Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er sykemeldt. Fikk først sykemelding for 2 uker og nå har jeg fått for 3 uker til. Det var mannen min Som leverte første sykemeldingen til sjefen min. Og når han gikk for å levere den andre sykemeldingen min igår så sa sjefen min at jeg må selv møte opp for å levere jeg kan ikke sende via andre. Eller via posten. Hva er riktig? Må jeg selv dra for å levere sykemeldingen min? Jeg er sykemeldt pga smerter i ryggen og orker ikke å reise så langt med tog og t bane gir heller til mannen min siden han jobber like ved der jeg jobber. Og sjefen hater at folk er syke. Jeg gruer meg til å dra tilbake på jobb pga oppførselen hennes.

Videoannonse
Annonse
Gjest iGirl
Skrevet

Sykemelding skal leveres eller postlegges utstedelsesdagen. Om du leverer den selv eller ikke er irrelevant.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen din har overhodet ikke rett. Man er jo ofte sykemeldt fordi man er sengeliggende eller lite mobil, poenget er at den skal komme frem til sjefen, ikke hvordan.

Anonymous poster hash: d093b...a46
  • Liker 5
Skrevet

Det er greit da vet jeg at jeg ikke har gjort noe feil. Men nå gruer jeg meg skikkelig når skal tilbake på jobb om noen uker. Vet ikke hvordan hun skal oppføre mot meg. Jeg kommer ikke til å klare å være på jobb hvis hun ikke snakker til meg eller er små frekk 😰😪

Gjest iGirl
Skrevet

Det er greit da vet jeg at jeg ikke har gjort noe feil. Men nå gruer jeg meg skikkelig når skal tilbake på jobb om noen uker. Vet ikke hvordan hun skal oppføre mot meg. Jeg kommer ikke til å klare å være på jobb hvis hun ikke snakker til meg eller er små frekk

Du kan holde hodet hevet siden du vet du ikke har gjort noe galt. Du har ditt på det tørre. Om hun surer seg får det nesten være hennes problem. Ikke innvolver deg i en diskusjon om sykemelding, om hun spør bare sier du at det er privat. Det er hun faktisk nødt å forholde seg til.

• Liker 1
Skrevet

Ok takk for at du svarte☺

AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel hende at poenget er at hun vil prate med deg? Som arbeidsgiver har man et tilretteleggingsansvar overfor den sykemeldte som hun må dokumentere at hun har oppfylt.

Anonymous poster hash: 84406...f72

Gjest iGirl
Skrevet

Det kan vel hende at poenget er at hun vil prate med deg? Som arbeidsgiver har man et tilretteleggingsansvar overfor den sykemeldte som hun må dokumentere at hun har oppfylt.

"Dialogmøte skal avholdes på arbeidsplassen senest innen 7 uker, med mindre det er åpenbart unødvendig"

https://www.nav.no/Arbeid/Oppfølging+av+sykmeldte/Aktuelle+tema/Oppfølging+av+sykmeldte+-+aktuelle+temaer.324061.cms?kapittel=1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var tilfellet burde sjefen ha kommunisert dette litt bedre. Hvordan kan man tolke det at sjefen avviser sykemeldingen mannen leverer slik?

"Kjære mann, jeg ønsker en åpen dialog om situasjonen med din kone, og jeg hadde håpet hun kunne komme hit og ha en samtale med meg slik at vi kan tilrettelegge best mulig, derfor utfører jeg den ulovlige handlingen å ikke ta i mot den fullt gyldige sykemeldingen" - seriøst? Nei.

Anonymous poster hash: d093b...a46

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis det var tilfellet burde sjefen ha kommunisert dette litt bedre. Hvordan kan man tolke det at sjefen avviser sykemeldingen mannen leverer slik?"Kjære mann, jeg ønsker en åpen dialog om situasjonen med din kone, og jeg hadde håpet hun kunne komme hit og ha en samtale med meg slik at vi kan tilrettelegge best mulig, derfor utfører jeg den ulovlige handlingen å ikke ta i mot den fullt gyldige sykemeldingen" - seriøst? Nei. Anonymous poster hash: d093b...a46

Jeg kunne ikke blitt mer enig.

Hadde vært mye smartere at hun sa: husk å ønske god bedring fra oss alle sammen.

AnonymBruker
Skrevet

En som har en oppfatning av som er rett og galt? Da burde sjefen tatt en tlf til deg.

Hvilke regler at man skal levere selv. ja, hva gjør man om man ligger på sykehus?

Sjefen din har null peiling

Anonymous poster hash: 30c2a...4cc
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit da vet jeg at jeg ikke har gjort noe feil. Men nå gruer jeg meg skikkelig når skal tilbake på jobb om noen uker. Vet ikke hvordan hun skal oppføre mot meg. Jeg kommer ikke til å klare å være på jobb hvis hun ikke snakker til meg eller er små frekk

Skal du tvinge legen til å sykemelde deg enda en gang da eller, denne gangen for "angst" eller noe? Blir so provosert over folk som sykemelder seg i hytt og pine, er altfor lett å bli sykemeldt.

Anonymous poster hash: e44ab...e8c

Gjest iGirl
Skrevet

Skal du tvinge legen til å sykemelde deg enda en gang da eller, denne gangen for "angst" eller noe? Blir so provosert over folk som sykemelder seg i hytt og pine, er altfor lett å bli sykemeldt.

Anonymous poster hash: e44ab...e8c

For en ignorant holdning du har. Du kan umulig være særlig lykkelig i livet ditt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...