Gå til innhold

Google valutakalkulator

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man googler f.eks "18 usd" eller "18 gbp", så dukker det opp hvor mye det er i NOK.

Er google valutakalkulator alltid korrekt, blir den oppdatert hver dag? Kan jeg stole på det at dersom den sier at 32.98 usd er 196,59 NOK når jeg googler det, så stemmer det? Tollgrensa er jo på 200 NOK (fremdeles..).

Anonymous poster hash: 8d0bc...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ok.

Testet den, den viste 196,41.

Men så fant jeg DNB sin som visstnok skal være oppdatert hver dag med dgens kurs, og den viste 196,91 faktisk.

Ikke at øre har så mye å si i dette tilfellet, men det er jo dumt dersom man googler, finner at prisen er på 199,50 NOK, stoler på det og må betale toll/mva. Fordi prisen er på 200,01 f.eks.

Kanskje DNB sin er tryggest? Den var tross alt høyest, da er man på den sikre siden.. (Kanskje uansett ikke urt å handle et beløp så nært 200 NOK uansett?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man googler f.eks "18 usd" eller "18 gbp", så dukker det opp hvor mye det er i NOK.

Er google valutakalkulator alltid korrekt, blir den oppdatert hver dag? Kan jeg stole på det at dersom den sier at 32.98 usd er 196,59 NOK når jeg googler det, så stemmer det? Tollgrensa er jo på 200 NOK (fremdeles..).

http://www.norges-bank.no/no/prisstabilitet/valutakurser/dagens-valutakurser/

Her publiseres kursene hver dag kl 14.30

De skriver:

På siden Valutakurser publiserer vi flere valutakurser og tidsserier. Disse seriene oppdateres ca. klokken 15.15.

De anbefaler

http://www.oanda.com/currency/converter/

Anonymous poster hash: f4308...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok.

Testet den, den viste 196,41.

Men så fant jeg DNB sin som visstnok skal være oppdatert hver dag med dgens kurs, og den viste 196,91 faktisk.

Ikke at øre har så mye å si i dette tilfellet, men det er jo dumt dersom man googler, finner at prisen er på 199,50 NOK, stoler på det og må betale toll/mva. Fordi prisen er på 200,01 f.eks.

Kanskje DNB sin er tryggest? Den var tross alt høyest, da er man på den sikre siden.. (Kanskje uansett ikke urt å handle et beløp så nært 200 NOK uansett?)

Jeg ville nok holdt meg et stykke unna kr 200 med tanke på kursforandringer, ja.

Anonymous poster hash: f4308...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den anbefalte viste mindre igjen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tollvesenet bruker alltid sine egne kurser, som linket til av Flyndrefisken, og det er verdien på innføringstidspunktet som gjelder. De setter kursen for en uke av gangen, tror den endres på tirsdager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok. Men hva er sjansen for at kursen hopper fire kroner opp ila 14 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva som helst

Du må presisere spørsmålet nærmere. At pund/dollar plutselig skulle bli 4kr dyrere kommer ikke til å skje. At en vare som koster omtrent 200kr nå blir 4kr dyrere kan komme til å skje, men det er ikke veldig sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske liten.

Hvis du heller regner og tenker riktig så skal ikke dollarkursen særlig mye over 6,0 før et beløp på $32,98 går over 200 kroner. Og det kan skje på 14 dager. Bare se på de historiske kursene til tollvesenet:

http://toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnHistoricExchangeRates.aspx?id=61904&valutakode=USD&epslanguage=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...