Thomasine Skrevet 15. juni 2004 #1 Skrevet 15. juni 2004 Har de siste årene fått noen ( 5 stk... :-( :-? ) små føflekker på halsen. De står litt ut - ekle... :-? :o Hva kan gjøres for å få de bort?! :klø: I utlandet vet jeg noen "kveler" disse føflekkene ved å knyte sytråd rundt til de detter av. Har noen hørt om det her i Norge... :o Hjelp meg! Jeg vil ha en "ren" hals igjen... :-( :-(
Arkana Skrevet 15. juni 2004 #2 Skrevet 15. juni 2004 Jeg ville i allefall ikke prøvd å fjerne dem selv. Gå til fastlegen din, sannsynligvis kan han fjerne dem for deg enkelt og greit.
Gjest Virvel Skrevet 16. juni 2004 #3 Skrevet 16. juni 2004 Jeg har fjernet en føflekk med sytråd på meg selv. Var vel 10-12 år. Den tørket inn og falt av helt av seg selv etter en stund, men jeg fikk ikke vekk hele, så nå ser den ut som en vanlig, flat føflekk. Jeg lever jo ennå, men jeg vet ikke om det er så veldig lurt å gjøre sånt selv... Du kan få dem fjernet hos legen, men jeg tror kanskje det koster litt mer hvis du gjør det bare av kosmetiske årsaker. Uansett burde det vel ikke være så avskrekkende dyrt, det er tross alt en ganske enkel affære.
LilleBille Skrevet 16. juni 2004 #4 Skrevet 16. juni 2004 Hvis det er sånne på "stilk".. så er det greieste å gå til hudlege og få svidd dem bort.. Fort gjort og ikke vondt.. men det lukter jo litt "brent flesk" da.
Gjest the imp Skrevet 16. juni 2004 #5 Skrevet 16. juni 2004 Jeg har nettopp vært hos hudlege og fått svidd vekk 3 føflekker etter å ha blitt henvist fra fastlege. Fastlegen klarer som regel ikke fjerne føflekkene like pent som hvis en hudlege svir dem vekk. Du får bedøvelse så du kjenner ingenting, men som LilleBille sier så lukter det litt svidd. Det går fort, og du trenger ikke ta noen større hensyn enn du gjør med vanlige små skrubbsår.
Snabelsnuppa Skrevet 16. juni 2004 #6 Skrevet 16. juni 2004 Hva koster det å svi bort føflekker? En venninnne var til lege og fjernet tre stykk og måtte ut med 1100 kroner! :-( Synes kanskje det var litt heftig...? (Men jeg husker ikke om det var ved operasjon eller annen metode...glemsk jeg )
Gjest the imp Skrevet 16. juni 2004 #7 Skrevet 16. juni 2004 hmmm....jeg betalte mellom 300 og 400 et sted, og fikk 285 skrevet på folketrygdkortet.
Suzy Skrevet 17. juni 2004 #8 Skrevet 17. juni 2004 Da skal jeg jammen høre med legen min om jeg kan få det gjort - har en utstående en i nakken som er i vegen for hårbørsting og en under trusestrikken (!) som er litt plagsom... :-?
Lala Skrevet 17. juni 2004 #9 Skrevet 17. juni 2004 Sambo klippet (!) :o bort sin med saks. Den var ganske stor. Det gjorde visst veldig vondt. Men nå er det ikke et lite arr igjen engang. Helt borte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå