Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i mange år og hatt 2-3 brudd. Alltid han som slår opp, men alltid kommer han tilbake. Vi har barn og hus sammen. Nå vil han flytte.....igjen....Er 5 år siden sist, så nå er det vel kjedsomhet igjen da?? Jeg gjør så godt jeg kan, men det er aldri godt nok.

Vil ikke si så mye om vårt forhold med tanke på gjenkjennelse, men det tærer på meg denne vinglingen. Jeg er blir herdet etter mange år, men nå synes jeg dette er så leit. Har kjempeflott hus der jeg har pusset opp mye og lagt ned mange timer i det. Nå vil han selge det og heller kjøpe hver sin leilighet, eller hus. Jeg har ikke råd alene til å ha huset, så jeg er dypt fortvilet. Har ikke orket å fortelle dette til venner eller familie, for det er så vanskelig, flaut og skammelig. Jeg skammer meg dypt over at han alltid skal gå fra meg.

Jeg skammer meg også over at barna nok en gang blir revet opp og må bo i to hjem. Sist det skjedde så fungerte det ikke, han kom til meg med barna på sine helger, besøkte oss mye og hang rundt oss. Hva er det med slike menn? Hvorfor lar jeg meg bli herset med? Hvordan skal jeg finne en utvei her??

:( :( :(

Jeg skjems pga naboene vil snakke, venner og familie må jo virkelig begynne lure. Barna våre blir så skuffet, fortelle dette til lærere igjen osv. Som jeg skammer meg nå :(((((((((((((((((((((((((

Anonymous poster hash: fbe49...aef
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff. For et nek av en mann du har. Synes man ikke skal ta så lett på å splitte en familie når man har barn. Har ingen erfaringer på dette, ville bare si jeg føler med deg :) håper det ordner seg for deg.

Anonymous poster hash: 0bef3...63f

Skrevet

Jeg forstår din fortvilelse. Hvordan har det vært å leve med denne usikkerheten de siste fem årene?

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig å leve slikt, psykisk belastning! Får stressymptomer og blir generellt deprimert. Det tærer veldig på meg, men han forstår ikke det. Lurer på om det er manglende empati og forståelse denne mannen har.

Jeg gjør alt for barna, de skal ha det bra.

AnonymBruker
Skrevet

Du har ingenting å skamme deg over, absolut ingenting. Fortell dette til familie og venner og ikke stå alene i dette. Du vil få mer hjelp og forståelse enn du vil kunne ane, jeg lover deg :)

Igjen, slutt å skam deg, du har ikke gjort noe galt, han har!

Anonymous poster hash: 164cf...6cd
Gjest Blomsterert
Skrevet

Vi har vært sammen i mange år og hatt 2-3 brudd. Alltid han som slår opp, men alltid kommer han tilbake. Vi har barn og hus sammen. Nå vil han flytte.....igjen....Er 5 år siden sist, så nå er det vel kjedsomhet igjen da?? Jeg gjør så godt jeg kan, men det er aldri godt nok.

Vil ikke si så mye om vårt forhold med tanke på gjenkjennelse, men det tærer på meg denne vinglingen. Jeg er blir herdet etter mange år, men nå synes jeg dette er så leit. Har kjempeflott hus der jeg har pusset opp mye og lagt ned mange timer i det. Nå vil han selge det og heller kjøpe hver sin leilighet, eller hus. Jeg har ikke råd alene til å ha huset, så jeg er dypt fortvilet. Har ikke orket å fortelle dette til venner eller familie, for det er så vanskelig, flaut og skammelig. Jeg skammer meg dypt over at han alltid skal gå fra meg.

Jeg skammer meg også over at barna nok en gang blir revet opp og må bo i to hjem. Sist det skjedde så fungerte det ikke, han kom til meg med barna på sine helger, besøkte oss mye og hang rundt oss. Hva er det med slike menn? Hvorfor lar jeg meg bli herset med? Hvordan skal jeg finne en utvei her??

:( :( :(

Jeg skjems pga naboene vil snakke, venner og familie må jo virkelig begynne lure. Barna våre blir så skuffet, fortelle dette til lærere igjen osv. Som jeg skammer meg nå :(((((((((((((((((((((((((

Skjønner at du skammer deg,for etter 2-3 brudd burde du bare latt denne fyren seile sin egen sjø. Men det er ikke verre enn å si fra til venner og familie at du har fått nok nå. Alle vil forstå! Du skulle kuttet ham ut for lenge siden,men det er han som gjør de største feilene! Huset betyr ingenting. Selv inn jeg dog forstår at du har lagt mye arbeid i det. Det som er viktig nå,er barna.

Sørg for at du aldri tar den illojale,ansvarsløse idioten tilbake!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtten. Ikke lett når han har meg i sin hule hånd. Han vet hvor han har meg og spiller på min kjempestore samvittighet.

Skrevet

Takk for støtten. Ikke lett når han har meg i sin hule hånd. Han vet hvor han har meg og spiller på min kjempestore samvittighet.

Føler veldig med deg, det er ikke lett å leve med slik usikkerhet over flere år.

Når du nå vet at han spiller på din samvittighet osv for å kunne gjøre det som passer han når han vil, så bør du ihvertfall sette foten ned, og fortelle i klartekst at dette er siste gangen han gjør noe sånt. Og at det ikke blir sånn at han kan være hjemme hos deg med barna fordi det er mest lettvindt

Ta avstand fra han, fortell han hvordan livet blir framover....dvs han står alene, han må finne en leilighet der han kan ha barna, han får ikke komme hjem til deg, og at du er helt ferdig med han om han går nå.

Ikke la han leke seg sånn med deg. Det bidrar bare til at han tror han kan komme tilbake når han føler for det, og at han kan gå igjen når han får lyst til det.

Han høres rimelig uansvarlig og vinglete ut når han lager brudd med deg 2-3 ganger, og så kommer tilbake igjen. Dere har jo barn, og de har det best i en stabil og forutsigbar hverdag. Ja, jeg skjønner at dette ikke skjer hele tiden, men barna vil likevel ikke føle seg helt trygge på forholdet mellom dere, ettersom det allerede har vært flere brudd. Så også for deres del bør du sette foten ned nå, og stille krav og sette regler.

Kanskje du kan beholde huset hvis du søker lån hos husbanken? Tenker da på refinansiering, billigere rente osv. Eller kanskje foreldrene dine er villige til å hjelpe deg å beholde huset? Prøv å se alle muligheter for å klare det. Da er du ihvertfall ikke helt ribbet for alt etterpå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...