Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har en eks, de var sammen i mange år. De har et barn sammen. Hun gikk fra han. Vi traff hverandre akkurat i bruddtida, så jeg har dessverre sett ham helt knust fordi hun brøt opp familien deres. Han ønsket ikke bruddet, til tross for at forholdet var dårlig. Han ville beholde familien sin hel, og han ville ikke gi slipp på barnet halve tiden. Han har delt omsorg, og barnet bor her annenhver uke.

Jeg bor sammen med ham i huset de delte. Han vil ikke flytte, og begrunner det med at barnet er knyttet til huset. Barn med meg vil han ikke ha, fordi han har mistet troen på forhold med barn, og mener at det kommer til å bryte oss opp. Vi har vært sammen i fire år. Jeg var redd for å være en rebound, men det er i så fall en veldig lang rebound... Han virker oppriktig glad i meg, og er ikke redd for å vise det.

Jeg sliter med sjalusi for denne dama. Sjalu på det de hadde, sjalu fordi de har barn sammen. Redd for at han skal gå tilbake til henne hvis hun knipser i fingrene. Jeg kjenner det knyter seg i meg når han drar til henne for å hente eller levere barnet, og når det tikker inn meldinger på telefonen hans, selv om jeg vet at det alltid handler om barnet når de snakker sammen. Jeg har drømmer om natta som alltid omhandler det samme: jeg ser de ha sex, han er utro med henne, han går fra meg og tilbake til henne.

Hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg jobbe med dette? Det er så slitsomt å ha det sånn...

Anonymous poster hash: fb250...edc
Videoannonse
Annonse
Gjest Idollet
Skrevet

Han ombestemmer seg sikkert. Om ikke kan du finne en annen mann, uten bagasje :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er grunnen til at jeg ikke blir sammen med menn med barn.

Endret av Pottepalme
  • Liker 1
Gjest alegria
Skrevet (endret)

Som i alle situasjoner, er kommunikasjon viktig. Det er stor fare for at du bare er en rebound, fordi ja, noen mennesker kaster faktisk bort tiden sin og partneren sin selvom følelsene ikke er spesielt sterke (tenk alle som er utro, selvom de har vært gift i 15 år; fortsatt velger mange å holde tyst og leve med den man har vært utro med). Jeg forstår frustrasjonen din, spesielt mtp. at han sa han ikke vil ha barn og at du ble kjent med ham i den perioden der han faktisk fortsatt elsket eksen (for meg virker det da som at han ble sammen med deg for å komme seg over henne, siden det var midt i et brudd han ikke ønsket). Men vet du hva, det kan faktisk hende at han oppriktig elsker deg og er kommet over henne. Det vet ingen andre enn ham selv best. Med tanke på sjalusien, ville jeg normalt sagt det er hensiktsmessig å tenke at det er deg han er sammen med, men det var hun som "tok ut" bruddet og du sier selv at du tror han ville gått tilbake til henne på flekken, og da lurer jeg på "Er det et slikt forhold du vil ha? Der du alltid føler deg usikker på partneren din og ikke stoler på at det er deg han faktisk elsker?"

Endret av alegria
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er at jeg har perioder der jeg ikke får dette ut av hodet. Jeg tenker på det hele tiden da. De har opplevd ting sammen som jeg aldri kommer til å få oppleve. De har gått på husjakt sammen, pusset opp hus sammen, gått igjennom en graviditet og en fødsel sammen. Det vil han ikke gjøre med meg. Fordi han har gjort det allerede, og det hadde ikke det utfallet han ønsket. Han må jo treffe henne ifm barnet. De er sammen på fotballkamper og treninger, på foreldremøter og alt sånt. De deler noe jeg ikke får være med på. Det er vondt. Ts.

Gjest Idollet
Skrevet

Det verste er at jeg har perioder der jeg ikke får dette ut av hodet. Jeg tenker på det hele tiden da. De har opplevd ting sammen som jeg aldri kommer til å få oppleve. De har gått på husjakt sammen, pusset opp hus sammen, gått igjennom en graviditet og en fødsel sammen. Det vil han ikke gjøre med meg. Fordi han har gjort det allerede, og det hadde ikke det utfallet han ønsket. Han må jo treffe henne ifm barnet. De er sammen på fotballkamper og treninger, på foreldremøter og alt sånt. De deler noe jeg ikke får være med på. Det er vondt. Ts.

Når han ikke tenker nok på deg til å ville være med på noe slikt med deg, så sier jeg bare good ridance. Finn en annen. Beklager for å være hard.

Gjest RockOn
Skrevet

Han er knust fordi familien ble oppløst. Jeg forstår det veldig godt. En oppløst familie handler ikke kun om et forhold.

Og det er noe som vil påvirke ditt liv resten av livet pga barn.

Og at han da ikke tør å få barn med flere, det forstår jeg.

Jeg hadde nok ikke fått det, i hvertfall skulle det tatt mange år, hvis jeg hadde opplevd samlivsbrudd nå.

Jeg tror ikke dette har noe med deg å gjøre. At han ikke synes duger "verdig" å få barn med osv. Og jeg tror heller ikke at det (nødvendigvis) har noe med eksen hans å gjøre. At han savner henne e.l.

Kanskje han hadde ønsket at de var en familie, men er ikke sikkert han hadde gått tilbake nå, selv om situasjonen er sår.

Enten må du gi det litt tid, og se om han ombestemmer seg ang barn. Ellers så må du finne i om du vil leve med han eller å gå og finne noen andre å få barn med.

Skrevet

Ja men du deler da også noe med han, som bare du og han har?

• Liker 1
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke blir sammen med menn med barn.

Problem? Kjæresten min har barn med en annen. Forholdet deres var helt jævlig, bare krangling. Selv nå krangler de hver gang de prater med hverandre. Jeg er overhodet ikke sjalu.

Skrevet

Problem? Kjæresten min har barn med en annen. Forholdet deres var helt jævlig, bare krangling. Selv nå krangler de hver gang de prater med hverandre. Jeg er overhodet ikke sjalu.

Ja, og jeg hadde ikke orka å bli dratt inn i et sånt styr.

Skrevet

Ja, og jeg hadde ikke orka å bli dratt inn i et sånt styr.

Har da ingenting å si for meg hvordan de prater til hverandre i telefon?

AnonymBruker
Skrevet

Det sier da litt om han da og hun. Når de får barn med hverandre og ikke greier å være i lag.

Anonymous poster hash: 04f1b...2d3

Skrevet

Neivel, men det hadde det for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Ja men du deler da også noe med han, som bare du og han har?

Han har jo hatt det før, da. Med henne.

Skrevet

Det sier da litt om han da og hun. Når de får barn med hverandre og ikke greier å være i lag.

Det sier litt om de to sammen, ja. Ikke som de to separat.

AnonymBruker
Skrevet

Det sier litt om de to sammen, ja. Ikke som de to separat.

Det gjør nok det du :laugh:

Skrevet

Det gjør nok det du :laugh:

Jaja, du kjenner jo han så godt, så :laugh:

Skrevet

Han har jo hatt det før, da. Med henne.

Ja men nå er det kun du og han som deler dette! Sånn er livet, mennesker skifter partnere og deler masse nytt!

Skrevet

Men vil du ha barna da? Nå lever du jo kun ut fra hans ønsker.... Jeg har et råd, redd deg selv ved å bryte ut. Finn deg en (med el uten bagasje) som du kan ha fremtidsdrømmer med. En som og ser dine behov. En du kan planlegge barn med, se på hus med, glede deg over alderdommen med osv. Det er mitt råd. Jeg holdt på å leve som deg en gang der min mann ikke ville ha flere barn, kjenner godt den sjalusien din, og den blir bare verre etter hvert som tiden går.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stolte ikke helt på eksen min. Lurte på om jeg kanskje var rebound (vi var sammen i litt over 3 år)...

Ikke før jeg dumpa han skjønte jeg at det virkelig var meg han ville ha, og at han var over første dama.

Men da var alt så forandret, at det var ikke vits i å prøve igjen.

Hvordan har dere det sammen? Vil du ha barn? Det er en del ting å finne ut av før du bestemmer deg for hva du vil, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 7430d...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...