AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Hei Jeg skulle gjerne blitt kvitt litt overflødig fett. Har kjærlighetshåndtak, slappe lår og for mye på magen. Er 26 år, 160 høy og veier rett under 60 (tror jeg, har ikke veid meg på lenge). Jeg trener 3-4 ganger i uka. En normal treningsuke ser ca slik ut: Dag 1: gruppetrening med kombinasjon styrke og kondisjon Dag 2: egentrening med løping på mølle ca 45 min (løper med 2 i stigning og varierer mellom 9 og 10 i hastighet) Dag 3: Fotballtrening Dag 4: egentrening med løping på mølle ca 30 min, er da rolig oppvarming med intervaller senere. + Noen styrkeøvelser (rygghev med vekt, utfall med vekt og diverse apparater på treningssenteret). Den skjer flere ganger at den siste treninga utgår pga er mye bortreist i helgene. En normal dag ift kosthold ser slik ut: Frokost: Havregrøt lagt på ca 40g havregryn og skummetmelk Lunch: To knekkebrød med en boks makrell i tomat (ikke de største boksene, er vel rett over 100g), og en yoplait yoghurt. Mellom: en skyr eller en proteinbar (varierer merke, men er ca 200kcal) Middag: Laks + grønnsaker + litt ris/couscous, med kesam og pesto til Alternativ middag: Tunfisk med grønnsaker og cottage cheese Alternativ middag: Omelett med to egg, grønnsaker og kesam/cottage cheese Kvelds: to knekkebrød med tykt lag kremost (type Tine) Spiser litt mer ususnt i helgene (som regel ikke veldig mye) og blir da ofte en del alkohol. Hva skal jeg gjøre andeledes? Anonymous poster hash: d35a3...2dc
Gjest Nanne70 Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Bytt ut noe av løpetreningen med tung styrketrening med frivekter, så vil du nok se resultater.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 Hvor lenge har du trent slik? Hvor hard er fotballtreninga? Hvis fotballtreninga inneholder en del teknikk og balltrening og lite løping, og den andre treninga ofte faller ut, så trener du ikke spesielt mye, men helt ok. "En del alkohol" hver helg er det du må endre på her, hvis du virkelig er misfornøyd. Selv velger jeg å heller prioritere sosiallivet mitt slik det er nå, og mitt avslappede forhold til potetgull, fremfor å ha en "100 %"-kropp, og ligger heller på 80 % av det optimale. Dette er jeg fullt klar over, og vet at om jeg vil se enda bedre ut må jeg kutte ut ting som gjør meg glad. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 7c1a2...d52
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #5 Skrevet 25. mai 2014 Hvorfor spiser du så lite middag? Jeg visste ikke at det er lite middag. Blir mett, så tenkte at det da var nok. Og jeg spiser jo en del resten av dagen, så da trenger vel ikke middagen være så stor? Bytt ut noe av løpetreningen med tung styrketrening med frivekter, så vil du nok se resultater. Takk for tips. JEg skal prøve å bytte ut til mer styrketrening. men hvorfor er frivekter best? Hvor lenge har du trent slik? Hvor hard er fotballtreninga? Hvis fotballtreninga inneholder en del teknikk og balltrening og lite løping, og den andre treninga ofte faller ut, så trener du ikke spesielt mye, men helt ok. "En del alkohol" hver helg er det du må endre på her, hvis du virkelig er misfornøyd. Selv velger jeg å heller prioritere sosiallivet mitt slik det er nå, og mitt avslappede forhold til potetgull, fremfor å ha en "100 %"-kropp, og ligger heller på 80 % av det optimale. Dette er jeg fullt klar over, og vet at om jeg vil se enda bedre ut må jeg kutte ut ting som gjør meg glad. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 7c1a2...d52 Jeg spiller på hobbynivå, så er ingen teknikk trening. Det er ren spilling med mye løping/spurting. Må man kutte ut alkohol helt, eller er det nok å bare kutte ned? Hvis jeg f.eks. drikker tre glass vin på fredagskvelden, vil det da ødelegge helt for trening på lørdag? Anonymous poster hash: d35a3...2dc
Gjest Nanne70 Skrevet 26. mai 2014 #6 Skrevet 26. mai 2014 Takk for tips. JEg skal prøve å bytte ut til mer styrketrening. men hvorfor er frivekter best? Anonymous poster hash: d35a3...2dc Frivekter er bedre fordi det aktiverer omkringliggende muskulatur og belaster støttemuskulaturen i mye større grad, slik at du rett og slett får bedre treningseffekt.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #7 Skrevet 8. juni 2014 TS her igjen. Jeg tok noen bilder, så kanskje det blir lettere for dere å gi meg tips ut fra det. Som bildene viser har jeg ganske store "håndtak" på hoftene, som syns spesielt godt bakfra. Noen tips for hvordan fjerne de? Og kanskje også hvordan gjøre rumpa finere? Jeg har forresten kutta kraftig ned på alkohol i det siste. Jeg har ikke kutta helt ut, men har begrensa det til 2-3 glass med vin i løpet av en helg. Ca hvor mange kalorier er det lurt å ligge på i løpet av dagen? Og er det viktig at man f.eks. har en stor middag, eller kan man fordele kaloriene mer jevnt i løpet av dagen? Anonymous poster hash: d35a3...2dc
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #8 Skrevet 8. juni 2014 Ca hvor mange kalorier er det lurt å ligge på i løpet av dagen? Og er det viktig at man f.eks. har en stor middag, eller kan man fordele kaloriene mer jevnt i løpet av dagen? Anonymous poster hash: d35a3...2dc Har ikke noe å si hvordan du fordeler kaloriene utover dagen. Vet ikke hvor mange kalorier du bør få i deg, men sjekk omtrent hva du ligger på nå så justerer du etter hva slags resultater du får. Anonymous poster hash: 6b333...0ce
Gjest Runforit Skrevet 8. juni 2014 #9 Skrevet 8. juni 2014 TS her igjen. Jeg tok noen bilder, så kanskje det blir lettere for dere å gi meg tips ut fra det. Som bildene viser har jeg ganske store "håndtak" på hoftene, som syns spesielt godt bakfra. Noen tips for hvordan fjerne de? Og kanskje også hvordan gjøre rumpa finere? Jeg har forresten kutta kraftig ned på alkohol i det siste. Jeg har ikke kutta helt ut, men har begrensa det til 2-3 glass med vin i løpet av en helg. Ca hvor mange kalorier er det lurt å ligge på i løpet av dagen? Og er det viktig at man f.eks. har en stor middag, eller kan man fordele kaloriene mer jevnt i løpet av dagen? Anonymous poster hash: d35a3...2dc http://linnisfitness.com/?p=5120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå