Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp jenter!! Jeg brøt ut av forholdet med en galning!! Og det har bare gått 6 måneder. Selv om han ikke har oppsøkt meg ennå så slapper jeg av men jeg er redd han ikke har innsett alvoret i det og vil klikke senere når han forstår at det faktisk er slutt. Hva kan han finne på å gjøre? Jeg går ikke til politet, ingen trusler eller tilsvarende så det er ikke hjelp i de men hva mer kan gjøre? Vente og håpe på det beste???? Så fælt å lese i avisen om andre som plutselig klikker lang tid etter og dreper eksene sine! Jeg er sterkt redd for at han kan være en av de!!!!

Anonymous poster hash: c5d97...8ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp jenter!! Jeg brøt ut av forholdet med en galning!! Og det har bare gått 6 måneder. Selv om han ikke har oppsøkt meg ennå så slapper jeg av men jeg er redd han ikke har innsett alvoret i det og vil klikke senere når han forstår at det faktisk er slutt. Hva kan han finne på å gjøre? Jeg går ikke til politet, ingen trusler eller tilsvarende så det er ikke hjelp i de men hva mer kan gjøre? Vente og håpe på det beste???? Så fælt å lese i avisen om andre som plutselig klikker lang tid etter og dreper eksene sine! Jeg er sterkt redd for at han kan være en av de!!!!

Hva har han gjort som gjør at du er redd for at han kan være en av de?

Jeg ville snakket med Politiet uansett, dersom du føler deg utrygg pga vold fra han tidligere

Også evt bekymringsmelding til helsevesenet om han.

Anonymous poster hash: 6a81e...080

AnonymBruker
Skrevet

Han er tidligere dømt for vold, han hadde psykolog på hjemmebesøk fordi han var psykisk ustabil. Han prøvde å ta livet sitt opptil flere ganger.

Han gikk på medisiner mot søvn problemer og antidepressiva.

Han var aldri stygg mot meg da men det er den hissigheten hans og de psykiske problemene som skremmer meg.

Har lest i avisen hva psykopater får til så han er nok registrert i politet og helsevesenet fra før men det hjelper vel ikke meg :/ts

AnonymBruker
Skrevet

Han er tidligere dømt for vold, han hadde psykolog på hjemmebesøk fordi han var psykisk ustabil. Han prøvde å ta livet sitt opptil flere ganger.

Han var aldri stygg mot meg da men det er den hissigheten hans og de psykiske problemene som skremmer meg.

Har lest i avisen hva psykopater får til så han er nok registrert i politet og helsevesenet fra før men det hjelper vel ikke meg :/tsAnonymous poster hash: c5d97...8ff

Hva?! Psykopater? Det du beskriver av psykiske problemer over her tyder jo absolutt ikke på noe slikt...

Anonymous poster hash: 80056...f93

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok hva vil du kalle dette da? Og du mener jeg ikke trenger å være redd en slik person? Svar helt ærlig. De som er psykisk ustabile kan jo finne på masse rart. Da jeg var sammen med han var det mange han skulle "ta" for de hadde gjort han ett eller annet. Han har også mistet faren sin som stod han veldig nær.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg men jeg har lyst å føle meg trygg.

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt kontakt med han på disse seks månedene da?

Hvis ikke, så synes jeg du overreagerer.

Anonymous poster hash: b0978...e8b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei ingen kontakt. Kanskje jeg overreagerer men vil jo være på den sikre siden.

Mange mannfolk reagerer ikke på at det er brudd med engang det skjer men våkner plutselig flere år etter. Ikke vet jeg. Var ikke noe svar å få her vist... :( ts

AnonymBruker
Skrevet

Nei ingen kontakt. Kanskje jeg overreagerer men vil jo være på den sikre siden.

Mange mannfolk reagerer ikke på at det er brudd med engang det skjer men våkner plutselig flere år etter. Ikke vet jeg. Var ikke noe svar å få her vist... :( ts

Prøv å ikke Vær så paranoid :)

Anonymous poster hash: b31b9...596

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har lest i avisen hva psykopater får til så han er nok registrert i politet og helsevesenet fra før men det hjelper vel ikke meg :/ts

Vet du hva han hadde gjort og mot hvem, den gangen han ble dømt for vold?

Gjest alegria
Skrevet

Vet du hva han hadde gjort og mot hvem, den gangen han ble dømt for vold?

Lurer jeg også på, ganske relevant for oss å vite hvis vi skal svare på spørsmålet ditt.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det et svært langt eller seriøst forhold? Du sier dere ikke har hatt kontakt på et halvt år, det er vel rart om han plutselig skulle ta kontakt.

Anonymous poster hash: a0379...508

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok hva vil du kalle dette da? Og du mener jeg ikke trenger å være redd en slik person? Svar helt ærlig. De som er psykisk ustabile kan jo finne på masse rart. Da jeg var sammen med han var det mange han skulle "ta" for de hadde gjort han ett eller annet. Han har også mistet faren sin som stod han veldig nær.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg men jeg har lyst å føle meg trygg.

Det fins mange forskjellige diagnoser og personlighetstyper, psykopat er bare en. Det har blitt en slags slang å kalle alle som oppfører seg gæernt, er psykisk ustabil, eller voldelige, for psykopater. Dette er feil. Depresjoner og suicidalitet er et tegn på at han ikke er psykopat.

Stemmer dette?

Han var aldri voldelig mot deg.

Han har aldri truet deg.

Han har ikke kontaktet deg siden det ble slutt mellom dere.

Var han sint eller opprørt over bruddet?

Anonymous poster hash: e7297...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Han var veldig lei seg da vi slo opp. Hørtes ut som det var det værste som kunne ha skjedd han. Han ringte meg og grein i telefonen og jeg synes virkelig synd i han. Men så ga det seg. Det var veldig seriøst forhold med mange følelser med i bilde og han hadde sterke følelser for meg. Han sa ofte at ingen i hele verden kunne elske meg så høyt som han. Jeg følte at han var glad i meg på en spesiel måte som ikke var så behagelig derfor valgte jeg å gå. Han var ganske sjalu også men det var sikkert pga han var psykisk ustabil og var redd for å miste meg.

Det som skjedde da ble dømt for vold var at hans eks kjæreste var utro og han banket opp en fyr som hun var utro med. Han har ikke drept fyren da men ikke så langt ifra.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Er han finnmarking Ts?

Anonymous poster hash: 33083...51f
AnonymBruker
Skrevet

Det fins mange forskjellige diagnoser og personlighetstyper, psykopat er bare en. Det har blitt en slags slang å kalle alle som oppfører seg gæernt, er psykisk ustabil, eller voldelige, for psykopater. Dette er feil. Depresjoner og suicidalitet er et tegn på at han ikke er psykopat.

Stemmer dette?

Han var aldri voldelig mot deg.

Han har aldri truet deg.

Han har ikke kontaktet deg siden det ble slutt mellom dere.

Var han sint eller opprørt over bruddet?

Anonymous poster hash: e7297...521

Er det alltid slik at en som er psykopat ikke har depresjoner og/ eller er suicidal?

Gjest Malanthor
Skrevet

Er det alltid slik at en som er psykopat ikke har depresjoner og/ eller er suicidal?

I utgangspunktet ja.

Men man kan sikkert inneha slike trekk til en viss grad og også være deprimert. og/ eller suicidal.

AnonymBruker
Skrevet

Så hva mener dere har jeg noe å frykte? Han er jo sjalu mann i tillegg og jeg har nå begynt å date en annen fyr.

Nei han er ikke fra Finnmark ;) hehe

Ts

Skrevet

Ta det helt med ro. Han kommer mest sannsynlig ikke til å gjøre deg noe :) Han sliter bare med seg selv og har nok med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...