Gå til innhold

Mannen min er elektriker - vennene våre forventer vennetjenester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt så er altså mannen min elektriker, og nå driver flere av våre vennepar og pusser opp eller planlegger oppussing. Problemet er at alle ser ut til å tro at mannen min er interessert i å jobbe gratis i timesvis på kvelder i helger gratis for dem. De blir rett og slett snurt når han kaller det veldedighet!

Han jobber veldig mye og barna og jeg savner han jo. Nå har han akkurat bytter sikringskap og byttet en del ledninger hos et vennepar av oss og har brukt mange timer hos dem etter arbeidstid. Han har ikke tatt seg betalt for arbeidet, men ba om 7000,- for matriell han har brukt. Da ble de snurte over at han kunne forvente penger for vennetjeneste. For det første, all matriell han hadde brukt har han selv kjøpt ut fra sin grossist, han har kun bedt vårt vennepar dekke de faktiske kostnader han har hatt ved å legge ut for dette matriellet. For det andre, vi har aldri motatt eller forventet tjester fra dem! Vi begge brukte bla mange kvelder i fjor sommer da de byttet kjøkken, men da vi byttet kjøkken passet det aldri å komme for å hjelpe til her.

En annen ting som irriterer meg er at våre venner tror at mannen min kan sette opp stikkontakter og spotter gratis fordi han har jo dette liggende i bilen, det er jo bare å ta derfra! Får dem faktisk ikke til å forstå at dette er ting min mann kjøper hos grossist og at kunder han installerer dette hos både betaler for matriell og arbeidet

Bare er hjertesukk fra meg. Vi har fått høre via et annet vennepar at flere har snakket om at vi er gjerrige pga disse 7000 kronene mannen min har lagt ut for dem.

Anonymous poster hash: 75894...6bd

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode venner, du..

• Liker 11
Skrevet

Det er forbudt ved lov å drive på sånn som mannen din. Svart arbeid kalles det. Fortell til "vennene dine" at det er ikke lovlig og at det ikke er aktuelt å gjøre det, iaffall når de skal være så gnitne.

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytt venner, til gode venner

Anonymous poster hash: 82162...b19
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vennene dine er dumme/ekstremt unge? Alle skjønner jo at man må betale for materiell.

Anonymous poster hash: 2b357...980

• Liker 22
Gjest alegria
Skrevet

Venner? Hvilke venner?

... Hadde latt være å hjelpe dem.

• Liker 7
Skrevet

Gjerrig pga 7000 kr til materiell!? NEI! Sjølvsagt må dei betale for materiell. Forventer dei at din mann skal betale for deira oppussing? Neste gang får han si nei! No er dessuten reglane blitt endå strengare, og han har ikkje lov til å hjelpe til gratis. Snakk om dårlige venner. Dei snylter på dere og utnytter dere.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Vennene dine er dumme/ekstremt unge? Alle skjønner jo at man må betale for materiell.

De skjønner ikke at utstyret er det mannen min som kjøper. De tror han bare kan dra på et lager på jobben sin og plukke med seg det han trenger. Jeg blir helt matt av at de ikke bare tror, men forventer at mannen min skal stjele utstyr fra jobben sin for å montere det gratis hos vennene sine.

• Liker 16
Skrevet

Idiotisk. Slike "venner" har man ikke behov for i livet sitt!

• Liker 11
Gjest fotballflue
Skrevet

Hører ofte sånt som "har en kompis som er elektriker/snekker/rørlegger, så trenger ikke bruke penger på sånt". Syns det er usmakelig å tro at man kan få alt gratis bare fordi man kjenner noen.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

De skjønner ikke at utstyret er det mannen min som kjøper. De tror han bare kan dra på et lager på jobben sin og plukke med seg det han trenger. Jeg blir helt matt av at de ikke bare tror, men forventer at mannen min skal stjele utstyr fra jobben sin for å montere det gratis hos vennene sine.Anonymous poster hash: 75894...6bd

Da er mannen din utrolig tafatt. Han må jo selvsagt opplyse dem om at utstyret koster penger. Ellers kan han skylde seg selv som gir bort ting.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

For noen tullinger vennene deres er. Hadde faktisk ikke kalt dem venner, virker som at de ikke forstår helt grunnleggende ting som du nevner i hovedinnlegget.

Anonymous poster hash: bf0d5...819
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De skjønner ikke at utstyret er det mannen min som kjøper. De tror han bare kan dra på et lager på jobben sin og plukke med seg det han trenger. Jeg blir helt matt av at de ikke bare tror, men forventer at mannen min skal stjele utstyr fra jobben sin for å montere det gratis hos vennene sine.

Idioter. Og selv om han ikke hadde betalt for dem, kan ikke "vennene" deres forvente at han skal stjele fra jobben for deres skyld. Makan.

Anonymous poster hash: bf0d5...819

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da er mannen din utrolig tafatt. Han må jo selvsagt opplyse dem om at utstyret koster penger. Ellers kan han skylde seg selv som gir bort ting.

Altså, han har gjort det klart hele tiden at det koster. At dette venneparet plutselig mener det er å være gjerrig at han skal ha betalt for matriellet er jo bare helt på tryne når han har forklart hva ting koster. Han pleier ikke hjelpe til hos venner, det er kun dette ene venneparet som nå er sure for de 7000 kronene han har hjulpet.

Alle andre sier han nei til fordi han ikke gidder å drive med veldedighet som han kaller det. Han har mer enn nok å gjøre på jobb og vi ser han knapt hjemme..

Derfor er vi tydeligvis gjerrige.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, han har gjort det klart hele tiden at det koster. At dette venneparet plutselig mener det er å være gjerrig at han skal ha betalt for matriellet er jo bare helt på tryne når han har forklart hva ting koster. Han pleier ikke hjelpe til hos venner, det er kun dette ene venneparet som nå er sure for de 7000 kronene han har hjulpet.

Alle andre sier han nei til fordi han ikke gidder å drive med veldedighet som han kaller det. Han har mer enn nok å gjøre på jobb og vi ser han knapt hjemme..

Derfor er vi tydeligvis gjerrige.Anonymous poster hash: 75894...6bd

Hvis mannen din velger å gi bort verdier til en verdi av 7000,- kan han kun skylde seg selv.

• Liker 3
Skrevet

Uff. Det er ofte sånn i praktiske yrker. Selv jobber mannen min innenfor IT, og alle tror visst at han er så sykt interessert i å bruke tid på å "fikse deres ødelagte pcer" og ordne opp i nettverket i alle sitt hus når han er der. Ender alltid opp med å bruke tid i alle familieselskap på å hjelpe med alt fra TV til å legge inn bilder på PC. Blir skikkelig oppgitt. Det koster trossalt rundt 1500 kr i timen å leie inn en IT konsulent, men frekkheten har ingen grenser.

JA - Før noen angriper: Det er klart at det er null problem å hjelpe til en gang i blandt, men når det ALLTID er forventet er det ikke noe særlig kjekt. Jeg er ivertfall veldig forsiktig selv med å spørre etter slike såkalte "vennetjenester".....

• Liker 6
Skrevet

Uff. Det er ofte sånn i praktiske yrker. Selv jobber mannen min innenfor IT, og alle tror visst at han er så sykt interessert i å bruke tid på å "fikse deres ødelagte pcer" og ordne opp i nettverket i alle sitt hus når han er der. Ender alltid opp med å bruke tid i alle familieselskap på å hjelpe med alt fra TV til å legge inn bilder på PC. Blir skikkelig oppgitt. Det koster trossalt rundt 1500 kr i timen å leie inn en IT konsulent, men frekkheten har ingen grenser.

JA - Før noen angriper: Det er klart at det er null problem å hjelpe til en gang i blandt, men når det ALLTID er forventet er det ikke noe særlig kjekt. Jeg er ivertfall veldig forsiktig selv med å spørre etter slike såkalte "vennetjenester".....

Samme her, med en mann som jobber i IT bransjen. "Du, ****, jeg har problem med det og det, kunne du hjulpet meg med det? Tar sikkert ikke så lang tid..."

Får vi noe tilbake? Nei.

• Liker 2
Skrevet

Derfor er vi tydeligvis gjerrige.

Hvis "vennene" deres påstår at dere er gjerrige fordi mannen din ikke vil betale 7000,- for oppussingen deres, får de nesten bare gjøre det. En kan ikke forvente at andre skal betale for det. Jeg tolker det slik at mannen din har gjort jobben gratis for dem og bare vil ha betalt for utstyret, og det skal de være veldig takknemlige for - er de ikke det, må du minne dem på det.

• Liker 8
Gjest stian86
Skrevet

Det værste er at mange er sånn dessverre.Syns uansett venner eller ikke så bør man ikke utnytte hverandre. Bør uansett gi en slant for et arbeid som koster ti ganger mer gjennom et firma. Eg er heller den typen om noen hjelper gir eg de alltid penger. Om ikke hadde nok eg fått dårlig samvitighet.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...