Kontormus Skrevet 26. mai 2014 #41 Skrevet 26. mai 2014 Jeg aner ikke. Det eneste vi faktisk vet om situasjonen er jo at hun har bodd med han siden 2009 og fikk barn med han i 2010. Disse stønadene skal da falle bort. Det som er merkelig er at det står i brevet at hun skal motta disse stønadene fra 10.07.2014. Hvilket er forståelig DERSOM all infoen er hentet fra de forrige papirene ang enighet om bidrag. Men når det står skrevet at NAV henter sine opplysninger fra Folkeregisteret/Skatteetaten lurer jeg på hvilket år det er snakk om. For dama SKAL jo være registrert som hans samboer fra 2009/2010. Vet at det ikke går noen som helst automatikk i at NAV vet om folk får samboere, går opp eller ned i lønn osv. Derfor man plikter å melde ifra når boforhold endrer seg. Og jeg undrer om dama har gjort det, eller om hun mottar disse stønadene enda. Hun gjorde visst dette også da hun bodde med samboeren min og lo det hele vekk, "NAV finner aldri ut av det", hun sa ikke ifra om at hun kom seg i jobb. Plutselig fikk hun smell åå 22.000,-. Vil vel se dårlig ut dersom hun får en ny smell på over 100.000,-... Det står at hun skal motta stønader for enslig forsørger fra 1. juli i år??
pludrespludre Skrevet 26. mai 2014 Forfatter #42 Skrevet 26. mai 2014 Det står at hun skal motta stønader for enslig forsørger fra 1. juli i år?? Vi reagerer også på det, men alle de andre beregningene er hentet fra samværsavtalen de laget i 2009, så jeg vet ikke om akkurat DE opplysningene er fra den avtalen, eller rett fra Slatteetaten i fjor eller i dag. Er det sistnevnte er det rett ut svindel for mange mange tusen, og det vet vi jo at hun er klar over. Dersom det er slik.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. mai 2014 #43 Skrevet 27. mai 2014 Noen av opplysningene er nok hentet fra skatteetaten (skatteklassen) mens en del følger fra tidligere. Men jeg synes det er aldeles merkelig at NAV oppererer med en skatteklasse som ikke finnes i 2014. Uansett har nok mor "glemt" å oppdatere sivilstatusen sin. Og jeg skjønner ikke at BY skal betale bidrag ut fra feile forutsetninger. Jeg synes dere gjør rett i å bestride innholdet i brevet. Men istedenfor å betale nesten 900 kr i bidragsfastsettelse, er det ikke klageadgang til bidragsfastsettelsen dere har mottatt?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #44 Skrevet 27. mai 2014 Hei igjen. Var jeg som svarte deg i går. Ganske langt innlegg av det jeg husket Ved automatiske justeringer som her så bruker NAV samme tall som ved forrige fastsettelse. Dette gjøres maskinelt og blir ikke gjort av en enkelt saksbehandler. Skjer automatisk når et barn flytter opp i en aldersklasse. Det forklarer de rare tallene. Men har din mann endringer i inntekt så må dere søke endring. NAV får automatisk melding om folk som får barn dersom de mottar stønader som enslig forsørger. Da opphører stønadene fra måneden etter fødsel. Overgangsstønad kan som hovedregel kun gis i 3 år. Finnes unntak, men man kan ikke leve på denne stønaden for alltid. Anonymous poster hash: d054b...118 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå