Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg ønsker å vite hvordan gynekologen pleier å sjekke en som ikke klarer å bli gravid? Hva brukes det får å sjekket og hvor lang tid tar det? Jeg klarer heller ikke å bli gravid. Var hos Linda Johansen (oslo akutten) jeg fortalte henne at jeg ikke hr regelmessig mens får ikke eggløsning heller så ba hun meg om å ta av på underkroppen . Hun brukte en ting som så ut som nebb. Så tok hun inn en ting som lignet på q tips og etter det tok hun inn hånda si og trykket på magen min og spurte om det gjorde vondt. Etter det var det en lang rør eller vet ikke hva jeg skal kalle som var dekket med plast den tok hun inni meg det gjorde vondt og da skjønte hun hva problemet er hun sa jeg har tynne slimhinner. Så skrev hun resept på pergotime progynova og provera. Men det jeg lurer på at er det kun det gynekolgen gjør? Tror det det tok bare 5-10 min. Fikk hun tatt alle prøver? Sjekket hun ordentlig? Alt det med livmor eggstokker osv? Vil gjerne høre fra de som har vært hos gyn. Og jeg likte ikke gynekologen så ut som hun har det travelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har gjort bakterieprøve og ultralyd, og funnet en mulig forklaring og startet en behandlingsplan. Min utredningstime hos fertilitetsspesialist innebar sædprøve, kartleggingsspørsmål og grundig ultralyd. Problemet med din konsultasjon er vel først og fremst at kommunikasjonen ikke har fungert, slik at du faktisk ikke engang vet hva hun gjorde. Det er for dårlig av legen, jeg ville hatt ny lege neste gang. Du kan ringe og få kopi av hennes journalnotat, og gå gjennom det sammen med din lege, eller en du stoler på og som har kunnskap om temaet. Lykke til:-)

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Dytter

Hvis du har ringt og fått notatet fra legen har du kanskje litt flere opplysninger nå? Det finnes mange flere undersøkelser som kan gjøres, men det er vanlig å starte behandling på de årsakene hun har funnet, og så komme tilbake hvis ikke behandlingen virker og gjøre en ny vurdering. Hvor lenge mente hun at du skulle prøve å bli gravid med de nye tablettene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...