AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Jeg og kjærsten har vært sammen i 2 år, vi bor ikke sammen pga praktiske årsaker. Jeg har veldig liten inntekt i måneden og prøver hele tiden å finne en bedre jobb som gir meg mer. For noen år siden arvet jeg en del penger som står på en sparekonto. Kjæresten min mener at når lønningene våre ikke strekker til, han betaler en masse gjeld og utgifter hos seg, så bør vi kunne ta av sparekontoen min for å kose oss. Jeg er motvillig til det fordi jeg ikke vil kaste penger på ingenting, meningen er å en gang kjøpe hus osv, og om vi går fra hverandre, vil jeg ha penger så jeg klarer meg i trange tider om jeg må. Kjæresten min derimot blir sur og kaller meg gjerrig som sitter med så masse penger på konto når vi må snu på kronene og ikke bruker noe på oss... Er jeg gjerrig? Anonymous poster hash: 17851...623
Britt Banditt Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Nei, det syns jeg ikke. Ikke la deg tvinge til å bruke opp sparepengene dine! 5
Chevelle Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Nei. Han har gjeld som han betjener. Det skal ikke gå ut over din sparekonto. 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Takk, prøver å tenke langt frem i tid og sikre meg litt på veien. Samtidig føler jeg meg som en gjerrig faen.. Men kjæresten min har et mye større forbruk enn meg og skal jeg være ærlig kaster han penger litt rundt seg og det liker jeg ikke. Vil ikke at det skal være mine penger han kaster rundt seg. Anonymous poster hash: 17851...623 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #7 Skrevet 24. mai 2014 Nei, det er dine penger, og du skal ikke bruke de for at han skal kose seg. Ha de stående på sparekonto til du trenger de Anonymous poster hash: c16d9...a61 4
Gjest New_Girl Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Jeg syns han er urimelig som forventer at du skal bruke sparekontoen din for at han skal kose seg. 4
Gjest Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 Det DU arver er ditt - og du gjør smart i å ikke bruke dem på tant og fjas Om han ikke ser det fornuftige i dette, er hans problem. Og om det nå er han som du ender opp med å kjøpe hus el l med, så vil jo dine arvepenger være DIN egenkapital/inngangsbillett. 1
Gjest fotballflue Skrevet 24. mai 2014 #10 Skrevet 24. mai 2014 Nei, du er ikke gjerrig. Eks-kjæresten min maste om mine arvepenger også, og jeg ga etter til slutt. Nå har jeg ingenting igjen. Ikke Gjør samme tabbe som meg 3
Blod Skrevet 24. mai 2014 #11 Skrevet 24. mai 2014 Takk, prøver å tenke langt frem i tid og sikre meg litt på veien. Samtidig føler jeg meg som en gjerrig faen.. Men kjæresten min har et mye større forbruk enn meg og skal jeg være ærlig kaster han penger litt rundt seg og det liker jeg ikke. Vil ikke at det skal være mine penger han kaster rundt seg. Anonymous poster hash: 17851...623 Du skal ikke straffes for at du er sparsom 1
Gjest Blomsterert Skrevet 24. mai 2014 #12 Skrevet 24. mai 2014 Jeg og kjærsten har vært sammen i 2 år, vi bor ikke sammen pga praktiske årsaker. Jeg har veldig liten inntekt i måneden og prøver hele tiden å finne en bedre jobb som gir meg mer. For noen år siden arvet jeg en del penger som står på en sparekonto. Kjæresten min mener at når lønningene våre ikke strekker til, han betaler en masse gjeld og utgifter hos seg, så bør vi kunne ta av sparekontoen min for å kose oss. Jeg er motvillig til det fordi jeg ikke vil kaste penger på ingenting, meningen er å en gang kjøpe hus osv, og om vi går fra hverandre, vil jeg ha penger så jeg klarer meg i trange tider om jeg må. Kjæresten min derimot blir sur og kaller meg gjerrig som sitter med så masse penger på konto når vi må snu på kronene og ikke bruker noe på oss... Er jeg gjerrig?Anonymous poster hash: 17851...623 Nei. Du er fornuftig! Sikkert meg ,men generelt liker jeg menn som ikke ber om penger. Forkastelig.
Vanillalilla Skrevet 24. mai 2014 #13 Skrevet 24. mai 2014 Nei. Du er fornuftig! Sikkert meg ,men generelt liker jeg menn som ikke ber om penger. Forkastelig. Generelt liker jeg ikke FOLK spm ber om eller enda værre - forventer penger.. Uavhengig av kjønn! 1
Gjest Blomsterert Skrevet 24. mai 2014 #14 Skrevet 24. mai 2014 Generelt liker jeg ikke FOLK spm ber om eller enda værre - forventer penger.. Uavhengig av kjønn! Ok. Syns det er verre at menn gjør det i et forhold. Ellers enig.
Lady Skrevet 24. mai 2014 #15 Skrevet 24. mai 2014 Nei, du er fornuftig. Jeg er akkurat sånn som deg. Rører aldri sparekontoen. 1
Majott Skrevet 24. mai 2014 #16 Skrevet 24. mai 2014 Nei, du er smart som tenker langsiktig. Enig her! 1
Jade Skrevet 24. mai 2014 #17 Skrevet 24. mai 2014 Så lurt av deg, TS! Ikke gi deg! Gled deg til du skal kjøpe hus, i motsetning til folk som søler bort pengene sine på "kos". Høres ut som om kjæresten din har "god" erfaring med det. Ikke slipp han løs på dine penger! 1
Gjest alegria Skrevet 24. mai 2014 #18 Skrevet 24. mai 2014 Du er fornuftig. Jeg har opplevd at sparekontopengene mine er veldig nyttige i krisesituasjoner og de brukes aldri til at jeg skal kose meg. 1
Doge Skrevet 24. mai 2014 #19 Skrevet 24. mai 2014 Jeg og kjærsten har vært sammen i 2 år, vi bor ikke sammen pga praktiske årsaker. Jeg har veldig liten inntekt i måneden og prøver hele tiden å finne en bedre jobb som gir meg mer. For noen år siden arvet jeg en del penger som står på en sparekonto. Kjæresten min mener at når lønningene våre ikke strekker til, han betaler en masse gjeld og utgifter hos seg, så bør vi kunne ta av sparekontoen min for å kose oss. Jeg er motvillig til det fordi jeg ikke vil kaste penger på ingenting, meningen er å en gang kjøpe hus osv, og om vi går fra hverandre, vil jeg ha penger så jeg klarer meg i trange tider om jeg må. Kjæresten min derimot blir sur og kaller meg gjerrig som sitter med så masse penger på konto når vi må snu på kronene og ikke bruker noe på oss... Er jeg gjerrig? Anonymous poster hash: 17851...623 Nei, du er ikke gjerrig. Det er han som betaler hans egen gjeld, og det skal ikke du betale. Stå på ditt og ikke la deg presse til å sløse bort pengene dine. Det er smart å tenke langsiktig, så vær stolt som klarer å spare pengene. Det er ikke alle som klarer det...
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #20 Skrevet 24. mai 2014 Hvor lenge har du hatt liten inntekt og hvor lenge har du prøvd å øke denne? Det er ikke relevant for hvorvidt du bør sprette sparekontoen, men det er relevant mtp. hans følelser rundt dette. Jeg hadde blitt frustrert om jeg måtte være sammen med en person med lav inntekt over lengre tid, fordi jeg synes det er veldig slitsomt å måtte ta hensyn nå som jeg endelig selv har en normalt god jobb og kan unne meg ting. Jeg tipper at hvis du får en vanlig god inntekt så blir dette ikke lenger et tema, og at han bare synes det er frustrerende at du ikke har råd til at dere kan kose dere sammen, når du rent teknisk sett har råd. Det er det samme som folk som klager over at de er blakke når de har full BSU, teknisk sett er det jo svært lite synd på dem siden de har en høy egenkapital, men de er kanskje tomme på lønnskonto. (ja, jeg tok på meg min forståelsesfulle personlighet her, i dine sko hadde jeg tenkt som deg) Anonymous poster hash: 4a571...d74 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå