Flytt ut fra foreldrene dine, og forholdet til din far vil nok bli bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #16 Skrevet 25. mai 2014 Så det er bare til å troppe opp hos nav så fikser de bolig, møbler, mat og spennepenger??? Man trenger ikke gjøre noe selv altså???? Anonymous poster hash: 2d044...358 Nei. Det er en lang prosess for å få kommunal bolig og mange får avslag. Men livsopphold kan TS få og NAV dekker husleien lø hun foytter ut. Noe hun selvsagt bør, hun er jo voksen nå.Anonymous poster hash: c28da...f12
kari2 Skrevet 25. mai 2014 #17 Skrevet 25. mai 2014 Pisspreik! Jeg går til DPS selv og det er ingen behandler som avslutter etter at man går glipp av en time.Anonymous poster hash: c28da...f12 Det er ikke pisspreik. Selv om du går på DPS, så vet du da ikke hvordan praksis alle fører.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #18 Skrevet 25. mai 2014 Det er ikke pisspreik. Selv om du går på DPS, så vet du da ikke hvordan praksis alle fører. Jeg vet nok om helsevesenet til å si at slike ting skker ikke. Da må man ha unnlatt å møte opp gjentatte ganger og ikke vært å få tak i. INGEN psykolog/psykiater/sykepleier avbryter terapien foedi pas. ikke kommee en gang. Det er tåpelige bortforklaringer. Anonymous poster hash: c28da...f12 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå