Gjest gjest1 Skrevet 24. september 2004 #41 Del Skrevet 24. september 2004 Sist jeg sjekket' date=' kunne man tro på hva man ville her i verden...[/quote'] Sjekk igjen. Det har sikker kommet inn et EU-regulativ som forbyr det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NOMADEN Skrevet 30. september 2004 #42 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg har alltid vært en tviler, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Det beste er å bli hinduist. Da er man garantert reinkarnasjon. Man kan ikke velge om man blir tiger eller ekorn. Jeg ønsker å bli en apekatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 30. september 2004 #43 Del Skrevet 30. september 2004 bortsett fra at man ikke kan være hinduist, men hindu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #44 Del Skrevet 30. september 2004 Agnostiker er nok begrepet som passer best på meg, dersom mitt livssyn absolutt må hete noe. Jeg mener at det er like feil å tro på en gud, som å ikke gjøre det. Jeg vil aldri si til noen at "du tar feil", for uansett hva de mener, er det faktisk godt mulig det er sant. Mennesket er for små i den store sammenhengen til å kunne vite noe om det som er uendelig. Derfor bare unnlater jeg å trekke konklusjoner om det. Jeg er ikke en tviler (mange tror at agnostikere er tvilere, ergo mulig å overtale i den ene eller andre retningen), jeg har tatt/funnet min tro, som er å innse at det ikke går an å tro eller vite noe om det som er oversanselig. Sannheten finner vi kanskje når det er vår tur til å parkere for godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå