AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Hva sier du hvis stebarnet ditt spør; "hvem er du mest gla i av meg og *fellesbarn*?" Anonymous poster hash: 9d8c8...60e
Gjest New_Girl Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Er det noe annet å si enn at du er like glad i de begge? 3
Crobern Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Da sier du: Jeg kan ikke velge bare en av dere.For jeg er glad i dere begge to. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Men om man ikke er like gla i stebarnet som sitt eget barn..vil kke det lyse igjennom hvis man sier at man er like glad i begge? Anonymous poster hash: f9cd2...1a5 1
Hedda-78 Skrevet 24. mai 2014 #6 Skrevet 24. mai 2014 Men om man ikke er like gla i stebarnet som sitt eget barn..vil kke det lyse igjennom hvis man sier at man er like glad i begge? Anonymous poster hash: f9cd2...1a5 Det er IKKE et alternativ å svare at du er mer glad i det andre barnet! Sånn gjør man bare ikke. Si at du er like glad i begge to. Begge barna er ulike, og det er du veldig glad for, men begge er perfekte og du kunne ikke vært foruten noen av dem. Det er din plikt å lyve så det renner etter når du får slike spørsmål. Ferdig snakka. 11
Kittykat Skrevet 24. mai 2014 #7 Skrevet 24. mai 2014 Man svarer selvfølgelig at man er like glad i begge to. Jeg har fått det spørsmålet av mine barn og da svarer jeg nettopp dette.
Gjest Riskjeks Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Kan man ikke bare si "jeg er glad i begge"?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 Mannen og jeg har et særkullsbarn hver, og har begge fått dette spørsmålet av våre barn. Vi har valgt å svare at man kan være glad i noen på forskjellige måter, og at det er en måte bare mammaen og pappaen til noen kan være glad i dem. Det betyr ikke at man ikke er glad i andre, men det er noe spesielt med det båndet. Akkurat som barnet er glad i mammaen og pappaen på en annen måte enn man er glad i steforeldrene. Vi har også sagt at barna er ekstra heldige fordi de har flere voksne som er glade i dem, selv om mammaen og pappaen er spesielle personer i deres liv. Barna synes dette er greie forklaringer, og et av dem sa også at etter den praten var det lettere å kjenne at man ikke var så glad i steforelderen som i forelderen. Om jeg ikke skulle valgt denne løsningen tror jeg alikevel at det ville sittet langt inne å si til et stebarn at jeg er like glad i det som i mitt eget barn om jeg ikke var det, jeg tror barn vil merke sånt. Da sitter man der og har løyet, tror ikke barn får noe respekt for voksne som gjør det.Anonymous poster hash: d25c8...f48 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #11 Skrevet 24. mai 2014 Hehe! Synes det er tidig at foreldre driver den "Like glad i dere begge" når unger klart og tydelig ser hvem som er favoritten - alltid. Alltid fremprioritet, alltid mer oppmerksomhet, og alltid mer tillit til en av barna i forhold til de(t) andre.. Anonymous poster hash: 336ed...ce1
Gjest Blomsterert Skrevet 25. mai 2014 #12 Skrevet 25. mai 2014 Mannen og jeg har et særkullsbarn hver, og har begge fått dette spørsmålet av våre barn. Vi har valgt å svare at man kan være glad i noen på forskjellige måter, og at det er en måte bare mammaen og pappaen til noen kan være glad i dem. Det betyr ikke at man ikke er glad i andre, men det er noe spesielt med det båndet. Akkurat som barnet er glad i mammaen og pappaen på en annen måte enn man er glad i steforeldrene. Vi har også sagt at barna er ekstra heldige fordi de har flere voksne som er glade i dem, selv om mammaen og pappaen er spesielle personer i deres liv. Barna synes dette er greie forklaringer, og et av dem sa også at etter den praten var det lettere å kjenne at man ikke var så glad i steforelderen som i forelderen. Om jeg ikke skulle valgt denne løsningen tror jeg alikevel at det ville sittet langt inne å si til et stebarn at jeg er like glad i det som i mitt eget barn om jeg ikke var det, jeg tror barn vil merke sånt. Da sitter man der og har løyet, tror ikke barn får noe respekt for voksne som gjør det.Anonymous poster hash: d25c8...f48 Syns dette var bra! Barn trenger ærlighet. Og dere forklarer bra du og mannen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå