Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For eksempel hvis han sier rett ut at jeg har kjøpt stygge briller, og han vil ikke jeg skal gå med de når jeg er med han.. er det frekt? Han har da sagt dette før, jeg ble veldig såra, siden jeg likte de brillene ganske godt..

Eller hvis han sier jeg ikke kler ditten eller datten, trenger jeg å ta meg nær av det?(noe jeg gjør), eller bare sier han sin mening, men jeg kan gå i det hvis jeg vil?..

Har dere opplevd noe liknende?

Jeg vil jo gå i det jeg vil, men jeg blir jo påvirket av det han mener.. selv om jeg vet jeg skal gå i det jeg ønsker, men jeg går ikke i noe hvis han sier jeg ikke kler det :(

Jeg er ganske høysensitiv, så hjelper ikke noe særlig at han sier dette akkurat.

Anonymous poster hash: 3a12b...404
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er respektløst av han. Rett og slett. Dersom du lar han få gå ut døren slik han selv velger å kle seg, bør han klare å holde kjeft overfor deg.

Endret av Evel
  • Liker 5
Skrevet

Min kjære er også litt sånn. Jeg tar meg ikke nær av det fordi vi har veldig forskjellig smak, jeg har flere bukser han ikke liker at jeg bruker. Han synes de er kjempestygge, men jeg har fått mange kommentarer fra andre om at de er kule. Så da bruker jeg dem når jeg ikke er med han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min startet sånn. "skal du gå sånn, ser ut som noe bestemor bruker" Eller "den er for kort"

"nå så du tykk ut"

Så utviklet det seg til at han bestemte mitt alkoholforbruk, om jeg dro ut med venner, hva jeg kunne spise og hvor mye. Han bestemte mer eller mindre at jeg måtte begynne å trene fordi han ikke ville være sammen med tykk kjæreste. Han bestemte at jeg ikke kunne være hjemmefra jobb pga sykdom, og om jeg da var hjemme ville han ikke prate med meg.

Så jeg ville kommet meg unna før all selvtillit er borte. Det tok meg mange år! Nå er jeg lykkeligere enn noen gang.

Anonymous poster hash: a6a17...3c6
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare fordi han er man skal han ikke få utrykke sine meninger om hva du kler og ikke? snakk med mannen og så får dere finne et kompromiss.

Anonymous poster hash: fd81c...489
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min startet sånn. "skal du gå sånn, ser ut som noe bestemor bruker" Eller "den er for kort"

"nå så du tykk ut"

Så utviklet det seg til at han bestemte mitt alkoholforbruk, om jeg dro ut med venner, hva jeg kunne spise og hvor mye. Han bestemte mer eller mindre at jeg måtte begynne å trene fordi han ikke ville være sammen med tykk kjæreste. Han bestemte at jeg ikke kunne være hjemmefra jobb pga sykdom, og om jeg da var hjemme ville han ikke prate med meg.

Så jeg ville kommet meg unna før all selvtillit er borte. Det tok meg mange år! Nå er jeg lykkeligere enn noen gang.

Anonymous poster hash: a6a17...3c6

Ja han kommenterer også på hvor mye jeg spiser.. eller han sier sånn "nå holder det", og når vi spiser dessert "tror det er nok nå jeg", og han lar meg bare spise en viss mengde sjokolade hvis vi skal kose oss.. greit at han ikke vil jeg skal legge på meg, men, jeg vet ikke, det er jo mitt liv, han skal ikke bestemme over meg. han sier også at når jeg tar på meg noe "den var ikke fin", eller "du ser tykk ut".. burde jeg gå?

TS

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja han kommenterer også på hvor mye jeg spiser.. eller han sier sånn "nå holder det", og når vi spiser dessert "tror det er nok nå jeg", og han lar meg bare spise en viss mengde sjokolade hvis vi skal kose oss.. greit at han ikke vil jeg skal legge på meg, men, jeg vet ikke, det er jo mitt liv, han skal ikke bestemme over meg. han sier også at når jeg tar på meg noe "den var ikke fin", eller "du ser tykk ut".. burde jeg gå?

TS

Jeg tror nok du vet svaret selv.

• Liker 7
Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg går i spesielle antrekk.

Blåser så langt i hva andre måtte mene!

Men ikke e n mann har kritisert meg for det,og jeg syns kjæresten din er idiot.

Husk det er mange bra menn der ute.

Ikke ta til takke med en som åpenbart ikke respekterer deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går i spesielle antrekk.

Blåser så langt i hva andre måtte mene!

Men ikke e n mann har kritisert meg for det,og jeg syns kjæresten din er idiot.

Husk det er mange bra menn der ute.

Ikke ta til takke med en som åpenbart ikke respekterer deg.

Ja.. i tillegg har han vært utro, men det er lenge siden da. men har ikke klart å legge det bak meg. så, da må det bli slutt ja.. kommer til å bli tøft :(

Skrevet

Han høres veldig kontrollerende ut. Er dette virkelig noe du orker å leve med? Ja, han oppfører seg både hårreisende og slemt. Det hadde jeg aldri godtatt.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Han høres veldig kontrollerende ut. Er dette virkelig noe du orker å leve med? Ja, han oppfører seg både hårreisende og slemt. Det hadde jeg aldri godtatt.

Mvh Yvonne :heiajente:

ja, han er veldig kontrollerende i forholdet. han har også veldig kort lunte, og jeg gjør alt feil. jeg har blitt mer og mer redd for hva jeg gjør, slik at han ikke kjefter på meg "skjerp deg a!", "hold der da!" "plis a!" og sånne ting. blir redd for han.. og han må alltid ha rett i alt han sier og mener.

men hva kan jeg si, jeg vet vel ikke bedre. han er min første kjærlighet, og da er alt på en måte "greit"

TS

Skrevet

TS

Uff, det der høres ikke bra ut i det hele tatt!

Jeg har selv en mann som har sagt at brillene mine er stygge, og at jeg kunne valgt en penere innfatning. Men han gir meg så mange komplimenter ellers på det han synes er bra, at en sånn kommentar ikke blir negativ for meg.

Så det handler om helheten. Er det sånn som det høres ut til, at han er kontrollerende, og vil bestemme hva du skal gjøre, hvordan du skal kle deg, hva du skal spise osv. Og psyker deg ned med kommentarene sine, så er han ikke noe å spare på. Da kan du heller finne en du trives med, For det tror jeg ikke du gjør med han her.

I et forhold skal man ha toleranse for hverandre og det at man er ulike. Man skal ha toleranse for at den ene kan ha både vanskelige perioder og oppturer. En skal være snille mot hverandre, og støtte hverandre. Ikke bryte ned den andre.

Slike bemerkninger som du nevner, bryter ned både selvbilde og selvtillit. Det ønsker en ikke for kjæresten sin. Det er veldig langt i fra å støtte hverandre og bygge opp.

Valg av partner er noe av det viktigste du gjør i livet og for framtida di. Ikke velg en som holder på sånn! Ja, det er best å gå!

Skrevet

ja, han er veldig kontrollerende i forholdet. han har også veldig kort lunte, og jeg gjør alt feil. jeg har blitt mer og mer redd for hva jeg gjør, slik at han ikke kjefter på meg "skjerp deg a!", "hold der da!" "plis a!" og sånne ting. blir redd for han.. og han må alltid ha rett i alt han sier og mener.

men hva kan jeg si, jeg vet vel ikke bedre. han er min første kjærlighet, og da er alt på en måte "greit"

TS

Da er det nok sunnest for deg å gå videre, og finne din annen kjærlighet. Den første kjærligheten er ikke alltid den beste. Noen ganger er det et fullstendig feilskjær, og en ser ikke hvor feil det er før en får erfaring med et godt og sunt forhold.

Skrevet

Jeg har en kjæreste som sier i fra, og jeg syns det er helt greit. Som regel (etter jeg har sutret litt for meg selv) så klarer jeg å skjønne hvorfor han syns det og det. Men hvis det er noe som jeg virkelig føler meg fin i, så blåser jeg i hva han mener og går med det uansett. Da får jeg heller få komplimenter fra andre :)

Men merker at det er en del som har stått ubrukt i skapet etter han har ytret sin mening. Haha.

og så er han også veldig flink til å gi kompliment når han syns at jeg går med noe som er fint da, så det er en god balanse i det, ikke bare negativitet, heller tvert imot! Dessuten er det bra at han er ærlig, og ikke lyver bare for å gjøre meg glad, for jeg tror jeg hadde merket det.

Skrevet

TS

oiiiiii!

Du kan godt gå ifra han ja.

AnonymBruker
Skrevet

oiiiiii!

Du kan godt gå ifra han ja.

er så redd.. jeg har eksamner nå, og jeg har akkurat begynt i ny jobb. er redd jeg ikke klarer å takle alt dette :( burde jeg vente litt muligens? til jeg har kommet inn i ny rutine i jobb osv? og ferdig med eksamen? hjelper det, eller er det dumt å vente, og bare bli ferdig med det?

TS

Skrevet

er så redd.. jeg har eksamner nå, og jeg har akkurat begynt i ny jobb. er redd jeg ikke klarer å takle alt dette :( burde jeg vente litt muligens? til jeg har kommet inn i ny rutine i jobb osv? og ferdig med eksamen? hjelper det, eller er det dumt å vente, og bare bli ferdig med det?

TS

Akkurat det valget er det kun du som kan ta. Men dersom dette forstyrrer deg i en stor grad allerede, hvorfor utsette bruddet?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Ja.. i tillegg har han vært utro, men det er lenge siden da. men har ikke klart å legge det bak meg. så, da må det bli slutt ja.. kommer til å bli tøft :(

Ja,det vil bli tøft! Men du kommer deg videre. Med en mann som respekterer og godtar deg for den du er.

Når en henger seg opp i klesstilen med kritikk,så er han en idiot.

Tilbringte kun e n helg med en ganske harry fyr en gang. Han var dog morsom og snill. Han kommenterte antrekket mitt. Med et smil. Sånt går an. Han skjemtes ikke over meg han engang,som umulig kunne ha følelser.

Så skjønner ikke hvordan mennesker som har følelser for noen kan kritisere sånn!

Finn deg en bra mann etterhvert. Som liker deg og ikke er utro i tillegg. Du fortjener bedre vet du.

Skrevet

TS

Kanskje litt viktig å få med i første posten? For en drittsekk han er!

Om du forlater han, så er det sikkert greit at du faktisk skal begynne i en ny jobb, se på det som en "frisk" start, og det flytter bort fokuset fra han.

• Liker 1
Skrevet

Når du er 30-40-50 år, kanskje til og med når du er 25 eller om bare et år fra nå, vil du være glad for at du gikk fra han.

Prioriter eksamen først, men vit hva du vil hvis du velger å gå fra han, og gjør det når du føler tiden er rett for det. Ikke la vær å gå fra han hvis han bryter deg ned og du ikke trives i hverdagen med han.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...