Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

jeg har et lite problem, eller skal vi kalle det en utfordring, når jeg skal kjøpe støvletter.

Jeg har visstnok, etter skomakerens virkelighetssyn, ekstremt store legger.

Jeg har riktignok ganske mye muskler i leggene, men det er samme problem som i bukser, hvor jeg ikke får buksa over hoftene...

Jeg får ikke støvletten igjen over leggen for alt i hele verden.

Finnes det støvletter med spesielt stor vidde i leggen?

Og - er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå... jeg også har det problemet. Og jeg har IKKE feite legger! Men jeg har etterhvert fått meg endel stilige støvletter med stretch-skaft.

12

Skrevet

Se på det på den måten jenter, dere har ikke feite legger, bare små søte føtter...

Som gjør at støvletter har en lei tendens til å bli for smale rundt leggene.

Har samme problem selv, vagabond sine støvletter har en tendens til å passe.

Lykke til på støvlett jakt.

Skrevet

Hei. Har det akkurat på samme måte. Prøver drøssevis av støvlette uten å finne noen som passer over leggen. Men jeg har ikke små føtter, bruker str. 39-40. Jeg tror at finske støvletter er ganske vide i leggen, har kjøpt et par fra Perti Palmroth som er råstilige.

Lykke til på jakten..12

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sliter med akkuratt det motsatte problemet, har store føtter og finner ingen støvletter som er smale nok i leggen...det er akkuratt like irriterende! Håpløst, det er ingenting som sitter..

Gjest Tristessa
Skrevet

Har samme problemet som anonym har, men jeg har små føtter, men alle støvlettene jeg har prøvd er for vide i leggen slik at det ser lite pent ut når jeg går med skjørt. Noen som vet hvor det går an å få tak i støvletter beregnet på oss med smale legger?

Lily

Skrevet

Jeg har det på samme måte, men kjøpte meg alikevel et par støveletter i skinn. Det var glidelås på innsiden av støvelettene og i begynnelsen gikk jeg med glidelåsen delvis åpen. Etterhvert tvang jeg glidelåsen opp til toppen og gikk slik en stund. Skinn utvider seg, så etterhvert ble de passelige... icon_biggrin.gif 12

Skrevet

hei.!

Ikke bare du som sliter med det problemet gitt! Har fubbet ut at aktiv fotballspilling i yngre dager har gjort sitt til at støvler ikke liker meg så godt lenger:)

Har funnet ett par jeg er veldig fornøyd med, på din sko. De passer bra, nesten for vide faktisk.. Ett litt slemt, men godt råd er å låne bort støvlettene dine til ei venninne med tykkere legger enn deg selv. DA blir de vide da icon_smile.gif Neinei, lykke til med jakten, men pass på at de ikke blir litt for trange. Ikke pent med ting og tang som "tyter" ovenfor støvlekanten! 12

Skrevet

De fleste skomakere kan blokke ut skinnstøvletter. De har et apparat som har en stang med to "leggforma" plater på. De væter skinnet med blokkevæske og tvinger de to platene litt og litt fra hverandre. Dermed utvides skinnet og passer til litt tykkere legger. Tror *alle* skomakere har sånn. Noen butikker har det selv, eller de har kanskje en avtale med en skomaker. Det greieste er vel å finne en skomaker først og høre med ham eller henne om vedkommende kan gjøre noe med støvler, og så kjøpe støvlene etterpå.

Catzy

- skomakerbarn

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har samme problem, men i høst fant jeg endelig noen støvletter med ekstra vidde i skaftet (Jippi!!!). Kjøpte dem på EuroSko, merket var Catwalk.

• 5 år senere...
Gjest blåmobil
Skrevet

en gammel tråd, men er nok ennå en del som sliter med dette problmet.

Jeg kjøper altid støvletter med snøring, da passer dem:)

Gjest antigartner
Skrevet

Nå har i tillegg Duoboots dukket opp. De selger støvletter med alle slags leggmål. Det finnes flere tråder om denne siden herinne.

www.duoboots.no

Gjest Corinne
Skrevet

Jeg har en lillesøster som sliter med det samme problemet. Hun bruker str 38, men den ene leggen hennes er litt for stor, så hun sliter med å få glidlåsen opp på den ene foten. Leste at skomakeren kan få fikset slike problemer. Noen som vet om det går ann å få løsnet litt på den ene booten som er blanding av lær og polyurethan med paljetter på utsiden av booten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...