Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på youtube og bloggar at det er mykje brukt.

Funke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg bruker og synes det funker. Den jeg har gir huden mye fuktighet (har veldig tørr hud) så jeg unngår at foundation tørker ut ansiktet mitt. Bruker fuktighetskrem også, og synes disse passer fint sammen - primeren får også sminken til å sitte bedre. Det merkes.

Skrevet

ja, bruker både primer og setting powder.. hvertfall i t sona, har utrolig oljete hud

Skrevet

Nei, ser overhodet ikke behovet for det på meg.

• Liker 1
Skrevet

Ja, både i ansiktet og på øyelokkene. Jevner ut ansiktshuden, får foundation til å sitte lenger, forsterker fargen på øyeskyggen og får øyesminken til å vare hele dagen :)

Skrevet

Det funker veldig bra om du bruker en som passer hudtypen din. Sminken sitter mye lengre og store porer eller tørre flekker på huden blir mindre synlige

Skrevet

Ja. Syntes det er mye lettere å sminke seg med, og at huden får ekstra fukt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg bruker og synes det funker. Den jeg har gir huden mye fuktighet (har veldig tørr hud) så jeg unngår at foundation tørker ut ansiktet mitt. Bruker fuktighetskrem også, og synes disse passer fint sammen - primeren får også sminken til å sitte bedre. Det merkes.

Hmm, interessant. Hva heter den du bruker?

Anonymous poster hash: 57c8f...96f

Skrevet

Jeg bruker det. Sammen med en god fuktighetskrem og pudder, synes jeg sminken sitter bedre :)

Skrevet

Hmm, interessant. Hva heter den du bruker?

Anonymous poster hash: 57c8f...96f

Den er fra Smashbox. Alle primerne i dette merket heter "Photo Finish", også er det forskjellige kategorier du kan velge mellom for å få bukt med ditt problemområde, som feks tørr hud, rødhet, fet hud osv. Min er blå og er merket "Hydrating". Fåes hos bla Kicks.

Skrevet

Ein bør bruke det visst ein bruke mineral foundation? Eller flytande?

Skrevet

Jeg bruker Smashbox primer. Jeg syns at sminken legger seg penere,

og at den varer litt lengre. Jeg har lett for å få veldig fet hud i t-sonen,

og primer gjør at sminken ser bedre ut og varer mer enn noen timer.

Dessverre kan jeg ikke bruke denne hver dag uten å få urenheter, så

jeg bruker den når jeg virkelig vil at sminken skal vare en hel dag eller kveld.

Er fortsatt på utkikk etter en "bedre" primer :)

Skrevet

Jeg bruker den grønne primeren fra Smashbox akkurat hvor jeg har rød hud, så "den vanlige" primeren fra Smashbox til resten av ansiktet, husker ikke hva den heter. Lettere å legge sminken, den holder seg lenger, bedre og finere :-)

Skrevet

Jeg bruker den grønne primeren fra Smashbox akkurat hvor jeg har rød hud, så "den vanlige" primeren fra Smashbox til resten av ansiktet, husker ikke hva den heter. Lettere å legge sminken, den holder seg lenger, bedre og finere :-)

Bruker også den grønne :) veldig drøy og sminket sitter lengre

Skrevet

Jeg er utrolig interessert i sminke, men jeg pleier å droppe primer. Til vanlig bruker jeg en god dagkrem under foundation men for meg sitter foundationen på lenge uansett siden jeg har Mac pro longwear foundation, som sitter såå sinnsykt bra, men er ikke vanskelig å fjerne. Er virkelig fornøyd med den.

Men over til primer igjen, primer er veldig lurt å bruke hvis du f.eks har fet/oljete eller kombinert hud og hvis du merker at sminken forsvinner fort. Men du kan også bruke en setting spray eller et pudder(i samme farge som foundationen) på toppen av foundationen, dette gjør at den sitter ekstra bra.

Det finnes mange primere der ute, noen gjør porene mindre synlige mens andre gjør så sminken sitter lengre. Det handler rett og slett om hva du vil ha ut av primeren din!

Håper dette var til hjelp!

Skrevet

Jeg bruker det kun hvis jeg skal noe der jeg ønsker at sminken skal sitte godt over lengre tid, som date, en tur på byen og lignende. Brukte det daglig før men sluttet da jeg begynte å bruke Urban Decay sin setting spray. Synes også at huden fortere blir irritert ved kontinuerlig bruk av primer da det tetter porene for å glatte ut huden.

Skrevet

Brukte smashbox før, men synes den er oppskrytt. Nå bruker jeg en fra Sensai by Kanebo og er veldig fornøyd med den. Den er veldig flytende i konsistensen, fordeler seg godt og gjør at sminken legger seg penere og holder lenger.

Skrevet

Instablur fra the body shop, kjempe fornøyd. Matter, jevner linjer og kviser, samt holder på sminka. Selv om den inneholder marulaolje går den bra til min oljete hud.

AnonymBruker
Skrevet

ja, bruker både primer og setting powder.. hvertfall i t sona, har utrolig oljete hud

Hva slags setting powder bruker du?

Anonymous poster hash: 31222...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...