Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sverger til at 1 minutt med effektivitet telles som en treningsøkt, andre mener man så vidt har begynt å varme opp etter 2 timer. Hva er deres mening?

Jeg personlig føler ikke jeg har trent NOK hvis det kun blir en økt dagen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubbs
Skrevet

Det kommer ann på. Avhenger av min innsats.

1 time gåtur er ikke trening.

1 time på mølla med 3%stigning 6km/t ser jeg på som trening.

Har jeg hast og kun har tid til 40min hard styrketrening, vil jeg anse det som trening.

Men somregel går det 1,5 med på trening 3-6 dager i uka. Det er min trening.

Skrevet

Feite folk ser vel på å gå opp trapper som trening?

Skrevet

Ja, det gjør vi. I hvert fall hvis vi snakker 30-40 etasjer eller mer.

For meg har trening mer med hvor tungt det er og hvor svett og sliten jeg blir, enn hvor lang tid det tar. En tre timers søndagstur er mosjon, men et kvarters heftige intervaller er definitivt trening.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 110 kg, jeg kaller en halvtimes tur i oppoverbakke for en bra treningsøkt. Før var det å bare reise seg fra sofaen trening liksom.

Anonymous poster hash: 7ca57...919
  • Liker 4
Gjest Coolaid
Skrevet

Planlagt og organisert fysisk aktivitet med hensikt til å forbedre eller vedlikeholde prestasjonsevne. Et annet kjennetegn er at aktiviteten ofte gjentas.

Trening kan være for noen en times gåtur med rask gange. For andre kan det samme være avslapping og rekreasjon. Det kommer an på egen fysisk form og treningsgrunnlag.

Trening er for eksempel ikke å løpe etter bussen.

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg hast og kun har tid til 40min hard styrketrening, vil jeg anse det som trening.

Man kan legg inn ganske mye innsats i 1 times gå tur.

Anonymous poster hash: b7b53...7db

• Liker 4
Skrevet

Bare hvis noen spør!

Det er så kjedelig med alle som hele tiden må fortelle at de har trent. Spesielt om de "må" poste det på nett.

• Liker 2
Skrevet

Haha, jeg synes ordet trening er så pretensiøst, så jeg unngår det helst. Jeg mosjonerer bare, jeg.

• Liker 4
Gjest Blubbs
Skrevet

Man kan legg inn ganske mye innsats i 1 times gå tur.

Anonymous poster hash: b7b53...7db

Det er helt klart. Men som jeg skrev, så var det avhengig av egen innsats, og min personlige mening. Du ser at jeg samtidig skriver at jeg annser 1t på mølla som trening. Det betyr at jeg gjerne personlig gjør en større innsats på mølla med stigning og høyere hastighet, enn på en vanlig times gåtur.

TS spurte etter personlige meninger, og jeg ga min. Finnes jo ikke noe rett eller galt.

Skrevet

Jeg ser på trening som en aktivitet som får opp pulsen en del.

Skrevet

Styrketrening får ikke pulsen opp, uansett...

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg tro, de bærer mye mer vekt enn normalvektige og dermed krever det mer energi å gå opp trapper.

Anonymous poster hash: d5f24...591

Gjest Blubbs
Skrevet

Da trener du ikke hardt nok. Jeg svetter som den rosa grisen jeg er når jeg trener styrke.

Svetter kanskje hakket mer med kondis, men det er ikke langt fra..

• Liker 2
Gjest lillelarve
Skrevet

Planlagt og organisert fysisk aktivitet med hensikt til å forbedre eller vedlikeholde prestasjonsevne. Et annet kjennetegn er at aktiviteten ofte gjentas.

Trening kan være for noen en times gåtur med rask gange. For andre kan det samme være avslapping og rekreasjon. Det kommer an på egen fysisk form og treningsgrunnlag.

Enig i denne!

Skrevet (endret)

Synes dette var både konsist, presist og dekkende.

(Rettet stavefeil.)

Endret av Pringle
Skrevet

6 km/h og 3 % er jo en gåtur? Der ser du hvor ulikt utgangspunkt man har for å vurdere trening og effekt.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Det kommer vel an på om det oppfyller noen av prinsippene som jeg beskrev i mitt innlegg. Ellers så er det hverdagsaktivitet eller mosjon.

Ja, det gjør vi. I hvert fall hvis vi snakker 30-40 etasjer eller mer.

For meg har trening mer med hvor tungt det er og hvor svett og sliten jeg blir, enn hvor lang tid det tar. En tre timers søndagstur er mosjon, men et kvarters heftige intervaller er definitivt trening.

Ja, man dumper ikke tilfeldigvis opp 30-40 etasjer. Da er det planlagt aktivitet for å forbedre eller opprettholde ytelse. Det er absolutt trening.

Jeg ser på trening som en aktivitet som får opp pulsen en del.

At puls går opp er et bra kjennetegn.

Spinaten da. Det er direkte feil. Trener du vanlig styrketrening med å løfte vekter og/eller bruke apparater vil pulsen din stige. Du skjønner hva jeg mener. Men skal ikke ta deg på det, for det er flisespikkeri..., men heller dette: Styrketrening i sal er helt vanlig i dag. Jeg går jevnlig på det. Man bruker de store muskelgruppene på styrkeøvelser kombinert med at man får høy puls. Treningen går ikke på sett eller reps men i minutter. Konseptet "meir trening" er et eksempel på dette. Dette får du pulsen opp av.

Skrevet

Mosjon er trening for feite folk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...