AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Utroskap er relativt vanlig, og i en del "mildere" tilfeller er det nok mulig å kjempe seg igjennom det og styrkes som par. All respekt til de som klarer dette. Men så er det noen tilfeller hvor utroskapen er av en så grov og sårende karakter at jeg ikke skjønner hvordan det kan gå an å reparere forholdet og bli værende. Jeg kjenner til et tilfelle hvor mannen var utro flere ganger. Han er en typisk veldig maskulin, egenrådig type. Kona tilga og glattet over flere ganger, og mente at han trengte å gjøre de "feilene" for å innse at familien var det viktigste for ham, og at han nå hadde lært. Så plutselig, ut av det blå, kastet han henne og deres to tenåringsbarn ut av huset, og lot en langt yngre kvinne han hadde startet en affære med flytte inn i stedet, bokstavelig talt inn i ektesengen. De var separert en stund, til forholdet med den nye dama selvsagt røk, og han savnet sin kone. Alle rundt henne ba henne om ikke å ta ham tilbake, og til og med barna var sinte på sin far og ville ikke at foreldrene skulle flytte sammen igjen. Men hun klarte ikke motstå, sa at hun fremdeles elsket ham, og flyttet inn igjen, tilbake til ektesengen og alt. De er fremdeles gift. Jeg sliter veldig med å forstå slike tilfeller. Har flere eksempler også fra min bekjentskapskrets, blant annet en dame som oppdaget at mannen hennes hadde støtt på bestevenninnen hennes tilfeldig på forretningstur i en europeisk storby, og forført henne med roser og champagne og sex hele helgen. Hun er også fremdeles gift. Flere som vet om slike grove tilfeller hvor paret har holdt sammen? Noen som har vært der selv? Hadde vært interessant å høre deres synspunkter og erfaringer, sånn at det kanskje er lettere å forstå hvordan dere tenker. Anonymous poster hash: af477...718 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 Grunner kan være: Barna (som jeg trur er hovedgrunnen, barna må ha en far og en familie) Felles historie Felles økonomi Felles familie (den blir jo felles etter mange år sammen) Fasade (skilsmisse er nederlag) Mannen skylder på elskerinnen, hun fristet han, han klarte ikke å tenke klart, stakkars han, og kona svelger dette unna, på grunn av argumentene over, selv om hun vet med seg selv at dette er bullshit. Et ekteskap er ikke noe annet enn en økonomisk enhet, og har ikke så mye med kjærlighet å gjøre. Så kona tar han tilbake for han har noen roller å fylle for henne. Jeg trur det er et kynisk valg fra hennes side. Anonymous poster hash: e3453...aa2 1
netpuppy Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Jeg vet om en mann som flyttet fra kona og til elskerinnen som han hadde kjent i 2 uker (!). Der bodde han en stund før det ble slutt og han flyttet tilbake til kona. De har tre barn så jeg regner med det var grunnen til at hun tok ham tilbake, men jeg forstår det ikke jeg altså.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Jeg er en kvinne og selv var utro mot mannen min. På det groveste. Han tilga, men han var ikke lenger den mannen jeg kjente. Han begynte å bruke vold og drikke alkohol, jeg ble i forholdet til han nesten hadde hatt livet av meg. Det lønnet seg ikke å blir tilgitt vist.Anonymous poster hash: 89552...d58 1
Hypnotica Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Hm.. kanskje kvinnen er vant til å bli behandlet dårlig av menn og derfor ikke forventer bedre? 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #7 Skrevet 24. mai 2014 De mangler selvrespekt. Kort sagt. For enkelt Du har neppe barn Anonymous poster hash: e3453...aa2
Blod Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Kan være hun ikke takler tanken på å være alene, og derfor blir værende
Majott Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 Jeg er en kvinne og selv var utro mot mannen min. På det groveste. Han tilga, men han var ikke lenger den mannen jeg kjente. Han begynte å bruke vold og drikke alkohol, jeg ble i forholdet til han nesten hadde hatt livet av meg. Det lønnet seg ikke å blir tilgitt vist.Anonymous poster hash: 89552...d58 Du skjønner vel at slik utroskap setter dype spor, og kan for mange føre til en livskrise? Det høres ut til at han ble veldig skadet av din utroskap, og det beste hadde nok vært om dere gikk fra hverandre fra starten av. Han kjente vel ikke deg heller lenger, du var en annen enn han trodde. Jeg forsvarer ikke vold, men her tror jeg det var mye bitterhet og sorg inne i bildet, som gjorde sitt til at han ble sånn etter din grove utroskap. En kan ikke forvente at partneren er den samme etter at noe sånt skjer, selv om en selvfølgelig ikke skal godta vold. At han begynte å drikke, tyder jo på at han hadde det vanskelig. Han var nok veldig sint på deg, og jeg kan tenke meg at volden skjedde når han hadde drukket?
Gjest ashanti Skrevet 24. mai 2014 #10 Skrevet 24. mai 2014 For enkelt Du har neppe barn Anonymous poster hash: e3453...aa2 Det går an å ha selvrespekt og ha barn på én gang. Barn tåler at foreldre skiller seg. Man kan ikke finne seg i alt mulig selv om man har barn sammen altså. Det har noe med hva slags forbilde man er også, hvis man viser at man skal finne seg i alt mulig slags behandling.
Gjest Whitestripes Skrevet 24. mai 2014 #11 Skrevet 24. mai 2014 Jada, jeg kjenner et par som har vært gift i snart 20 år. Tre barn, hus, bil, båt og mange husdyr - hele pakka. Han har vært notorisk utro mot henne siden før de ble gift, og hun har strevet med dette i årevis. Drukket for mye, hatt depresjoner og vært helt på bånn. De var fra hverandre en liten periode for et par år siden, men jaggu tok hun han tilbake igjen. Helt utrolig, når en vet hvordan dette har brutt henne ned. Da jeg snakket med henne om det, bortforklarte og rasjonaliserte hun alt han hadde gjort. Det var utrolig frustrerende å sitte å høre på, prøve å støtte henne i valget om å gå fra han, og oppleve at hun ikke var mottakelig for å gjøre ting for sitt eget beste. Jeg fatter ikke at hun orker å leve med dette. Han har til og med prøvd seg på både meg og kusinen hennes på fester vi har vært på alle sammen. Og han legger ikke skjul på det heller. Motbydelig.
Gjest Blomsterert Skrevet 24. mai 2014 #12 Skrevet 24. mai 2014 For enkelt Du har neppe barnAnonymous poster hash: e3453...aa2 Jo,jeg har barn. Desto mer grunn til å ha selvrespekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå