Gå til innhold

Hvordan skjule prisen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg skjule prisen på klær uten å ødelegge at det kan byttes? Glemte si i butikken at det var gave. Kan jeg klippe eller teiprøske vekk prisen?

Anonymous poster hash: 42773...74e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo veldig hva slags prislapp det er. Men muligheter er å tusje over selve prisen, sette en klistrelapp over, eller klippe bort prisen.

Håper du har sjekket at butikken bytter uten byttelapp? Ikke alle som godtar det.

Anonymous poster hash: 29bd7...fe5

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nå er det mye mulig jeg misforstår spørsmålet ditt, og dersom jeg gjør det så ber jeg pent om unnskyldning.

Men, jeg tolker atså det du skriver som at du er en av dem som omtales i denne artikkelen :blink:

Skrevet (endret)

Nå er det mye mulig jeg misforstår spørsmålet ditt, og dersom jeg gjør det så ber jeg pent om unnskyldning.

Men, jeg tolker atså det du skriver som at du er en av dem som omtales i denne artikkelen :blink:

Tror ikke det, jeg. :) Det virker som TS har kjøpt en gave, altså skriver hun "Glemte å si at det var en gave". Hadde hun sagt det, hadde butikken merket over prisen på en eller annen måte, men ellers må hun gjøre det selv, og vil finne en måte å gjøre det på uten at prislappen blir ødelagt og varen ikke kan byttes av mottaker!

.... Eller?

Edit:

For å svare på spørsmålet ditt, TS, det holder å bare tusje over prisen, eventuelt være flink med saksen og klippe bort en liten firkant! Det er det jeg har pleid å gjøre, ikke fått noen klager :)

Endret av Upadiela
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig hvor frekke folk kan være. Disse som gjør dette (aritkkelen) ødelegger for alle de skikkelige kundene som ønsker klær på hjemlån for å prøve dem, ikke bruke dem.

Anonymous poster hash: 17c34...e38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei ærlig talt. Har kjøpt en gave på hm og tenkte det er dumt hvis det ikke passer mottaker og de vil bytte. For jeg har ikke byttelapp, kun kvittering. Og så skulle jeg gjerne skjult prisen. Hvordan kan jeg ordne? Tror dere de bytter fordi om jeg har tatt vekk pris og ikke har byttelapp på?

Anonymous poster hash: 42773...74e

• Liker 1
Skrevet

Uansett gjelder bytteloven som sier at du har lov til å bytte varen etter 8 dager. Men da må merkelapp henge på og kvittering vises så de i butikken kan se når det var varen var kjøpt.

Man kan ikke regne med å få bytte dersom man ikke har byttelapp eller i det minste kvittering. Men man kan jo selvfølgelig være heldig å få lov. Tusj over prisen eller klipp av prisen, men la merkelappen selvfølgelig henge på.

Hvis det var jeg som var i ditt sted hadde jeg ikke villet risikere at den jeg ga gaven til skulle komme i klemme i butikken som kanskje ville si at hn ikke fikk bytte. Enten ville jeg ha ringt til butikken og avklart, eller så ville jeg tilbudt å ta på meg å bytte varen selv dersom vedkommende ville bytte varen.

Gjest Magdalene
Skrevet

Bare klipp bort prisen, og sørg for st strekkoden er igjen 😊

Skrevet

Uansett gjelder bytteloven som sier at du har lov til å bytte varen etter 8 dager. Men da må merkelapp henge på og kvittering vises så de i butikken kan se når det var varen var kjøpt.

Bytteloven? Hvilket land har en byttelov? Ikke Norge i hvertfall. At butikkene lar oss bytte feilfrie varer vi angrer på at vi har kjøpt er en tjeneste de gjør oss, ikke noe vi har krav på.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått bytte på H&M uten byttelapp én gang, men vet ikke om det er vanlig praksis. Ring butikken imorgen og spør hva reglene deres er. Eller så pakker du kvitteringen i en konvolutt og gir den sammen med gaven, og sier fra at det er kvitteringen og at mottakeren kun skal åpne den hvis h*n trenger å bytte.

Anonymous poster hash: 29bd7...fe5

• Liker 1
Skrevet

Bytteloven? Hvilket land har en byttelov? Ikke Norge i hvertfall. At butikkene lar oss bytte feilfrie varer vi angrer på at vi har kjøpt er en tjeneste de gjør oss, ikke noe vi har krav på.

Du har helt rett. Nå ble jeg en kunnskap rikere. Jeg har blitt fortalt at det er en kjøpsrett å kunne bytte innenfor en viss tid. Men det er visst ingen lov på dette ved kjøp i vanlig butikk salg.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/bytterett

Skrevet

Du har helt rett. Nå ble jeg en kunnskap rikere. Jeg har blitt fortalt at det er en kjøpsrett å kunne bytte innenfor en viss tid. Men det er visst ingen lov på dette ved kjøp i vanlig butikk salg.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/angre-+og+bytterett/bytterett

Hehe jeg skulle akkurat til å reagere selv, men bra du fikk rettet opp. Det er sant som ble sagt at både åpent kjøp og bytterett er en tjeneste som er opp til hver enkelt butikk å vurdere om de vil ta i bruk, og det er også opp til dem å bestemme hvilket tidsrom de vil holde seg innenfor. Bare reklamasjonsretten er lovbestemt. :)

TS, tidligere H&M ansatt her :) Det som er heldig er at klærne er handlet på H&M og de fører ikke andre merker enn sitt eget når det kommer til klær, så å bytte uten byttelapp kan gå an - dersom du møter en serviceinnstillt og sympatisk person i kassa. Er det et H&M plagg er det automatisk garantert at det er handlet i et av deres butikker. I kjeder som H&M opererer ikke alle med samme byttelapp metode som de dyrere butikkene. Her er det klistrelappen over prisen som ER byttelappen. Jeg ville bare gått innom og bedt om et par klistremerker - vis kvittering eventuelt, og si at du glemte å informere om at det var gave og at du trenger klistremerket. :) Jeg hadde derimot tatt i mot et plagg uten dette klistremerket på, bare fordi, som nevnt over, jeg vet at jo at plagget er kjøpt på H&M. Men uten lappen har du ingen garanti for det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Man kan ikke regne med å få bytte dersom man ikke har byttelapp eller i det minste kvittering. Men man kan jo selvfølgelig være heldig å få lov. Tusj over prisen eller klipp av prisen, men la merkelappen selvfølgelig henge på.

Hvis det var jeg som var i ditt sted hadde jeg ikke villet risikere at den jeg ga gaven til skulle komme i klemme i butikken som kanskje ville si at hn ikke fikk bytte. Enten ville jeg ha ringt til butikken og avklart, eller så ville jeg tilbudt å ta på meg å bytte varen selv dersom vedkommende ville bytte varen.

Glem det.

Endret av The Kitten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...