AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Er overvektig og har nesten alltid bilde av kun ansiktet på profilbilder. Selvfølgelig for å skjule skavanker. Men hvor smart er det egentlig? Føler folk seg lurt? De som kjenner meg vet jo hvordan jeg er men likevel. Og bildene er ikke redigert, bare bilde av ansiktet som sagt. Bare et raskt søk på cropping facebook profil picture e.l får meg til å føle meg litt harselert med. Anonymous poster hash: 9e0f0...337
Gjest New_Girl Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 (endret) Jeg har også bilde av bare ansiktet mitt på Facebook. Jeg er ikke der for å vise frem kroppen min og bruker det heller ikke som sjekkested, så den problemstillingen har jeg ikke tenkt over engang. De fleste på vennelista som har bilde av seg selv har kun ansikt og det gjelder selv om de ikke er overvektige og om de er singel eller ikke. Endret 24. mai 2014 av New_Girl 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Det kommer jo an på sammenhengen. Spiller ingen rolle for meg om det gjelder vennskapelige relasjoner, men når det gjelder dating ville jeg jo følt meg litt "snytt" ja, hvis damen det gjelder ellers gir inntrykk av at hun er normalvektig. Krever på ingen måte en fitnessprinsesse, men skal innrømme at jeg nok hadde blitt litt skuffet om jeg møtte kvinnen og hun viste seg å være en hvalross. Anonymous poster hash: 24a7a...e99
Lyktestolpe Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Alle legger jo ut bilde av seg der de ser best mulig ut! Tykk eller tynn så vil alle vise seg fra sine beste sider. Du redigerer jo ikke noe som helst, så det er jo ikke lureri. Verre med de som driver og photoshopper bilder. Har sett tilfeller der venninner faktisk har gått så langt at de redigerer nesen sin og haken/ansiktsform på bilder.. DA driver du med lureri. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Man kjenner vel som regel dem man har som venner på Facebook, så de vet vel hvordan man ser ut. På min liste er det en salig blanding av dem som kun har bildet av ansiktet sitt, og det er både tynne og tykke. Ingen systematikk virker det som. Anonymous poster hash: d983d...d34 1
Fru Skribent Skrevet 24. mai 2014 #6 Skrevet 24. mai 2014 Så lenge jeg er fornøyd med meg selv, så går det greit..
Bruble Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Det heter jo facebook, eller på norsk fjæsbok. Har bare ansiktet mitt der jeg og.. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 Det har vært flere gamle kjente jeg ikke har sett på årevis som har tatt kontakt der og jeg lurer jo på om interessen hadde vært like stor hadde de visst jeg var overvektig. Pluss at gamle venner fra barne/ungdomsårene man ikke har sett på årevis gir mange komplimenter på bildene. TS Anonymous poster hash: 9e0f0...337
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #10 Skrevet 24. mai 2014 Man ser vel godt på bilder om folk er overvektige selv om det bare er av ansiktet? Med unntak av såkalte butterbody's som ofte har små, tynne fjes. Anonymous poster hash: bf867...f74 1
Gjest lillelarve Skrevet 24. mai 2014 #11 Skrevet 24. mai 2014 Nei. Jeg er slank, men har bare bildet av ansiktet. Hvem som helst kan ha bilde av kun ansikt. Hvorfor skal man føle seg lurt?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #12 Skrevet 24. mai 2014 http://www.lolntroll.com/why-girls-crop-their-photos/Anonymous poster hash: bf867...f74
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #13 Skrevet 24. mai 2014 Nei. Jeg er slank, men har bare bildet av ansiktet. Hvem som helst kan ha bilde av kun ansikt. Hvorfor skal man føle seg lurt? Som sagt har det vært noen gutter som har tatt kontakt gjennom facebook, poket b.la og VET de ikke hadde likt meg om de hadde visst jeg var overvektig. Ikke noe tap for min del, siden jeg ikke er interessert i noen nå, men det rører ved selvtilliten. TS Anonymous poster hash: 9e0f0...337
Sapientia Skrevet 24. mai 2014 #14 Skrevet 24. mai 2014 Jeg hadde lenge et kjæledyr som profilbilde, tror ingen trodde jeg var katt eller hund av den grunn. Nå har jeg bilde av megselv og en av hundene. Bare bruk ansiktsbilde du TS, hvis noen klager på det så har de fritidsproblemer om du spør meg 2
LillaFrosk Skrevet 24. mai 2014 #15 Skrevet 24. mai 2014 Jeg har ikke bilde av hele ansiktet engang. Blir da litt tåpelig å kreve av meg at overvektige må ha bilde av hele kroppen Dessuten - de aller fleste en har på vennelista er det vel normalt å kjenne, til en viss grad. Man blir ikke akkurat lurt da. Hadde dog selv følt meg lurt om det handlet om en datingside, og vedkommende gav seg ut for å være slank, om sannheten var noe annet. Nei. Jaggu. Ha det bildet du vil som profilbilde på facebook.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #16 Skrevet 24. mai 2014 Jeg har bare bilder av ansiktet og fra ansiktet og ned til magen både på Facebook og på andre sosiale medier. Hvis folk har et absolutt behov for å se meg fra topp til tå, så er det bare å spøre Anonymous poster hash: 55601...672
Gjest Badebuksa Skrevet 24. mai 2014 #17 Skrevet 24. mai 2014 Tar du også bilder ovenfra, så ingen ser dobbelthaka di? Ser det er et fenomen 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #18 Skrevet 24. mai 2014 Kjenner alle på vennelista mi, så det er ikke noe problem Anonymous poster hash: f62a1...257
Gjest Riskjeks Skrevet 24. mai 2014 #19 Skrevet 24. mai 2014 Jeg er slank, men har også bare bilde av ansiktet mitt som profilbilde. Er jo ikke på FB for å vise frem kroppen min? Synes for øvrig sånne kroppsbilder på FB ofte er ganske smakløse.... Er uansett bare venn med folk jeg kjenner i virkeligheten, så de vet jo hvordan jeg ser ut uansett. Du lurer da ingen? FB er jo ingen sjekke-arena. 1
Ferny Skrevet 24. mai 2014 #20 Skrevet 24. mai 2014 Jeg er slank, men har også bare bilde av ansiktet mitt som profilbilde. Er jo ikke på FB for å vise frem kroppen min? Synes for øvrig sånne kroppsbilder på FB ofte er ganske smakløse.... Er uansett bare venn med folk jeg kjenner i virkeligheten, så de vet jo hvordan jeg ser ut uansett. Du lurer da ingen? FB er jo ingen sjekke-arena. Tenker du på "lettkleddbilder" da eller? Skjønner ikke helt hva du mener. Så lenge man er fullt påkledd, så er det vel ingenting i veien med et bilde der du ser hele figuren til en person? Jeg har i hvert fall et par der du ser hele meg, men det handler litt om at jeg ville ha med motivet rundt også. Vil i hvert fall ikke betegne et eneste av mine bilder på facebook som smakløse. Men til hovedtema. Nå har svært mange, tykk som tynn, som oftest bare bilde av fjeset på profilbildet. Tviler på at noen tenker over dette. Jeg har aldri tenkt over det i hvert fall. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå