Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Har tenkt å begynne å trene, og vil gjerne ha noen anbefalinger på treningsvideoer eller dvd'er. Pilates/yoga/styrke, hva om helst egentlig. :fnise:

Vil i utgangspunktet legge på meg muskler og bli kvitt litt fett på magen, men vil også prøve ut litt forskjellige treningsformer for morro skyld. Regner kanskje med at mageproblemet løser seg litt bare jeg går ordentlig inn for å droppe drittmat på hverdagene. Men ja, blir takknemlig for tips! Tror jeg blir litt mer motivert av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå har jeg verken råd eller lyst til å gå på treningssenter, så derfor jeg vil ha tips til hjemmetrening.

AnonymBruker
Skrevet

prøv p90x. Veldig variert. det er også p90x2 , men den krever mer utstyr.

Anonymous poster hash: 00089...f87
Skrevet

prøv p90x. Veldig variert. det er også p90x2 , men den krever mer utstyr.

Anonymous poster hash: 00089...f87

Takk! Skal undersøke.

Gjerne flere forslag hvis noen har :rolleyes:

Skrevet

Søk på Jillian Michaels på youtube. Hun har mange fine treningsvideoer. Jeg liker veldig godt de som er på 30 minutter med ripped eller schreed 30 days (tror de het noe sånt). Tror også hun har yoga. Hun har styrke for mave, rumpe, lår. Lengre økter også.

Skrevet

Som Berit sier, Jillian Michaels har mye bra :)30 Day Shred er veldig fin for nybegynnere, det er flere tråder på forumet for de som bruker dette programmet, så der kan du utveksle erfaringer og få motivasjon :) Ellers har jeg prøvd 6 week six-pack, No More Trouble Zones, Banish Fat Boost Metabolism, Killer Buns and Thighs og skal prøve meg på Ripped in 30 i sommer. Anbefaler alle sammen egentlig, det er bare å velge hva som passer best. Mesteparten ligger på youtube, så det er bare å slå seg løs :) Eneste du trenger er et sett håndvekter (1kg er greit å starte med) og en matte.

Gjest lillelarve
Skrevet

Som jeg skriver over alt ( :fnise:)... FitnessBlender på YouTube har hjulpet meg så utrolig mye! De er mann og kone som trener hjemme og de er utrolig dyktige. De snakker med deg underveis og det er ingen irriterende musikk i bakgrunnen, så du kan velge hvilken musikk du ønsker eller ikke ha noe musikk. De kommer med tips underveis og blir nesten som personlige trenere, hehe...

Du kan velge vanskelighetsgrad (de har en nettside der de skriver om det om du ønsker å finne ut mer), begynne på et lavt nivå og gå høyere, eller blande de som jeg gjorde. De har også videoer der de svarer på vanlige spørsmål, blant annet "hvordan bli kvitt magefett", "hvordan blande treningsøktene", osv.

De har pilates, HIIT, HIIT pilates, kardio, HIIT kardio, vanlig lav intensitet-kardio, styrke, styrke og kardio, osvosv. Lista er lang. De har også styrke-økter der du ikke trenger vekter. Om du ikke har vekter og ønsker å gjøre det tyngre kan du gjøre som meg: Fylle store flasker med vann eller noe annet, som sand f.eks.

Anbefaler det virkelig.

Skrevet

Som jeg skriver over alt ( :fnise:)... FitnessBlender på YouTube har hjulpet meg så utrolig mye! De er mann og kone som trener hjemme og de er utrolig dyktige. De snakker med deg underveis og det er ingen irriterende musikk i bakgrunnen, så du kan velge hvilken musikk du ønsker eller ikke ha noe musikk. De kommer med tips underveis og blir nesten som personlige trenere, hehe...

Åååh, skulle ønske flere kunne tatt et blad utav den boka, jeg mistenker at de som lager musikk til treningsvideoer har veldig stor forkjærlighet for både 90talls dataspill og "spennende" kjemiske stoffer :fnise:

Gjest lillelarve
Skrevet

Åååh, skulle ønske flere kunne tatt et blad utav den boka, jeg mistenker at de som lager musikk til treningsvideoer har veldig stor forkjærlighet for både 90talls dataspill og "spennende" kjemiske stoffer :fnise:

Helt enig!! :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...