Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så irritert.. Kan ikke lese engelske/amerikanske artikler høyt for kjæresten min. Da må jeg nemlig snakke perfekt engelsk og uttale alt helt riktig! :(

Prøvde å lese noe morsomt høyt, og han avbrøt med å rette på hvordan jeg sa ord. Blir lei meg, det skjer hver gang. Han gidder ikke å høre på innholdet, bare hvordan uttalen er. Hva feiler det sånne folk?

Frekt. Kanskje en bagatell, men blir lei meg.

Anonymous poster hash: dc22d...412

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du sier feil da?

AnonymBruker
Skrevet

Ops, jeg gjør sånt av og til når typen skal si noe på engelsk også. Men det er altså grove uttalingsfeil som jeg bare ikke klarer å høre! Burde kanskje slutte.

Anonymous poster hash: d0fc2...eb2
  • Liker 1
Skrevet

Merkelig fyr :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer, hvis det er ukjente ord. Eller at jeg bare bommer på ord jeg normalt sier riktig..

Fikk 5 i engelsk, så jeg snakker jo forståelig, det burde holde! Han er ikke flink selv.

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg kan være litt sånn selv... Det skjer bare automatisk, men får dårlig samvittighet etterpå.

Hvis det er noen virkelig ille feiluttalselser, synes jeg at jeg gjør personen en liten tjeneste ved å rette den, men pleier ikke å gjøre det før h*n har fortalt historien ferdig.

Gjør dette bare på kjæresten min, og han har veldig dårlig engelsk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk i sin tid karakteren 4 i engelsk men jeg snakket bedre enn mange av dem med bedre karakter enn meg.

Anonymous poster hash: c0c72...4fa
AnonymBruker
Skrevet

Dere som retter på folk: ja, dere burde slutte :) det kan være sårende.

Det verste for meg er at han ikke er opptatt av innholdet, med én gang det er engelsk, skal han lete etter feil. Gidder ikke dele sånt med ham mer, han kan sitte der for seg selv. :(

• Liker 3
Skrevet

Dere som retter på folk: ja, dere burde slutte :) det kan være sårende.

Det verste for meg er at han ikke er opptatt av innholdet, med én gang det er engelsk, skal han lete etter feil. Gidder ikke dele sånt med ham mer, han kan sitte der for seg selv. :(

Jeg for min del foretrekker å bli rettet på dersom jeg uttaler et ord feil. Men det bør jo selvsagt gjøres på en taktfull måte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del foretrekker å bli rettet på dersom jeg uttaler et ord feil. Men det bør jo selvsagt gjøres på en taktfull måte.

Da kan du si det. Jeg har aldri gitt uttrykk for at jeg ønsker å bli rettet på. Hver gang han gjør det slutter jeg å lese, og snakke med ham og sier at hvis han skal avbryte sånn så gidder jeg ikke.

Og neste gang gjør han det igjen. Idiot :(

Skrevet

jeg retter også, fordi det er gøy

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så irritert.. Kan ikke lese engelske/amerikanske artikler høyt for kjæresten min. Da må jeg nemlig snakke perfekt engelsk og uttale alt helt riktig! :(

Prøvde å lese noe morsomt høyt, og han avbrøt med å rette på hvordan jeg sa ord. Blir lei meg, det skjer hver gang. Han gidder ikke å høre på innholdet, bare hvordan uttalen er. Hva feiler det sånne folk?

Frekt. Kanskje en bagatell, men blir lei meg.

Send ham linker isteden da, så kan han lese selv :) det er vel ikke så ofte man har behov for å lese engelske artikler høyt for hverandre. Hadde vært verre hvis dere var sammen med utenlandske folk og han hele tiden hadde rettet på deg i samtalen.

Anonymous poster hash: 714a8...12f

Skrevet

Jeg forstår godt du blir lei deg. Du skal liksom dele noe morsomt, ikke ha en eksamen. Han får vel bare gå glipp av moroa når du ikke gidder å lese høyt for han mer :)

Gjest Timber
Skrevet

Sikkert de samme som sitter og korrigerer skrivefeil på forum...

Men om han ikke er så sterk i engelsk selv, så kanskje han gjør det fordi han ikke klarer å henge med i innholdet? Og har du bedt han klappe igjen med den korrigeringen?

Hadde droppet å dele slikt med han. Akkurat som å dele engelske morsomheter med folk som ikke forstår ungdomskolenivå engang og man må oversette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...