Gå til innhold

Er han en blandingskatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Jeg har for noen måneder siden blitt en stolt noe til en vakker, tillitsfull og morsom herremann!

Jeg var utrolig heldig å overtok han av et eldre ektepar som syns han var litt for aktiv.

De hadde kjøpt/fått han som en helt vanlig huskatt. Eierene som de hadde fått katten av mente han kunne være en blanding, men husket ikke av hvilken rase!

Det er ganske tydlig at det i allefall er maine coon i han, noe veterinæren også har nevnt når jeg vaksinert han.

Noen som er kjent med rasekatter?

Legger ved et bilde!:)

post-83013-950410_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest FrkAnna
Skrevet

Jepp ser ut som ein typisk gatemix. Skjønner kva du meiner med MC, men det er nok langt uti slekta

• Liker 4
Skrevet

Det er nok en huskatt, mange huskatter som ligner på katten din.
Kan jo ikke utelukke at det er en rasekatt baki der, men det synes ikke på katten din. Det er ikke så veldig store morfologiske forskjeller på katter, så selv om de ligner en eller annen rase så er dette mest sannsynligvis bare et tilfeldig utslag. Med noen ytterst får unntak. Maine Coon er ikke en av de rasene som er langt nok unna huskatter i hverken morfologi eller pelsfarger til at dette vil vises med sikkerhet.

• Liker 1
Skrevet

Det var en nydelig katt, men jeg heller også til at det er en gatemix. De små duskene på ørene er det mange katter som har, og det er vel de som gjør at du tror det er maine coon i den?

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Det var en nydelig katt, men jeg heller også til at det er en gatemix. De små duskene på ørene er det mange katter som har, og det er vel de som gjør at du tror det er maine coon i den?

De duskene finner en også hos skogkatter, som er langt mer utbredt i Norge.

Anonymous poster hash: 1c2aa...54c

• Liker 1
Skrevet

Ikke så veldig Maine Coon her, nei..

Skrevet

De duskene finner en også hos skogkatter, som er langt mer utbredt i Norge.

Anonymous poster hash: 1c2aa...54c

Helt enig, og felles for både norsk og amerikansk (mc) skogkatt er at de har mer og lenger pels.

Skrevet

Hvorfor bry seg om rase? Pusen er vakker! :jepp:

• Liker 4
Skrevet

Har du ett bilde av annsikte han forfra som du kan legge ut?

AnonymBruker
Skrevet

Min katt ligner veldig paa en russian blue, fargen, kroppsfasongen og til og med lynnet hans passer fullstendig til rasebeskrivelsen. Men han er bare en helt vanlig huskatt, saa vidt jeg vet.

Anonymous poster hash: cf7a3...bd3

Skrevet

Blandingskatt, helt klart. Maine Coon desidert... ser at han er litt semi-lang håra. Ellers blir det veldig gjetning, men synes pelsen var utrolig uniform til å være en slik tiger-ish katt.

Skrevet

Takk for alle svar!:)

Morsomt å se hvor mange som engasjerer seg!:) blandingskatt eller ei, trekkene han har gjør han bare ekstra spesiell!:)

I tillegg har han jo verdens herligste personlighet!:)

Igjen, takk!:)

Skrevet

Han er definitivt en ganske vanlig gatemix, men jeg tror det er litt skogkatt i ham. Kanskje pappaen var skogkatt?

Minstemann vår er så stor at vi tror det er skogkatt i ham, men han er en tuxedokledd, korthåret gentleman sånn rent annet enn størrelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å si ut fra bildet om katten har Maine Coon eller Norsk skogkatt i seg, men det er jo slettes ikke utenkelig. Begge rasene er veldig vanlige i Norge.

Huskatt og blandingskatt er det samme. En rasekatt har stamtavle, og en katt som ikke har stamtavle er per definisjon en huskatt.

Anonymous poster hash: 4c3b9...77a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nja. Spørs om det er på F1, da er det pr definisjon ikke en vanlig huskatt.

Anonymous poster hash: 9e9ae...a46
AnonymBruker
Skrevet

Han var nydelig. Man kan enkelt se på ørefasongen, ikke duskene, at det er MC i han. Anonymous poster hash: 80c92...363

AnonymBruker
Skrevet

Veslemora, on 25 May 2014 - 12:44, said:

Takk for alle svar! :)

Morsomt å se hvor mange som engasjerer seg! :) blandingskatt eller ei, trekkene han har gjør han bare ekstra spesiell! :)

I tillegg har han jo verdens herligste personlighet! :)

Igjen, takk! :)

skal du gi han bort? vi tar han gjerne:-) Anonymous poster hash: 80c92...363
Skrevet

Min katt ligner veldig paa en russian blue, fargen, kroppsfasongen og til og med lynnet hans passer fullstendig til rasebeskrivelsen. Men han er bare en helt vanlig huskatt, saa vidt jeg vet.

Anonymous poster hash: cf7a3...bd3

Katten min er en ekte f1 bengal, elsker den!

Skrevet

Nei,nei!;) han skal definitivt ikke gies bort!:)

Vi overtok han fra er eldre ektepar som syns han var litt for aktiv!:)

Han er i allefall utrolig herlig, for ikke å snakke om at han skal ligge på brystet mitt om nattan, med en "arm" på hver sin side av halsen og kinnet sitt mot mitt!:) da smelter hjertet mitt! For ikke å snakke om de beroligende malelydene han lager!:)

Her et nærmere bilde av ansiktet:)

post-83013-338741_thumb.jpg

• Liker 1
Skrevet

Han er nydelig :)

Ser han har M i pannen, og det har jo både Norsk skogskatt og Main Coon.

Hadde selv en mix av disse to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...