Gå til innhold

Kan vi gjøre det sånn med bordplasseringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svar på innbydelsene begynne å komme,så nå tenker vi bordplassering.

Hvis alle kommer så blir vi 40stk,hovedsaklig den nærmeste familien,inkludert barn og ungdom.

Festen blir ikke av den tradisjonelle typen,med 3-retters middag,masse taler og sanger og påfølgende dans.

Satser på en litt "uhøytidelig" stemning,if you know what I mean.

Så har det seg sånn at sambos familie er større enn min,derfor passer det ikke helt med den tradisjonelle bordplasseringen.Altså hans familie på hans side,og min familie på min side.Vi skal sitte i ring(alle på utsiden).

Derfor tenker vi å blande familiene.Par får sitte sammen,og de minste barna får sitte med foreldrene.Men ellers blir det litt sånn annenhver hans og min familie.Og så tenker vi å plassere ungdommene sammen - de som kjenner hverandre.

Synes dere vi kan gjøre det sånn? Vi har satt opp et forslag,og synes selv det ser veldig bra ut.Men jeg er bare litt redd at noen skal synes det er fryktelig teit å blande familiene på den måten.Hadde ikke gjort det hvis vi var 70-80 stk og hadde en mer tradisjonell fest,men synes egentlig det bør gå bra i vårt tilfelle.

Hva mener dere? Har dere eventuelt andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg syntes det hørtes ut som en fin idè, dette er jo også næremeste familie sier du, og de to familiene vil jo treffes ved flere anledninger senere. Da kan det vel ikke skade å sette dem ved siden av hverandre.

Dessuten er det ditt og din tilkommende mann`s bryllup, så dere kan egentlig gjøre akkurat som dere lyster. Føl deres egen magefølelse. :)

Klem fra Viking

Skrevet

Jeg synes helt klart at dere kan ha bordplasseringen sånn!

Vi skal blande både familier og venner. (Selvfølgelig skal alle sitte sammen med noen de kjenner og har det moro sammen med) Vi skal ikke ha par sittende sammen. Jeg har lest at det er riktig å splitte opp alle par, bortsett fra de som er forlovet. Stemmer ikke dette da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det beste faktisk er å blande familiene under middagen jeg. Dessuten symboliserer jo det på en måte at man nå er en og samme familie og ikke helt atskilt som før bryllupet!

Skrevet

Jeg syns også det høres veldig koselig ut. Da er det bare å passe på at gamle tanter (hvis dere har noen) som syns det er skummelt med nye mennesker får sitte med noen de kjenner.

Jeg har en mormor som har gruet seg (!) til bryllupet vårt, som er i mai neste år, i flere måneder allerede!! Tror ikke jeg ville plassert henne med noen hun ikke kjenner...

Lykke til :)

Skrevet

Bestemødrene mine plasserer jeg sammen med et par av mine tanter, dvs døtrene deres. ellers har jeg plassert annen hver mann og dame, men ikke splittet opp par. har blandte familiene litt, men tatt hensyn til hvordan de er som person, men siden de fleste er par vil de fleste ha en kjent ved sin side, og en ukjent på andre siden!

Skrevet

Synes absolutt dere kan gjøre det sånn. Det gjorde vi. På hovedbordet satt vi, foreldrene våre og besteforeldrene. Resten av familien plasserte vi litt sånn om hverandre.. Gifte/par satt alle i nærheten av hverandre og vennene satt også i nærheten av hverandre, slik at alle hadde noen å prate med. Det var veldig vellykket! :)

Skrevet

Synes det høres helt flott ut jeg.

Vi skal ha e-bord, og har også planlagt å blande familiene.

Skrevet

Synes det høres helt flott ut jeg.

Vi skal ha e-bord, og har også planlagt å blande familiene.

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi skal også blande familiene....blir annenhver gutt/jente, men INGEN par splittes, for det har vi ikke sansen for noen av oss. Har plassert ut i fra hvem vi tror kommer best overens, og som har mest å snakke om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...