Gå til innhold

Har både muskler og godt med fett/hud rundt midjen. Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ikke et ekstremtilfelle, spiser fornuftig og trener tre ganger i uken. Jeg kjenner at jeg har magemuskler, men problemet er fettet eller huden som er oppå der igjen. Har dere noen gode tips til å få bort dette? Tips til å få ned fettprosentet?

Jeg spiser hver 3-4 time, godt med fiber, grønt og frukt, drikker masse vann. Har en styrkeøkt og to bootcamp økter i uken.

Anonymous poster hash: f7956...1ae
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Fet fisk/ omega 3 kan redusere magefettet

Anonymous poster hash: fd7be...88f
Skrevet (endret)

Kvinne, 28 år, 172 cm høy, veier 65 kg

Er desverre ikke så glad i sjømat, så det blir mye kylling, svin og egg for min del. Men jeg har begynt med tran hver dag og spiser makrell i tomat i ny og ne. :)

Endret av Lines2014
Gjest Runforit
Skrevet

Kvinne, 28 år, 172 cm høy, veier 65 kg

Hvor mange kcal spiser du om dagen? Moderat underskudd må til for å minske fettprosenten.

Skrevet

Jeg må innrømme og si at jeg ikke er så flink til å telle kalorier, men det er kanskje det jeg må følge litt med på, for svaret er jo enkelt.

Min matdag ser omtrent slik ut:

Frokost: 2 brødskiver/knekkebrød med ost og kjøttpåleg eller frokostblanding med joghurt

Lunsj: 2-3 brødskiver/knekkebrød med ost/kjøttpålegg eller middagsrester fra dagen før + 1 frukt

Kl 3-måltid: 1/2 cottage cheese, joghurt eller 2 brødskiver/knekkebrød + frukt

Middag: kyllingfile, ris, salat

Frukt, nøtter og bær kan ofte spises mellom måltider

Prøver å spise variert, men kanskje det er mengden det går på?

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg må innrømme og si at jeg ikke er så flink til å telle kalorier, men det er kanskje det jeg må følge litt med på, for svaret er jo enkelt.

Min matdag ser omtrent slik ut:

Frokost: 2 brødskiver/knekkebrød med ost og kjøttpåleg eller frokostblanding med joghurt

Lunsj: 2-3 brødskiver/knekkebrød med ost/kjøttpålegg eller middagsrester fra dagen før + 1 frukt

Kl 3-måltid: 1/2 cottage cheese, joghurt eller 2 brødskiver/knekkebrød + frukt

Middag: kyllingfile, ris, salat

Frukt, nøtter og bær kan ofte spises mellom måltider

Prøver å spise variert, men kanskje det er mengden det går på?

Man kan spise seg stor på sunne matvaner også. Når jeg ser hva du spiser så ser det ut som et balansert kosthold, men er umulig å vite hvor mange kcal det er. Anbefaler deg å legge alt inn på Mylog eller noe så du får en oversikt over hvor mye du faktisk får i deg.

AnonymBruker
Skrevet

For å bli kvitt fett på magen må man ned i vekt.

Anonymous poster hash: 9f3bb...0d7

AnonymBruker
Skrevet

For å bli kvitt fett på magen må man ned i vekt.

Ikke nødvendigvis.

Man kan gå opp i vekt samtidig som magefettet forsvinner, ved trening pga bygging av muskler og/ eller ved å spise omega 3/fet fisk som gjør at man får mindre av det usunne fettet som ligger på magen og mer av det sunne fettet som ligger på rumpe og lår

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det viktigste er å kvitte seg med fett. Omega-3 har forsvinnende lite å si i den sammenhengen. Men fisk er sunt, selvfølgelig. )

Ikke nødvendigvis.

Man kan gå opp i vekt samtidig som magefettet forsvinner, ved trening pga bygging av muskler og/ eller ved å spise omega 3/fet fisk som gjør at man får mindre av det usunne fettet som ligger på magen og mer av det sunne fettet som ligger på rumpe og lår

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis.Man kan gå opp i vekt samtidig som magefettet forsvinner, ved trening pga bygging av muskler og/ eller ved å spise omega 3/fet fisk som gjør at man får mindre av det usunne fettet som ligger på magen og mer av det sunne fettet som ligger på rumpe og lår Anonymous poster hash: fd7be...88f

Nei. Det viktigste er å kvitte seg med fett. Omega-3 har forsvinnende lite å si i denne sammenhengen. Men fisk er sunt, selvfølgelig. :)

• Liker 4
Skrevet

Takk for tips og innspill. Jeg får kartlegge litt hvor mye jeg spiser og ta det derfra. :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips og innspill. Jeg får kartlegge litt hvor mye jeg spiser og ta det derfra. :)

Husk nå bare at normalvektige og sunne kvinner skal ha litt fett på magen.

• Liker 3
Skrevet

Sant. ;) Men det hadde jo vært fint å ikke ha bilringer, når man setter seg. :P Veldig ubehagelig når jeg har f.eks. bukse på.

AnonymBruker
Skrevet

Sant. ;) Men det hadde jo vært fint å ikke ha bilringer, når man setter seg. :P Veldig ubehagelig når jeg har f.eks. bukse på.

Kanskje du kjøper bukser som er for lave i livet?

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

172cm, 65Kg, muskler. Mao, du holder på med et meningsløst jag etter en usunn kropp. Ødelagt av fitness-trenden?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

172cm, 65Kg, muskler. Mao, du holder på med et meningsløst jag etter en usunn kropp. Ødelagt av fitness-trenden?

Hva er fitness-trenden?

Hilsen ikke-ts :) :)

Anonymous poster hash: 8ba9c...1b3

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva er fitness-trenden?

Hilsen ikke-ts :) :)

Anonymous poster hash: 8ba9c...1b3

En treningstrend som gjør at kvinner, spesielt unge kvinner, tror at de må ha six-pack for å ha en fin/riktig kropp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...