AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Jeg skal begynne å jobbe på et gamlehjem nå neste helg, og er litt usikker på hvordan jeg skal sminke meg. Er veldig glad i å sminke meg, men bruker ikke mørk sminke og full face makeup hver dag (eller jo, men ikke alltid da). Er det ok med litt foundation, solpudder og litt markerte/fylte inn bryn? Litt liner (for eksempel winged eyeliner), mascara, litt øyenskygge? Hvor går grensen? Hvordan sminker DU deg? Anonymous poster hash: c42ed...55e
Gjest Offensive Pie Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 Det er mange som bruker mye sminke i den type arbeid, basert på min begrensede erfaring. Bare husk på at du mest sannsynlig skal hjelpe noen med å dusje hver dag, og at sminken må tåle dampen og svetten dette medfører 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Det er mange som bruker mye sminke i den type arbeid, basert på min begrensede erfaring. Bare husk på at du mest sannsynlig skal hjelpe noen med å dusje hver dag, og at sminken må tåle dampen og svetten dette medfører Det jeg tenker også Men er bare redd for å gjøre et veldig dårlig inntrykk den første dagen. Så klart, kan jo gå uten sminke også, men jeg ser GAL ut uten sminke. Anonymous poster hash: c42ed...55e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Gjør som du vil. Det viktigste er å tenke på at du ikke tar noe på kroppen som lukter mye, som f.eks. sterke parfymer (ikke bruk det i det hele tatt) eller deodorant (bruk noen som ikke lukter særlig). Anonymous poster hash: caaba...dff 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Klart du har lov å sminke deg. Foundation, solpudder, blush, mascara og enkel øyenskygge/liner er helt ok. Anonymous poster hash: 37fd8...1a7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #6 Skrevet 24. mai 2014 Jeg tar bare brynene, mascara om jeg skal noe etter jobb:P Men skal du hjelpe noen å dusje/kle på dem osv. kan du fort bli svett og da renner det vel bare av. Men så lenge du holder sminken naturlig ser jeg ikke et problem med det om du likevel ønsker å sminke deg:) Vær heller forsiktig med parfymerte greier, for det er jo dem som er allergisk. Anonymous poster hash: d358e...0b6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #7 Skrevet 24. mai 2014 Jeg bruker foudation, solpudder, pudder, eyeliner, maskara, øyenbrynspenn, og jeg jobber på sykehjem. Bare pass på å unngå klokker, ringer og armbånd Anonymous poster hash: 7a259...ec3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Flere som har spurt om det samme: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143037188-finnes-det-noen-regler-om-sminke-nar-man-jobber-pa-sykehjem-ut/ Anonymous poster hash: 1c38f...3d7
Luckiness Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 Jeg bruker foundation, litt solpudder og maskara. Av og til bruker jeg øyenskygge og/eller en lys lipgloss, dersom jeg føler for det. Bruker ikke parfyme, da pasienter kan være allergisk og at folk kan synes det er ubehagelig med for mye lukt. Synes mange ser ut som om de kommer rett fra inne-sofa-kose-dag på jobb, altså uten sminke, håret i en knute... Man er faktisk på jobb, selv om man går i uniform, så det er fint å vise at man er på jobb og derfor har tenkt litt på hvordan man ser ut før man går ut døren. Selvfølgelig det er ikke alle som bruker sminke og bryr seg om håret til vanlig, da er det greit, men reagerer litt når personer som vanligvis bryr seg om sminke, hår osv kommer som om de kom rett opp av sofaen. Litt sminke er fint på jobb synes jeg, men synes det blir for mye om man bruker tykt lag med eyeliner, tegnet øyenbryn, knæsj leppestift, masse maskara og gullglitterøyen skygge. Man skal se nøytral og naturlig/tilnærmet naturlig (med sminke) ut. 2
fresia Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 jeg jobber i helsevesenet og bruker ikke sminke på jobb, men det er fordi jeg ikke pleier å sminke meg hver dag. jeg ordner øyenbrynene mine da. tror det er 50/50 mellom de som sminker seg og de som ikke bruker sminke på min arbeidsplass. de unge bruker som regel sminke, men det er ikke noe jeg tenker over eller ser på som et problem. så lenge man ikke bruker parfyme så er det greit (det er ikke lov hos oss). jeg dusjer/bader brukere hver vakt og tror ikke sminken hadde rent av da:p det viktigste er jo at du føler deg vel
Avogadro Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Enig i at man ikke skal sminke seg for mye hvis man jobber i helsevesenet, men siden man går i så mye behagelige klær/sko hele tiden, så har man noen ganger lyst til å pynte seg litt. Da jeg jobbet på gamlehjem så pleide jeg bare å fikse brynene, og ha på mascara. Kanskje en TYNN linje med brun eyeliner langs vippekanten hvis jeg ville pynte meg litt ekstra, men ikke noe som syns sånn umiddelbart. Og litt leppepomade :-) 1
kills Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Sminker meg som jeg ville gjort ellers når jeg skal ut av huset. Bruker foundation/concealer, blush, bronzer, mascara og rammer inn brynene. Bruker ofte øyenskygge i lyse bruntoner til hverdags men ingenting som synes spesielt mye. Har aldri fått negative tilbakemeldinger av verken pasienter eller kolleger, nettopp fordi folk flest ikke bryr seg om hvordan andre velger å stelle fjeset sitt, samtidig som at de fleste forstår at festsminke kanskje ikke egner seg når man skal pleie syke mennesker. Tvert imot er mange av de eldre pasientene kjempeskjønne og gir komplimenter Det du derimot burde droppe er parfyme, body lotion med sterk lukt, ringer, smykker, øredobber, klokker, armbånd etc. Ikke minst er det særlig viktig med kortklipte negler uten neglelakk, da bakterier setter seg både under neglen og i porene på neglelakken (som er usynlig for øyet vårt). Er veldig mange som går med flette og vanlig hestehale, men langt hår skal egentlig være oppsatt i topp. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #13 Skrevet 27. mai 2014 Enig i alt! Som om jeg skulle sagt det selv :-D Hilsen sykepleier Anonymous poster hash: 4297c...b16
Leini Skrevet 27. mai 2014 #14 Skrevet 27. mai 2014 Brukte naturlig/lett sminke da jeg jobbet på sjukehjem. Det viktigste er at neglene er korte og at du ikke har på klokke, ringer etc.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #15 Skrevet 27. mai 2014 Jeg er bruker og bor tidvis på sykehjem eller har huemmesykepleie hver dag. Jeg bryr meg ikke en døyt om hvordan dere sminker dere, hva dere gjør med håret eller smykker. Jeg krever derimot at dere er parfymefrie, og ikke lukter veldig røyk. Hadde vært fint om sminken ikke smittet over på meg/sengetøy e.l. Anonymous poster hash: ef672...490
Djungelvrål Skrevet 27. mai 2014 #16 Skrevet 27. mai 2014 Jeg bruker foundation, solpudder, rouge, concealer, lys skimrende øyeskygge, sort eyeliner ytterst langs vipperoten oppe, 2-3 lag maskara, brun brynsgel, hvit eyeliner på våtkanten nede og ikke maskara på de nedre vippene. Bruker i tillegg en nude gloss. Dette høres mye ut men jeg er forsiktig med mengdene.
Djungelvrål Skrevet 27. mai 2014 #17 Skrevet 27. mai 2014 Jeg er bruker og bor tidvis på sykehjem eller har huemmesykepleie hver dag. Jeg bryr meg ikke en døyt om hvordan dere sminker dere, hva dere gjør med håret eller smykker. Jeg krever derimot at dere er parfymefrie, og ikke lukter veldig røyk. Hadde vært fint om sminken ikke smittet over på meg/sengetøy e.l.Anonymous poster hash: ef672...490 Hvordan kan sminke smitte over på deg eller på sengetøyet???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå