AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Hei, jeg har en venn i USA som vurderer å dra til Norge på ferie til sommeren. han spurte meg hvor jeg ville anbefalt han å dra, men jeg er ikke så veldig kjent i andre deler av landet enn Oslo. jeg tenkte å kanskje anbefale Oslo da det er hovedstaden og ta toget til Bergen for å se andre delen av landet. men hva kan man finne på i Bergen? og er det lett å komme seg fra Bergen til f.eks lysefjorden, sognefjorden, Stavanger osv? Han skal til Norge for å se landet og slappe av, altså Noen som kanskje har andre anbefalinger? Anonymous poster hash: 8f8c1...da5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 http://www.bergen-guide.com/ Anonymous poster hash: b9b85...f2b
Gjest brutal_mann Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Det er IKKE lett å komme seg fra Bergen og til andre steder utenfor bergen. Men, togturen over fjellet er virkelig verdt turen. Bergen i seg selv kan være veldig bra, så fremt byen ikke renner over av turister. Noe Bergen gjør nå og da på sommeren. Er det mulighet for denne turisten å disponere en bil? I så fall har jeg en lang liste med serverdigheter fra Stavanger til Kristiansund. Skal du se det virkelig fantastiske Vestlandet så må du ha bil. Hvor lenge har vdkommende tenkt å bli i landet, og hvilken økonomi har vedkommende?
Gjest Blondie65 Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 Jeg anbefaler "Norway in a nutshell" som da er tog til Myrdal (han kan kanskje kombinere dette med turen fra Oslo), skifte til Flåmsbanen og tog med til Aurland hvorpå han tar båt til Bergen. http://www.fjordtours.com/no/ Ellers har jo Bergen flere gode museer og gallerier - f.eks. Kode hvor det blant annet er en stor Munch utstilling. Så finnes jo Edvard Griegs hjem, Trollhaugen. Bergen sentrum er jo også lett å oppleve siden det er lite og kompakt. Her kan man kombinere det å ta seg en øl med å se Bryggen og oppleve Torget. Fløibanen opp er jo også lett tilgjengelig fra Torget. Å komme seg til Stavanger kan man gjøre med ekspressbuss eller fly. Dessverre er Flaggruten nedlagt, siden det ellers ville vært det opplagte alternativet.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #5 Skrevet 25. mai 2014 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=823939 Anonymous poster hash: d5981...19d
Kraula Skrevet 25. mai 2014 #6 Skrevet 25. mai 2014 Det er IKKE lett å komme seg fra Bergen og til andre steder utenfor bergen. Men, togturen over fjellet er virkelig verdt turen. Bergen i seg selv kan være veldig bra, så fremt byen ikke renner over av turister. Noe Bergen gjør nå og da på sommeren. Er det mulighet for denne turisten å disponere en bil? I så fall har jeg en lang liste med serverdigheter fra Stavanger til Kristiansund. Skal du se det virkelig fantastiske Vestlandet så må du ha bil. Hvor lenge har vdkommende tenkt å bli i landet, og hvilken økonomi har vedkommende? Jeg sitter og forsøker å lage en oversikt over ting å gjøre langs kysten (får en venn fra utlandet på besøk jeg også), og da vil vi kjøre omkring i bilen min. Har du lyst å dele forslagene dine? Blir enten i mai eller august: veldig lyst at vennen min skal få se 17.mai i Norge, men samtidig så er vanskelig å dra opp Trolltunga så 'tidlig' i sesongen, da det er is og snø der oppe fortsatt (og det er jo ikke akkurat stedet du har lyst å skli omkring).
Gjest brutal_mann Skrevet 25. mai 2014 #7 Skrevet 25. mai 2014 Fra Stavanger og nordover: Preikestolen Kjerag Gamle Stavanger Rosendal Hardanger Via-ferrata i Odda 3-kroneren (pølsebod) i Bergen Bryggen Fløyen Ulriken Det lille kaffebrenneriet Akvariet Trehusbebyggelsen Turen i seg selv til og gjennom Sogn og Fjordane. - Fjell, fjord, og bygd. Bruk google for gårdsutsalg, museer osv. Ålesund Atlanerhavsparken Sunnmørsk natur Norangsdalen (Norges vakreste sted) Geiranger Hjørundfjorden det var det jeg kom på på to minutter. 1
Aviale Skrevet 26. mai 2014 #8 Skrevet 26. mai 2014 *snip* Ålesund Atlanterhavsparken Sunnmørsk natur Norangsdalen (Norges vakreste sted) Geiranger Hjørundfjorden Edit: Trollstigen og Gudbrandsjuvet Ved Gudbrandsjuvet ligger et dødskult hotell som heter Juvet landskapshotell. Sikkert litt dyrt, men veldig stilig! Edit: Trollveggen (ved Åndalsnes) Atlanterhavsvegen (om dere skal så langt nord, denne er utenfor Kristiansund) Veldig enig med lista di, legger til et par punkter
Kraula Skrevet 26. mai 2014 #9 Skrevet 26. mai 2014 Fra Stavanger og nordover: Preikestolen Kjerag Gamle Stavanger Rosendal Hardanger Via-ferrata i Odda 3-kroneren (pølsebod) i Bergen Bryggen Fløyen Ulriken Det lille kaffebrenneriet Akvariet Trehusbebyggelsen Turen i seg selv til og gjennom Sogn og Fjordane. - Fjell, fjord, og bygd. Bruk google for gårdsutsalg, museer osv. Ålesund Atlanerhavsparken Sunnmørsk natur Norangsdalen (Norges vakreste sted) Geiranger Hjørundfjorden det var det jeg kom på på to minutter. Veldig enig med lista di, legger til et par punkter Kanontips, tror jeg også forsyner meg av denne jeg også
drue Skrevet 26. mai 2014 #10 Skrevet 26. mai 2014 Voss er jo bare en drøy times togtur fra Bergen. Der er det utrolig mye fint å se, som f.eks. Gudvangen, jeg er sikker på at det finnes guida turer også. Det er i tillegg mye å gjøre i området; fallskjermhopping, paragliding, sykling, padling, rafting, fjellturer, osv.
pantertante Skrevet 26. mai 2014 #11 Skrevet 26. mai 2014 Om gjestene deres liker å gå på ski, eller har lyst til å prøve, så kan en dagstur til Folgefonna være en idé. Om man kjører bil selv så kan man bade i Hardangerfjorden før man går på ski på breen. Et uforglemmelig minne vil jeg tro. Det arrangeres tur til Folgefonna om man ikke kjører selv; http://www.folgefonn.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå