AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Dumt eller ikke? Hun heter Ann-CHRistin og til tross for utallige påminnelser om at navnet skrives med Chr fortsetter hun på samtlige jule, gavekort osv å skrive navnet feil. Helt siden dåpen,selv om vi da sa ifra har hun heller skrevet Ann-KRIstin,en liten sak tenker mange men jenta er snart 11 år og hun har bare 3 nieser og ingen barn selv så det burde ikke være så vanskelig å huske. Og dette er en klok,velutdannet og oppegående dame. Er jeg pirkete? Mener, hun virker å ønske ha et spesielt tett bånd til denne jenta også driver hun konsekvent og skriver navnet feil. Anonymous poster hash: b06ed...af4 4
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Jeg kan forstå deg. Siden det er din søster hadde jeg nok sagt i fra til henne om det de gangene (alle) hun skriver navnet feil. Jeg synes ikke du er pirkete.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Vær glad hun bare feilstaver, og ikke kaller henne Gudrun eller noe Anonymous poster hash: f1920...8ef 11
Gjest heihade Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Ta det opp med henne da hvis det plager deg. Tanter har skrevet navnet mitt feil hele livet mitt. Har ikke brydd meg et sekund. Men hadde det brydd meg hadde jeg sagt det til henne og ikke KG. Det er ikke en stor sak. Endret 25. mai 2014 av heihade 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #5 Skrevet 25. mai 2014 Dette minner meg litt om min far. Kjæresten min het Nikolai, og uansett hvor mange ganger jeg påpekte det insisterte han på å skrive Nicolay........................................ Jeg skjemtes. Anonymous poster hash: 9cd64...fb5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #6 Skrevet 25. mai 2014 Ta det opp med henne da hvis det plager deg. Tanter har skrevet navnet mitt feil hele livet mitt. Har ikke brydd meg et sekund. Men hadde det brydd meg hadde jeg sagt det til henne og ikke KG. Det er ikke en stor sak. Men jeg har jo sagt det til henne 1000 ganger,hun synes ikke å ville høre. kanskje jeg skal begynne å skrive hennes navn feil ,det hadde vært barnslig det, og et unødvendig irritasjonsmoment i hverdagen det. Nei kanskje bare la det ligge. Ts Anonymous poster hash: b06ed...af4 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #7 Skrevet 25. mai 2014 Forstår henne. Vi bor tross alt in Norge. Å bruke Ch i stedet for K er ganske teit. Anonymous poster hash: 0f2ee...613 28
Rararara Skrevet 25. mai 2014 #8 Skrevet 25. mai 2014 Min farmor skrev navnet mitt feil helt til siste slutt. Hun brukte til og med feil etternavn.. Jeg tror hun mente hennes måte var det mest korrekte. Kan det ligge en slags demonstrasjon bak? F.eks at hun synes dere burde valgt den mest norske måten å skrive navnet på? 4
kaffemor Skrevet 25. mai 2014 #9 Skrevet 25. mai 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å skrive riktig navn på niesen sin. Men hadde nok ikke giddet å irritere meg over det mer, virker jo ikke akkurat som om hun lærer heller, når du allerede har sagt fra flere ganger. Er ikke så mye du kan gjøre ved det da.. Men spesielt er det, synes jeg. Hun er jo tante!
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #10 Skrevet 25. mai 2014 Hva sier hun om saken da? Når du spør "hvorfor skriver du med K når hun heter Christin?" Anonymous poster hash: d7a93...401
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #11 Skrevet 25. mai 2014 Vi har flere navn i familiene som skrives feil. Vi lager ikke noe nummer ut av det. Per christian, skrives Per Kristian Annemarie, Anne Marie Så er det to etternavn, uten å røpe de. Selv fra off kontor skrives de feil. Anonymous poster hash: 3fbaa...af4
Gjest chisandra Skrevet 25. mai 2014 #12 Skrevet 25. mai 2014 Alt vi irriterer oss over i denne verden!
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #13 Skrevet 25. mai 2014 Jeg husker aldri om gudesønnen min heter Oskar eller Oscar. Så jeg skriver sikkert feil på halvparten av kortene. Det er ikke med vilje, men jeg klarer bare ikke å huske det. Anonymous poster hash: 1d5ee...cd4 3
Alethia Skrevet 25. mai 2014 #14 Skrevet 25. mai 2014 Men jeg har jo sagt det til henne 1000 ganger,hun synes ikke å ville høre. kanskje jeg skal begynne å skrive hennes navn feil ,det hadde vært barnslig det, og et unødvendig irritasjonsmoment i hverdagen det. Nei kanskje bare la det ligge. Ts Anonymous poster hash: b06ed...af4 Skriv henne navn feil helt til hun skriver datteren din sitt riktig, haha. Litt barnslig, men hvorfor ikke. 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #15 Skrevet 25. mai 2014 Hva sier hun om saken da? Når du spør "hvorfor skriver du med K når hun heter Christin?"Anonymous poster hash: d7a93...401 Hun bare setter oppe et forfjamset ansikt, og sier ok,før hun snakker om noe annet,også gjør hun det samme igjen og igjen. Og jeg sitter igjen og føler meg dum,spesielt når jeg igjen og igjen tok det opp og hun fortsetter å gjør det. Hvor dum føler man seg ikke da for tusende gang liksom? Har også tenkt at det kan være en demonstasjon. Det må isåfall være vondt å ha en slik trang. Ts Anonymous poster hash: b06ed...af4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #16 Skrevet 25. mai 2014 Er det så nøye da? Og ikke minst, i og med at datteren din er såpass gammel, kan hun vel si fra selv om det plager henne? Mannen min, som er utlending, og jeg skiftet navn da vi giftet oss, og det er ikke en eneste en i familiene våre som klarer å skrive navnene riktig. Noen ganger blir selv fornavn skrevet feil. Det betyr ikke at de bryr seg mindre om oss. Anonymous poster hash: a444d...b89 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #17 Skrevet 25. mai 2014 Skriv henne navn feil helt til hun skriver datteren din sitt riktig, haha. Litt barnslig, men hvorfor ikke. Ja unner meg nå å kose meg litt med tanken,men hva oppnår jeg med det,bare å bli litt som henne og det er jo ikke det jeg vil. Nei jeg tror jeg lar det ligge og bruker energien på viktigere anliggender. Men synd for jenta å omgås henne siden hun sliter så mye så gir det seg utslag i de små mellommenneskelige relasjoner over tid.Hun er nok litt psykopatisk den dama. Ts Anonymous poster hash: b06ed...af4 1
kaffemor Skrevet 25. mai 2014 #18 Skrevet 25. mai 2014 Ja unner meg nå å kose meg litt med tanken,men hva oppnår jeg med det,bare å bli litt som henne og det er jo ikke det jeg vil. Nei jeg tror jeg lar det ligge og bruker energien på viktigere anliggender. Men synd for jenta å omgås henne siden hun sliter så mye så gir det seg utslag i de små mellommenneskelige relasjoner over tid.Hun er nok litt psykopatisk den dama. Ts Anonymous poster hash: b06ed...af4 Dette skjønte jeg ikke helt. Psykopatisk fordi hun konsekvent skriver navnet til datteren din feil? Det er vel å dra det litt langt 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #19 Skrevet 25. mai 2014 Dette skjønte jeg ikke helt. Psykopatisk fordi hun konsekvent skriver navnet til datteren din feil? Det er vel å dra det litt langt Det er andre ting her også som jeg ikke vil utdype i frykt for gjenkjennelse. I sum blir det mye "dritt" som jeg hever meg over men som allikevel er vanskelig å overse. Ts Anonymous poster hash: b06ed...af4
Anglofil Skrevet 25. mai 2014 #20 Skrevet 25. mai 2014 Tråden er ryddet for personangrep, samt svar til dette. Yvonne (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå