Gå til innhold

Strikke sammen bein- babybukse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er første gang jeg strikker en bukse til baby. sliter litt med å forstå oppskrift. følger dale lille lerke 27603.

står i oppskriften at jeg på hvert bein skal felle av 2masker først og sist på omgangen. stemmer det da at det skal felles på utsiden av buksen og ikke mellom beina?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg ville tatt av de maskene i skrittet, når jeg strikker bukser pleier jeg og gjøre det:-))

Skrevet

Ja det ville jeg og tenkt, men det de tidligere har skrevet som midten er på innsiden. når jeg da skal felle på hver side vil det se ut som utsiden da beina har et spesielt mønster på innsiden av beina..

Gjest Solstråla88
Skrevet

Nettop, derfor tar jeg det alltid i skrittet.

Gjest Jørild
Skrevet

Strikker du ikke beinet rundt?

Gjest Solstråla88
Skrevet

Hun mener nok og strikke sammen bena, slik at hun får et liv på buksen:-))

Gjest Jørild
Skrevet

Ja, da skal man felle der beinene møtes, ikke på utsiden får jeg håpe. Det må bli utrolig stygt.

Skrevet

Da prøver jeg det! takk for hjelp. klarer ikke helt skjønne oppskrifter enda

Gjest Solstråla88
Skrevet

Tror det blir det fineste ja, jeg tenker at det også blir litt mer slitesterkt i skrittet ned kryssene der..

AnonymBruker
Skrevet

Er første gang jeg strikker en bukse til baby. sliter litt med å forstå oppskrift. følger dale lille lerke 27603.

står i oppskriften at jeg på hvert bein skal felle av 2masker først og sist på omgangen. stemmer det da at det skal felles på utsiden av buksen og ikke mellom beina?

Det blir mellom beina :) omgangen begynner på den siden som blir inn mot skrittet. Du feller av de 2 første maskene og de 2 siste maskene på omgangen, dvs egentlig så feller du av 4 masker rett etter hverandre - det er bare fordelt på begynnelse/slutt av omg for at det blir pent

Det samme gjør du med det andre beinet. Til sist skal du sy sammen skrittet, legge de avfelte stykkene mot hverandre - da blir det ikke så stramt i skrittet på buksa

Anonymous poster hash: f29ae...f39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...