Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du tenkt da? Arrangerte dåp, ungen fikk en barnebibel av et familiemedlem, og andre (medl. i human-etisk forbund) gjorde narr og sa at hadde de fått det, hadde de klusset i den, og "ja, den var jo nyttig" (som om sølvskjeer og smykker er nyttige..).

Frekt mot den som gir gaven, en dåp er jo tross alt kristent?

Anonymous poster hash: de2a9...710

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig barnslig.

Jeg er ikke kristen selv og ville aldri funnet på å arrangere kristen dåp for mitt barn - men om jeg ble invitert som gjest til en kirkelig dåp, så kunne jeg godt funnet på å kjøpe en pen barnebibel i gave, da jeg regner med foreldrene mener barnet skal oppdras kristent om de velger kristen dåp. Barnebibler er gjerne fine bøker med spennende eventyr og illustrasjoner, så hvorfor ikke. Å klusje i en dyr bok man har fått i gave på grunn av trosforskjeller vitner om mental modenhet på nivå med en femåring...maksimalt.

Anonymous poster hash: 89929...1ea
  • Liker 22
Skrevet

Hvor gamle var de som gjorde narr? Veldig barnslig oppførsel! Greit nok at man ikke er kristen selv, men man må respektere de som er det.. Spesielt på en slik dag!

Skrevet

Ekstremt umodent og smakløst av disse folkene.

Gjest fotballflue
Skrevet

Herlighet. Respektløst, rett og slett!

• Liker 1
Skrevet

Bibelen er en del av kulturarven og det vil bli like interessant for ungen å sette seg inn i den som i Illiaden av Homer, Hamlet av Shakespeare og Ibsens samlede verker.

Folk som demonstrerer på den måten som disse dåpsgjestene at de ikke greier å sette pris på alment kjente bøker gitt som gave, de de eier ikke sans for hverken kunnskap eller kultur.

• Liker 6
Skrevet

Idiotisk gjort av de som gjorde narr. Vi har selv døpt barna våre og hadde de fått en barnebibel og andre folk gjorde narr av den gaven, så hadde ikke jeg klart å holde kjeft altså. Også viser de så lite respekt for gaven og for den som har gitt den. Jeg hadde blitt flau på deres vegne.

Uansett om gaven er nyttig eller ikke, så er det tanken som teller. Pluss at giveren faktisk tok seg tid til å finne noe. Og hva vet disse idiotene om den er nyttig eller ikke? I mine øyne så kan en bibel være mer til nytte enn smykker/sølvskjeer o.l., men igjen så skal man være takknemlig for det man får, da det igjen, er tanken som teller.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En del ikke-religiøse synes tydeligvis sånn barnslig oppførsel er toppen av oppegående religionskritikk, og mangler samtidig ironisk nok den toleransen og respekten de ofte etterlyser fra religiøse. Man må jo bare le.

Anonymous poster hash: 4abe1...dd1
  • Liker 7
Gjest New_Girl
Skrevet

Barnslig og respektløst. Og jeg skjønner ikke hva de gjorde i dåpen i det hele tatt, de burde vel takket nei om de er så allergiske mot alt som er kristent.

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg hadde tenkt at om dere skal ha flere barn så hadde jeg ikke invitert disse slektningene i deres dåp. Jeg hadde heller ikke invitert disse familiemedlemmene i eventuelle konfirmasjoner. Om de hadde lurt på hvorfor så hadde jeg også forklart dem årsaken til dette på en direkte måte (uten å kjefte, men i tydelige ord uten å gå rundt grøten).

AnonymBruker
Skrevet

Fra en som er medlem av Human-etisk forbund selv: det disse dåpsgjestene gjorde var respektløst, barnslig, provoserende og fullstendig poengløst (annet enn for å demonstrere klart og tydelig hvor store idioter de er).

Det har ikke så mye å si at dåp er en kristen tisteling, sånt gjør man ikke uansett. Noen mennesker bør seriøst vurdere å komme seg ned fra sin høye hest og ikke leve i troen på at resten av verden har et stort behov for å vite hva de mener om en eller annen sak.

Anonymous poster hash: 92531...4af

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...