Gjest Bryllupsjenta2015 Skrevet 28. mai 2014 #41 Skrevet 28. mai 2014 Jeg skjønner godt du er skuffet, jeg hadde blitt veldig skuffet selv om det var hele opplegget. Synes det er helt absurd at de sa at du skulle bestemme hva dere skulle gjøre fra kl syv, det er jo forloverne som skal ha opplegget klart, bruden skal ikke velge det! Og det er jo faktisk et utdrikkingslag, litt prosecco hadde vært fint på dagtid, og så mer drikke etterhvert. Jeg synes ikke man skal ha utdriting, men de kunne fint funnet på noen flere leker, dansing eller lignende. Og sørge for en skikkelig fest kvelden lang! Dumt at det ble sånn for deg. Hvis jeg var deg ville jeg tatt "hevn" på den måten at når du skal arrangere utdrikkingslag for dem når den tid kommer, så arrangerer du en fantastisk dag, akkurat slik du hadde håpet på, så kommer de til å skjønne at de lagde et for dårlig for deg. :-) 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #42 Skrevet 28. mai 2014 Utdrikningslag er som regel for laaange. Jeg ser ikke poenget med å begynne klokka 10 og holde på utover heeele dagen og kvelden. Folk er jo drittleie etter 3 timer...Særskilt dersom de ikke kjenner hverandre så godt. Må være bedre å ha noen konsentrerte aktiviteter som starter om ettermiddagen og ender i fest! Anonymous poster hash: 10fee...7b6 2
Lady Skrevet 28. mai 2014 #43 Skrevet 28. mai 2014 Jeg synes det høres litt kjedelig ut, men samtidig stelte de tross alt i stand utdrikkningslag til deg. Tenk på de som ikke har venner som steller i stand utdrikkningslag. Bedre enn ingenting. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #44 Skrevet 28. mai 2014 Jeg syns du fremstår som veldig utakknemlig, rett og slett. Anonymous poster hash: 18681...93e 2
Gjest Kim Skrevet 28. mai 2014 #45 Skrevet 28. mai 2014 Kan gjerne være jeg er utakknemelig, det er bare at jeg føler at mine to forlovere ikke har tenkt igjennom utdrikkningslaget i det hele. Vi satt i fra kl var 1 til halv 5 å spiste fingermat og hadde smalltalk, her var det to leker som gikk ut på gjette historien bak bilder og sant eller usant ( påstander om meg som brud). Halv 5 reiste vi til en plass de har sumobryting. Dette varte i en halvtime, deretter reiste vi på en buger resturang så var alt opplegg ferig kl 7. Da fikk jeg som brud beskjed om å bestemme hvor vi skulle gå videre. Siden gjestene var så å si edru valgte jeg å reise hjem å spandere vin på gjestene der.. Jeg er gjerne utakknemelig, men det er så lite gjennomtenkt ifra forloverne sin side. Det hadde vært bedre bare å startet på buger resturangen å avsluttet kvelden med fingermat. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, men jeg er så skuffet over at jeg en gang i livet skal få være bruden å ha utdrikkningslag å så få jeg dette. Huff føler meg fæl nå meeen måtte bare få det ut. Våknet kl 8 idag morrs, fn i formen føler ikke jeg var ute igår... Anonymous poster hash: 0e9ee...c14 Jeg er mer interessert i å vite hvorfor utdrikkningslaget er viktig for deg? Slike fester er rosinen i pølsa, hva harry adferd angår.
Red-Ruby Skrevet 28. mai 2014 #46 Skrevet 28. mai 2014 Jeg syns det er flere grader her. 1. Fest som er mer enn fantastisk hvor folk har gått ekstra langt for deg. 2. Normal fest, gjennomtenkt og med litt arbeid lagt inn i. 3. fest med hvor det blir gjort minst mulig. Din fest høres ut som nummer tre og jeg skjønner at du er skuffet, fordi det høres ut som om du forventet fest nummer 1.Dette er en dag hvor venninne dine skulle gjøre noe for deg, og de valgte å gjøre minst mulig,og det er kanskje dette som skuffer deg? Er det det at du ikke fikk festen du ønsker deg,eller at du føler at vennene dine egentlig ikke bryr seg?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #47 Skrevet 28. mai 2014 Noen her skriver at man skal være glad man har venninner som arrangerer utdrikningslag etc., og joda, det er sikkert et poeng. Men selv jeg som ikke har en eneste venninne, og dermed ingen som er aktuell som forlover eller som gjest , skjønner likevel godt at du er skuffet. Det virket litt "halvveis" Anonymous poster hash: 90d1d...a1c 2
Gjest miora Skrevet 28. mai 2014 #48 Skrevet 28. mai 2014 Hva forventes egentlig av et utdrikningslag? Jeg skal selv arrangere et, men har aldri vært i det selv... Hjelp?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #49 Skrevet 28. mai 2014 Personlig vil jeg helst ha en rolig kveld med mine venner, men jeg drikker jo ikke alkohol heller da... Utdritning synes jeg er bare tull! Men skjønner godt at folk vil ha litt tut og kjør og morro! Er nervøs for hvordan utdrikningslaget til min utkårede blir... Har vært noen som har tatt helt av på andre utdrikningslag.. Anonymous poster hash: 9933e...1d8
brud 2015 Skrevet 29. mai 2014 #50 Skrevet 29. mai 2014 Jeg heller drikker ikke mye, føler meg absolutt ikke komfortabel med å måtte utdrites og liker meg generelt ikke rundt overstadig berusede mennesker. Jeg kommer til å gi klar beskjed til min forlover om at jeg vil bare ha en rolig kveld med de nærmeste venninnene som kjenner meg nok til å vite at dette er det jeg vil! Jeg har aldri danset etter andre sin pipe, har aldri røyka "fordi alle andre gjorde det" aldri drukket fordi andre sier jeg må gjøre det og generelt har jeg fulgt mine egne instinkter og gjort det jeg vil, ikke hva andre ber meg om å gjøre. Det har fungert fint i 34 år, så jeg ser ikke grunnen til å skulle måtte legge vekk alt jeg er, til mitt eget utdrikkingslag...? 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #51 Skrevet 29. mai 2014 Jeg er helt enig i at dette virker stusselig. Og selv om det selvsagt kommer enda verre historier fra andre i tråden betyr ikke det at ditt var mindre ille. Det finnes som regel to typer utdrikningslag - en ren kosete jentekveld eller en partykveld. Noen drar til en bar og drikker, danser, synger osv. Andre lager den ultimate jentekvelden - type en hotellsuite i pyjamas, masse kaker, mimring og leker. Ditt virket veldig halvveis og dårlig planlagt. Det er jo det det handler om - at dine egne venninner ikke har tatt seg tid eller råd til å planlegge noe skikkelig som de vet du vil like. De har skrapet sammen noen ideer i siste liten. Men gjort er gjort og spist er spist. Ikke haus opp betydningen av noe slikt, på samme måte som at ting kan gå skeis under bryllupet og du ikke kan la det påvirke deg. Det er i det store og hele bare EN dag. Gratulerer med bryllupet Anonymous poster hash: b3c78...9a2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #52 Skrevet 29. mai 2014 Og for de som sier det er harry - "utdrikningslag" er bare en dårlig oversettelse av bachelor/bachelorette party. Det betyr ikke i praksis å "drikke seg ut", det er bare en uheldig betegnelse på det som egentlig bare er siste kvelden med sine venner fra singeltiden der man mimrer, feirer og har tid for seg selv uten bruden/brudgommen. Det er en siste "fest", hvordan enn man vil arrangere det. Noen har fest, andre har en hjemmekveld. Jeg vet om menn som hadde strippere, og jeg vet om andre som bare hadde en kveld med kameratene med whisky, sigarer og poker. Det er litt "me time" den siste kvelden. Det at noen har gjort det på harry vis betyr ikke at det ER harry. Jeg er så langt fra svenskehandel og grilldress som man kan komme, og jeg ser likevel betydningen av et "utdrikningslag". Anonymous poster hash: b3c78...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #53 Skrevet 29. mai 2014 Jeg syns du er utakknemlig, kravstor, sutrete osv. Og å legge ut klagingen på KG gjør det jo ikke akkurat bedre. Hvis jeg hadde vært en av venninnene dine hadde jeg blitt veldig skuffet over deg. Anonymous poster hash: 55180...42f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #54 Skrevet 29. mai 2014 De som ikke er komfortable med typisk utdritningslag får gjerne gjøre noe som utfordrer de litt i en annen retning - klatring, fallskjermhopping, paint ball, skyting, magedans - et eller annet som passer til bruden og som gjør at hun må litt ut av komfortsonen. Hva er greia med at man hele tiden skal ha folk "ut av komfortsonen"? Dette uttrykket ser jeg stadig oftere, og det blir alltid brukt som noe som skal være positivt for "offeret". Hva er galt med å gi folk en kveld der de skal trives og gjøre ting de liker? Anonymous poster hash: 094ce...3e1 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #55 Skrevet 29. mai 2014 Hva er greia med at man hele tiden skal ha folk "ut av komfortsonen"? Dette uttrykket ser jeg stadig oftere, og det blir alltid brukt som noe som skal være positivt for "offeret". Hva er galt med å gi folk en kveld der de skal trives og gjøre ting de liker? Anonymous poster hash: 094ce...3e1 "Ut av komfortsonen" er et begrep jeg er enig i generelt. At man skal utfordre seg for å vokse og bli mer kunnskapsrik. Men å hevde at det er et mål på et utdrikningslag eller et bryllup eller en bursdag er bare tull. De dagene er til for å feire vedkommende på deres egne premisser. Anonymous poster hash: b3c78...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #56 Skrevet 29. mai 2014 Det er ikke så lett å finne på noe. Skulle nylig finne på noe til ei venninne. Det ble litt kjedelig kanskje, men det betyr ikke at vi ikke setter pris på henne. Anonymous poster hash: 28220...b9c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #57 Skrevet 29. mai 2014 Det er ikke så lett å finne på noe. Skulle nylig finne på noe til ei venninne. Det ble litt kjedelig kanskje, men det betyr ikke at vi ikke setter pris på henne. Anonymous poster hash: 28220...b9c Man trenger ikke "finne på noe". Man arrangerer bare en hyggekveld - enten en fest eller bare jentene, og man legger efforten i resten - champagne eller fine drinker, god mat, evt. dekorasjoner eller kostymer eller drikkeleker/vanlige leker. I godt selskap der man gjor stas på noen blir det bra. Det å arrangere for sumobryting er vel et signal om at TS' venner er helt clueless og trodde de måtte finne på noe annerledes. Det handler mest om å legge effort og noe penger i det og ha god stemning samt la det handle om the bride-to-be. Og at man vet hva hun liker og legger litt til rette etter det. Anonymous poster hash: b3c78...9a2
Jade Skrevet 30. mai 2014 #58 Skrevet 30. mai 2014 At et utdrikningslag ikke er fantasifullt og "akkurat slik du ønsket det" betyr ikke at de ikke bryr seg om deg. De er gjerne bare ikke flink til å se hva du ønsker og planlegge. Det er mange som ikke gidder å lage utdrikningslag i det hele tatt... Det er lov å være skuffet. Men IKKE fortell dem det. Og jeg håper ikke de leser denne tråden her, da du har lagt inn mye detaljer som vil bli kjent igjen... De mente jo helt sikkert at du skulle få en fin dag, selv om de ikke fikk det til. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #59 Skrevet 30. mai 2014 Kjente plutselig at jeg ble fryktelig redd for utdrikningslaget jeg skal arrangere neste helg. Selv om jeg har tatt hensyn til brudens ønsker, så ser jeg at det nødvendigvis ikke blir bra nok uansett.... Anonymous poster hash: 16ea4...a41
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #60 Skrevet 30. mai 2014 Kjente plutselig at jeg ble fryktelig redd for utdrikningslaget jeg skal arrangere neste helg. Selv om jeg har tatt hensyn til brudens ønsker, så ser jeg at det nødvendigvis ikke blir bra nok uansett....Anonymous poster hash: 16ea4...a41 Men herregud. Du ser vel at det TS opplevde var stusselig? Det å si at det "aldri blir bra nok uansett" er en furten måte å legge skylden på alle andre på. Arranger noe hyggelig, gi det litt effort så blir det bra. Anonymous poster hash: b3c78...9a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå