Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for tips! :)

Du nevner at neslevann er sterke saker. Takk for råd om blandingsforhold! Er neslevann som ikke er vannet ut evt etsende og eller giftig dersom man får det på huden el.l, i tillegg til at det blir for sterkt for plantene?

Anonymous poster hash: 5d95f...802

Neida, det er bare alt for næringsrikt for plantene.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Urin.

Anonymous poster hash: 636a3...546

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida, det er bare alt for næringsrikt for plantene.

OK :)

Takk! :blomst:

Skrevet

Urin.

Det er helt rett. Inneholder mye nitrogen som er essensielt for alt det grønne i plantene.

Skrevet

Forresten, hva med plenklipp? Det gjærer jo umiddelbart bare det står i svarte søppelsekker i solen.

Inneholder en god del nitrogen. Jeg pleier å legge under hekker og blander i jord i bed. Det tar litt tid å bryte ned gresset så dette kan sees på som langtidsgjødsling.

AnonymBruker
Skrevet

Urin.

Også på planter innendørs? Vil det lukte? Evt gir en evt lukt seg etterhvert?

Hvilket blandingsforhold (regner med at det må tynnes ut i vann) anbefaler du?

AnonymBruker
Skrevet

Også på planter innendørs? Vil det lukte? Evt gir en evt lukt gi seg etterhvert?

Hvilket blandingsforhold (regner med at det må tynnes ut i vann) anbefaler du?

Skrevet

I dag plukket jeg brennesle og annet hurtigvoksende, energirikt ugress som skvalerkål og bjørnerot og la det i en murerkasse fylt med vann. Dette blir spennende!

AnonymBruker
Skrevet

I dag plukket jeg brennesle og annet hurtigvoksende, energirikt ugress som skvalerkål og bjørnerot og la det i en murerkasse fylt med vann. Dette blir spennende!

Enig :)

Sier du fra om hvordan det går?

Skrevet

Skal prøve. :) Det tar jo en stund å la det gjære, så var det det med effekten da...blir artig å sjå.

Skrevet

Nå lukter det jammen som beskrevet - helt bestialsk! Likner på svinefarmlukten i Danmark og Nordtyskland, ekstrem intensitet.

Nå sper jeg på med vann og sprer det blant godplantene? Kan det stå slik lenge el blir det "dårlig"?

Skrevet

Jeg har ikke laget neslevanngjødsel, men har lest det skal stå i ca to uker før det brukes. Røres rundt en gang i blant for å tilføre oksygen.

• 2 uker senere...
Skrevet

I sted spredte jeg brygget rundt omkring i halvparten av hagen min. Før jeg gikk i gang, blanda jeg i aske fra kullgrillen vår - tenkte at det ikke kan skade å tilføye kalk. Jeg tynnet ikke ut væsken da jeg...

1) ville kvitte meg med den ubeskrivelige stanken fort.

2) ser at det skal regne i kveld og det får holde.

3) jeg ikke tror at det skal kunne klare å "svi" plantene i høy konsentrasjon.

Jeg er veldig spent på hvordan dette skal utvikle seg! Spesielt det med lukten...håper jammen at regnet vasker det ned i bakken. Det lukter altså som grisemøkk. Fins ikke anstendige ord å beskrive det med ellers.

20140610_122301.jpg

20140610_122257.jpg

20140610_122313.jpg20140610_122723.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...