AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Opplevde samlivsbrudd for litt over ett år siden. Mannen min gjennom 21 år var utro med en 'god' bekjent av oss. Og valgte å fortsette med henne. Kunne ikke komme seg fort nok bort, og brød seg ingenting om verken meg eller barna. Vi hadde et greit forhold, men selvsagt hverdagen også. Han har noen negative sider som barna og jeg slet med. Jeg trodde kanskje han ville oppføre seg bra etter sviket mot oss, men det blir bare verre og verre. Han lager det ene styret etter det andre, og kjører saker på både deling og barn. Roter med bidrag og nekter å samarbeide. Jeg har ennå ikke snakket med han etter bruddet. Har prøvd alt for å få til et godt samarbeid, men han er bare drittsekk. Det var trist med brudd, men jeg ser at jeg har vært blind for alle hans negative sider, som ikke var bra verken for meg eller barna. Så jeg er jo over han, selv om det er trist at familielivet som det var er borte. Men barna og jeg klarer oss fint. Nå har han samvær med tilsyn pga vold og dårlig oppførsel, men nekter å komme mer på samvær så lenge det er med tilsyn. Hvordan tolker jeg en slik oppførsel som han har hatt etter bruddet?? Angrer han på det han har gjort, siden han fortsatt fyrer løs? Han er jo med den damen, så det kan være hun styrer det meste, og at jeg er 'farlig' for henne? Jeg har våknet og ser klart de negative sidene hans, men han hadde positive sider også, ellers hadde jeg ikke bodd med han så lenge.. I og med at han har en så aggressiv og amper oppførsel; angrer han? Hvorfor oppfører han seg sådårlig og bare lager kvalm? Han kunne jo levd livets glade dager, og ikke brukt all den energien på meg..?? Uff, triste greier.. Hvordan tolke slik dritt-oppførsel? PS, ungene vil ikke treffe faren sin særlig mye..Anonymous poster hash: bf0c4...177
Gjest constance90 Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 Kjære deg, utrolig trist å lese. Et par ting og tips kan jeg komme med som skilsmissebarn selv 1. Hvis han skal ha tilsyn under samvær pga vold må du absolutt ikke godta samvær uten. Basta bom. 2. Alt av bidrag osv må tas via Nav. Ikke gjør noe utbetalinger, egne pengeavtaler osv utennom deres ordning. 3. Få dere en time på familievern kontoret og mekle ut uenigheter osv. 4. Ha en positiv innflytelse ang exen din til dine barn. Kjør dem til samvær, spør dem om de hadde det kjekt osv. Snakk positivt om han. Han var gjerne slem mot deg men han er forsatt far til dine barn. Har han noe form for vold mot de så kutter du ut samvær. 5. Ta barna med til psykolog/helsesøster. Gi dem rom til å arbeide med sine følelser. Jeg kan nesten garantere deg at de ikke "har det fint". Spesielt hvis du sier de sliter med hans negative sider.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 Jeg tror ikke menn som gjør dette angrer. Men de kan være forbannet fordi de innerst inne mener du har "skyld" i at ekteskapet ikke fungerte.. Det du kan og må gjøre nå er å være en god forelder for dine barn. Så går han glipp av noen av barndommen deres men de kan gjenoppta relasjonen senere. Ingenting i livet er hugget i sten, ting kan være annerledes om noen år hvis f.eks. forholdet til denne damen tar slutt. Men du bør bestemme deg for at en slik dust av en mann skal du ikke ta inn i varmen igjen. De mennene som går fra kone og barn og rett inn til en ny kommer gjerne tilbake etter 2-3 år og angrer og vil prøve igjen. Da hadde jeg sagt nei hvis jeg var deg. Du får det bedre videre uten han. Anonymous poster hash: 58482...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå