AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Jeg er jente 18 år, går på skole, jobber på sykehjem, slanker meg så ligger litt lavt på kaloriinntaket og trener 5-7x i uka, 1 time kondisjon så en halvtime styrke. Skal ikke ha bort så mye, men litt. Tar også bioform sin grønn kaffe som skal hjelpe. Men, de 3 siste dagene har jeg vært elendig. Trøtt, slapp, kroppen vil bare ligge på en måte. Dro på tredemølla i går men nåtte gå av etter 5 min, gikk ikke. Er dette normalt, at man er sliten noen dager, eller bør jeg bekymre meg? Jeg er VELDIG paranoid av meg.Anonymous poster hash: ea6d6...b33
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 Jeg er jente 18 år, går på skole, jobber på sykehjem, slanker meg så ligger litt lavt på kaloriinntaket og trener 5-7x i uka, 1 time kondisjon så en halvtime styrke. Skal ikke ha bort så mye, men litt. Tar også bioform sin grønn kaffe som skal hjelpe. Men, de 3 siste dagene har jeg vært elendig. Trøtt, slapp, kroppen vil bare ligge på en måte. Dro på tredemølla i går men nåtte gå av etter 5 min, gikk ikke. Er dette normalt, at man er sliten noen dager, eller bør jeg bekymre meg? Jeg er VELDIG paranoid av meg.Anonymous poster hash: ea6d6...b33 Du må la kroppen hvile så den får restituert seg. Det høres alt for mye ut med skole, jobb og så mange dager med trening. Ta fridager fra trening i mellom treningsdagene. Får du i deg nok kalorier? Anonymous poster hash: 3633d...e31
Gjest brutal_mann Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Jeg vil tro at du har et kosthold som ikke gir kroppen din nok vitaminer, mineraler og for å ikke snakke om nok kalorier. Hvis du ikke skal ha bort så mye, så bare dropp den biten med en eneste gang. Se heller til at treningen fører til en sunn og sterkt kropp. Da MÅ du spise og drikke riktig. Nok proteiner, nok karbohydrater, nok fett. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Hvor høy er du? hva veier du? Hva vil du veie? Hva spiser du en typisk dag? Det er ikke bra for kroppen å overtrene, og ikke restituere.. Anonymous poster hash: acce8...850
CMHuser Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 (endret) Har du nylig begynt å trene? Jeg lærte viktigheten av mat etter et treningsopphold på catosenteret. Jeg har hele livet mer eller mindre, spist kanskje en eller to ganger om dagen, formen deretter. Men når jeg kom på senteret og begynte å spise 4 ganger om dagen, skjøt formen fart! Er jeg gretten, sur, sint, lei meg - spiser jeg. Det fikser alt, og jeg kan være supermann igjen Edit; jeg ble tynnere når jeg begynte å spise oftere Endret 24. mai 2014 av CMHuser
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #6 Skrevet 24. mai 2014 Hvor høy er du? hva veier du? Hva vil du veie? Hva spiser du en typisk dag? Det er ikke bra for kroppen å overtrene, og ikke restituere..Anonymous poster hash: acce8...850 172, 67 kg ca, vil ned til 58-60. Typisk hverdag: Frokost:1 fiber balance (knekkebrød) med egg og agurk Mellom: Samme eller en liten frukt Lunsj:Mager kesam 200g med 60g jordbær, eller som frokost. Middag: 120 g torsk, 250g brokkoli/blomkål etc med litt rødbeter,potetmos en sjelden gang Kvelds: fiber balance med laks og lett rømme + 1/2 nutrilett (spørs hvor mye jeg har trent/sult)Anonymous poster hash: ea6d6...b33
Pringle Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 For lite, for magert, for ensformig - ikke rart du føler deg dårlig. Det er kroppens måte å si ifra at du må spise mer. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 For lite, for magert, for ensformig - ikke rart du føler deg dårlig. Det er kroppens måte å si ifra at du må spise mer. Skal tross alt ned i vekt.. Men hva mener du med "magert"? Aldri egentlig skjønt..Anonymous poster hash: ea6d6...b33
Pringle Skrevet 24. mai 2014 #10 Skrevet 24. mai 2014 Skal tross alt ned i vekt.. Men hva mener du med "magert"? Aldri egentlig skjønt..Anonymous poster hash: ea6d6...b33 Joda, du må ha kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, men underskuddet bør ikke være på mer enn 500, max 1000 kcal om dagen, mat og trening tilsammen. Med magert mener jeg rett og slett "for lite fett". Lettrømme, torsk og mager kesam er magre produkter, du kan spise litt av dette, men spis også mat med mer fett. Vi trenger fett og protein og fiber, og en passe sammensetning av maten kan gjøre det lettere å gå ned i vekt - på den måten at det hjelper deg å holde deg mer mett så du ikke fyser og sprekker og overspiser. (Matens sammensetning bortsett fra kaloriinnholdet har ingen direkte innvirkning på vektnedgang, men altså på helse og generelt velvære.) Pass altså bare på det totale kaloriinntaket, det skal verken være for stort eller for lite.
Gjest Ferie Skrevet 24. mai 2014 #11 Skrevet 24. mai 2014 Kanskje velge mellom aktiv jobb der du bruker kroppen eller sitte i ro jobb for å gi kroppen mer hvile? Er du naturlig rastløs og glad i mennekser?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #12 Skrevet 24. mai 2014 Du skal ned i vekt ja, men å gi kroppen MINDRE mat enn den TRENGER er helt feil. Når den ikke får nok mat, vil du heller ikke ha energi til overs og kroppen vil ikke trives i regimet du har lagt. Du må kun forbrenne mer enn du spiser, men å spise aaalt for lite er ikke måten. Du sulter deg ut og bryter ned kroppen din. Anonymous poster hash: 6ea87...91f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #13 Skrevet 24. mai 2014 Joda, du må ha kaloriunderskudd for å gå ned i vekt, men underskuddet bør ikke være på mer enn 500, max 1000 kcal om dagen, mat og trening tilsammen. Med magert mener jeg rett og slett "for lite fett". Lettrømme, torsk og mager kesam er magre produkter, du kan spise litt av dette, men spis også mat med mer fett. Vi trenger fett og protein og fiber, og en passe sammensetning av maten kan gjøre det lettere å gå ned i vekt - på den måten at det hjelper deg å holde deg mer mett så du ikke fyser og sprekker og overspiser. (Matens sammensetning bortsett fra kaloriinnholdet har ingen direkte innvirkning på vektnedgang, men altså på helse og generelt velvære.) Pass altså bare på det totale kaloriinntaket, det skal verken være for stort eller for lite. Takk for råd! Men om jeg ligger på ca 1200 kcal daglig, og forbrenner kanskje 2000kcal (med trening) så er jo underskuddet på 800 kcal? Anonymous poster hash: ea6d6...b33
Pringle Skrevet 24. mai 2014 #14 Skrevet 24. mai 2014 Takk for råd! Men om jeg ligger på ca 1200 kcal daglig, og forbrenner kanskje 2000kcal (med trening) så er jo underskuddet på 800 kcal? Anonymous poster hash: ea6d6...b33 Hvis du trener jevnlig, forbruker du mest sannsynlig mer enn 2000 kcal om dagen. Og du bør innta din BMR, minst: http://www.trening.no/4529.o2 Dette er bare et estimat - du oppdager hvor mye du egentlig forbruker når du sammenholder hvor mye du spiser og hvor mye du går ned. Du skal heller ikke gå for mye og fort ned hvis du er nærme målvekten din. Og selvfølgelig ikke slanke deg til undervekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå