AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Er det noen som har noen forslag til morsomme/praktiske ting å lære valpen? Det hun kan: -sitt -ligg -gi labb -rull rundt -innkalling -bli -gå pent Føler jeg har gått litt tom for ting å lære henne akkurat nå. Hun er 6mnd.Anonymous poster hash: d30e8...802
Gjest Makemeloveit Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Jeg lærte hunden min "give me five" i tillegg til gi labb. Den synes jeg er litt morsom! I tillegg kan den gi suss når jeg sier "få suss." Andre ting jeg har lært den er - stå på to bein og danse. Haha. Akkurat den dansingen går ut på å stå på to bein, gå litt opp og ned og rundt
Omnivore Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Rygge (gå baklengs) Stå Sikk sakk mellom beina (hvis det ikke blir en giga hund etter hvert) Plukke opp, holde og bringe tilbake gjenstand.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 - vent litt (utrolig greit når de går løs) - pass deg - la være - bli der - kom hit Vi har bare brukt ord som faller oss naturlig i det daglige språket. Ikke "på plass" og sånne ting. Hunden skjønner utrolig mye, gøy når du innser at de har lært seg noe nytt nesten uten å prøve Anonymous poster hash: f73dd...890
Rainbow Skrevet 25. mai 2014 #5 Skrevet 25. mai 2014 La være og slipp er veldig greit å kunne. Hvis hunden holder på å ta noe han/hun ikke får lov til eller allerede har tatt noe. Vi lærte det inn med metoder fra Victoria Stilwell. Veldig morsomt hvor fort det gikk å lære det. Vi sa "la være", men man kan jo si "ikke ta" eller hva som helst. Og denne brukte vi for slipp-kommando, det er morsomt hvor godt han kan det, nå slipper han ting som han egentlig ikke vil slippe bare fordi at ordet omtrent automatisk får ting til å ramle ut av munnen hans.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #6 Skrevet 25. mai 2014 Hva skal du bruke hunden til? Vi har fuglehund og trener mye med provokasjoner. Feks; innkalling med andre hunder og mennesker i nærheten. Trener også sitt og bli sittende. Først i rolige omgivelser i heimen. Så med provokasjoner. Artig å se hvordan han blir flinkere og flinkere Anonymous poster hash: 694ce...b1e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #7 Skrevet 25. mai 2014 Takk for fine forslag. "Slipp" har vi virkelig bruk for, ja :D Skal se nærmere på de videoene. Det er en brukshund, men hun skal bare ev. brukes til agility og vanlig lydighet. Hun er veldig smart og lærer fort!Anonymous poster hash: d30e8...802
Gjest Skrevet 26. mai 2014 #9 Skrevet 26. mai 2014 Å lukke dører/skap/kjøleskap. (IKKE åpne! ) Hjelpe deg med å ta av sokker/hansker. Hente sko/tøfler. Rydde opp lekene sine i en kasse. Finne nøkler. Trene på å gå med kløv er også en nyttig ting om hunden blir stor nok. Begynn med tomme lommer og fyll på tomme flasker etter hvert. Så kan du begynne å fylle på litt og litt vann til hun blir vant med vekten. Husk å ha lik vekt på begge sider. Det er også fin trening på tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå