Gå til innhold

Mister motivasjonen-hvordan holde på den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å begynne å trene flere ganger,og det holder som regel i noen måneder før jeg mister motivasjonen. Så sklir det ut,og det ender opp med at jeg ikke trener.

Nå er jeg lei av å ha en utrent og svak kropp,og i tillegg har jeg fått litt for mye fett på magen. Kan vel kalle meg selv for tynn-feit,siden jeg er slank,men har litt ekstra polstring på magen hovedsakelig :)

Har også begynt å få dårlig holdning på av at kroppen er svak,og det ser ikke så bra ut.

Hvordan holder dere oppe motivasjonen?

Har også et annet problem,og det er at samboeren min er litt lite flink til å tenke over hva han sier. Han trener mye selv,og jeg er jo helt utrent så det å ha noen voldsomt lange økter i begynnelsen det mister jeg motivasjonen av. Han får det til å virke som at det ikke er bra nok,og ja det er jo ikke på hans nivå. Men det er en start som jeg håper vil utvikle seg. Har aldri klart å se på trening som gøy.

Hvordan kan jeg klare å ikke la dette påvirke meg?Virker jo som at jeg må trene i flere timer for at han skal syns at det er bra nok. Har prøvd å ta det opp med han,men han glemmer seg fort.

Anonymous poster hash: b6eaf...48f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge trener du da? Skjønner ham godt hvis du bare trener tjue minutter og går hjem igjen.

Anonymous poster hash: 51018...d69

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så hva er lenge nok da?

Så 30 minutter styrketrening er ikke nok det da? Kan jo ta lengre styrkeøkter, men noen dager blir det kun 30 minutt.Trener jeg utholdenhet så blir det gjerne 1 time, men kommer litt an på.

Poenget er jo også at jeg går fra absolutt null trening og da trodde jeg at det ikke var bra med hardtrening med en gang.

Skrevet

Få deg en treningspartner som er på ditt nivå eller litt bedre, ikke like lett å si "nei i dag orker jeg ikke trene" da. :)

AnonymBruker
Skrevet

Treningspartner er dessverre ikke en mulighet. Har ikke noe særlig med nettverk, så blir nok alene.

Gjest Runforit
Skrevet

Hva trener typen din? Om det er styrke og han trener i flere timer per dag så er han ikke en effektiv. En god og effektiv styrkeøkt skal ikke vare mer enn 30-45 minutter.

Når det kommer til motivasjon så høres det ut som om du starter med for mye. Om en er utrent så holder det med et helkroppsprogram 3 ganger i uka(om det er styrke som er greien her?) Får inntrykk av at du ikke synes det er særlig morro og da skjønner jeg at motivasjonen fort daler.

Finn en treningsform som du trives med og som du synes gøy! Poenget med trening er jo faktisk å ha det artig samtidig som du kommer i form selv om det selvsagt er litt tøffere i starten før kroppen har fått bygd seg opp.

AnonymBruker
Skrevet

Han trener styrke og sykler. Styrkeøktene hans kan vare i 60-75 minutt. Hvis han sykler så tar jo det noen timer, men det er jo greit nok.

Han syns ikke at jeg tar i nok, men det gjør jeg jo. Kjenner det jo i kroppen. Jeg prøver jo å få noe fettforbrenning, og da har jeg pleid å for eksempel gå en tur i motbakke. Det tar ca 40 minutt opp.

Jeg gidder ikke å gå på fjellet i flere timer på hverdager, så da velger jeg heller en kortere rute.

Men jeg syns ikke det er spesielt gøy nei. Ikke det at jeg innbiller meg at det skal være kjempegøy hele tiden, men litt kunne det vel vært.

Jeg er en person som blir lei av å gjøre det samme hele tiden. Liker variasjon.

Før trente jeg på treningssenter, og det syns jeg var gøy. Det har jeg ikke råd til akkurat nå, men jeg blir lettere umotivert av hjemmetrening.

Gjest Runforit
Skrevet

Han trener styrke og sykler. Styrkeøktene hans kan vare i 60-75 minutt. Hvis han sykler så tar jo det noen timer, men det er jo greit nok.

Han syns ikke at jeg tar i nok, men det gjør jeg jo. Kjenner det jo i kroppen. Jeg prøver jo å få noe fettforbrenning, og da har jeg pleid å for eksempel gå en tur i motbakke. Det tar ca 40 minutt opp.

Jeg gidder ikke å gå på fjellet i flere timer på hverdager, så da velger jeg heller en kortere rute.

Men jeg syns ikke det er spesielt gøy nei. Ikke det at jeg innbiller meg at det skal være kjempegøy hele tiden, men litt kunne det vel vært.

Jeg er en person som blir lei av å gjøre det samme hele tiden. Liker variasjon.

Før trente jeg på treningssenter, og det syns jeg var gøy. Det har jeg ikke råd til akkurat nå, men jeg blir lettere umotivert av hjemmetrening.Anonymous poster hash: b6eaf...48f

Høres mer ut som om du trives mer i sosiale settinger ja. Så lenge du får noe ut av treningen du gjør så be typen klappe igjen og konsentrere seg om sin egen trening. Du trener for din egen del, ikke for hans del. Med mindre han kan komme med noe oppmuntrende eller konstruktivt så be han om å holde tankene sine for seg selv.

Synd at du ikke kan melde deg inn et sted der de har trening du vil kunne trives med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...