Gå til innhold

Dere som er i lykkelige forhold og likevel er utro - Hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker ikke at dette skal være en tråd full av usaklige fordømmelser, men jeg har mange ganger undret meg på hvorfor folk som lever i stabile og tilsynelatende lykkelige forhold, likevel er utro?

Kvinner er i dag omtrent like mye utro som menn, så dette går til begge kjønn. Jeg forstår at forhold som skranter, forhold med sextørke og der det er andre gnisninger mellom partnere ofte fører til utroskap.

Det jeg lurer på er dere som lever i et lykkelige forhold, dvs. dere elsker partneren deres over alt, dere har god økonomi, harmonisk familieliv, og ikke minst et veldig godt og aktivt sexliv. Vi ser at mange av slike likevel er utro. Det kan være en affære med en kollega, tilfeldig ons på jente-/guttetur eller at (fortrinnsvis mannen) kjøper seg en eskortepike.

Hvorfor? Jeg forstår det ikke. Når alle faktorer på hjemmebane fungerer, hvorfor har man likevel behov for å gjøre dette, når man vet at det sårer den andre noe så innmari?

Anonymous poster hash: 813de...259
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er spenning i hverdagen? Noe som bryter rutinen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lite selvkontroll og behov for bekreftelse.

Anonymous poster hash: 19f23...401
  • Liker 10
Skrevet

Fordi sex og kjærlighet er to vidt forskjellige ting.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror de er utro på grunn av spenningen. De liker at det er "ulovlig". De liker at noen andre har lyst på dem.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker ikke at dette skal være en tråd full av usaklige fordømmelser, men jeg har mange ganger undret meg på hvorfor folk som lever i stabile og tilsynelatende lykkelige forhold, likevel er utro?

Kvinner er i dag omtrent like mye utro som menn, så dette går til begge kjønn. Jeg forstår at forhold som skranter, forhold med sextørke og der det er andre gnisninger mellom partnere ofte fører til utroskap.

Det jeg lurer på er dere som lever i et lykkelige forhold, dvs. dere elsker partneren deres over alt, dere har god økonomi, harmonisk familieliv, og ikke minst et veldig godt og aktivt sexliv. Vi ser at mange av slike likevel er utro. Det kan være en affære med en kollega, tilfeldig ons på jente-/guttetur eller at (fortrinnsvis mannen) kjøper seg en eskortepike.

Hvorfor? Jeg forstår det ikke. Når alle faktorer på hjemmebane fungerer, hvorfor har man likevel behov for å gjøre dette, når man vet at det sårer den andre noe så innmari?

Egoisme og mangel på kjærlighet til sin partner?

Anonymous poster hash: 00ab3...00a

• Liker 7
Gjest Linneah2013
Skrevet

Ingen vil klare å overbevise meg om at de som er utro er lykkelige i forholdet sitt.

Skrevet

Fordi menneskesinnet er komplisert. Ting er ikke så enkle og svart/hvitt som de ofte fremstilles på KG. Behov for bekreftelse, spenning, begjær eller rett og slett manglende selvkontroll. Kjærlighet og sex er ikke det samme, men vi er opplært til å tro det gjennom vår religion og kultur.

• Liker 9
Gjest lurven
Skrevet

antar at det er pga kjedsomhet

AnonymBruker
Skrevet

Fordi livet med dama/kona etterhvert blir en vane og kjedelig (og trygt, men det er ikke alle som setter prispå det) og det er gøy å være spontan og føle at en person vil ha deg igjen.

Anonymous poster hash: 3b3e5...869
Gjest Majestetsjef
Skrevet

For å klare å være seksuelt utro, så må man være et rasshøl, først og fremst. Tenke på sitt eget ego og ikke være redd for å såre andre.

Alle kan styre om de vil være utro eller ikke. Selv om man er møkk dritings.

Det er enkelt å ikke være utro om man er god!

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

For min del handler det om behov. Jeg er lykkelig sammen med min kjære, han har alle egenskaper jeg ser etter og ønsker. Han kan tilfredsstille meg i senga dersom han vil, men han kan aldri fylle meg opp. Jeg forlater han ikke på grunn av liten penis. Han har også litt sperrer så lidenskapen for sex er ikke der. Men han blir bedre og bedre så en dag så trenger jeg ikke en annen, håper jeg.

Jeg har en elsker som gir meg det jeg savner.

De gangene jeg har vært utro i tidligere forhold har det vært pga spenningen og forhold som ikke fungerte, der jeg alltid brukte for lang tid på å bryte ut.

Anonymous poster hash: 6c4cd...926

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For min del handler det om behov. Jeg er lykkelig sammen med min kjære, han har alle egenskaper jeg ser etter og ønsker. Han kan tilfredsstille meg i senga dersom han vil, men han kan aldri fylle meg opp. Jeg forlater han ikke på grunn av liten penis. Han har også litt sperrer så lidenskapen for sex er ikke der. Men han blir bedre og bedre så en dag så trenger jeg ikke en annen, håper jeg.

De gangene jeg har vært utro i tidligere forhold har det vært pga spenningen og forhold som ikke fungerte, der jeg alltid brukte for lang tid på å bryte ut.

Hvordan klarer du å leve med deg selv?

Anonymous poster hash: 5cf53...2bf

• Liker 15
Gjest Offensive Pie
Skrevet

...hvorfor kjøper du ikke bare en passe stor dildo? :klo:

• Liker 22
Skrevet

Egoisme, idioti, spenning og lei av dama

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Meget godt svar. Har det mye på samme måte, selv om jeg er mann.

For meg handler det også om at det har aldri vært meningen at par skal "holde sammen i tykt og tynt". Dette er noe vi mennesker har funnet på uten at det har noe egentlig hensikt.

Man kan si: Hva er det egentlig som er så galt at noen/alle hadde pult med den de vil uansett om de er i et forhold? Et forhold pr i dag er ikke noe annet en et fengsel, med sjalusi og eiertrang. Man kan ha det så bra som man vil, men puler man noen andre i 1 minutt går hele forholdet til helvete. På grunn av absolutt ingenting.

Mennesker er idioter som ikke ser at dette med troskap o.l. er fullstendig idioti. Menneskeskapt toskeskap.

Anonymous poster hash: 762d9...9c6

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror mye ligger i kompromisser som egentlig aldri har vært der. For min del hadde et lukket monogamt forhold føltes som tvang over tid. Til tross for det har jeg vært i et slikt forhold tidligere. Ironien med det forholdet var at han var utro, ikke jeg. Nå er jeg i et åpent ikke-monogamt forhold hvor jeg egentlig kan gjøre som jeg vil, når jeg vil, med hvem jeg vil. Resultatet er at jeg faktisk holder meg til min kjære. Derfor er min teori at mennesker som har troen på monogami, og som gjør det av egen vilje, passer sammen. Mens de av oss som ikke ser vitsen med monogami, som føler det som naturstridig og et fengsel passer best sammen. Nøkkelen ligger i kommunikasjon, samt finne en person som har de samme tankene som en selv. Jeg ville aldri snakket stygt om monogami til en person i et monogamt forhold bare fordi det ikke er noe for meg, passer den type forhold for de to i forholdet er det jo supert. Felles regler for hva som er greit og ikke greit blir derfor essensielt uansett type forhold. Derfor tror jeg at de som er (såkalt) utroe o et forhold har inngått et løfte om monogami de ikke egentlig har vært komfortable til å ønske selv. Samfunnet fordømmer jo omtrent alle forhold som ikke er monogame, så kanskje svaret ligger der? At man må tørre å innrette forholdet sitt etter de to personene som er involvertes ønsker, ikke hva samfunnet fremlegger som "perfekt".

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan miste troen på menneskeheten av mindre enn dette

Anonymous poster hash: 00b5d...130
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mye ligger i kompromisser som egentlig aldri har vært der. For min del hadde et lukket monogamt forhold føltes som tvang over tid. Til tross for det har jeg vært i et slikt forhold tidligere. Ironien med det forholdet var at han var utro, ikke jeg. Nå er jeg i et åpent ikke-monogamt forhold hvor jeg egentlig kan gjøre som jeg vil, når jeg vil, med hvem jeg vil. Resultatet er at jeg faktisk holder meg til min kjære. Derfor er min teori at mennesker som har troen på monogami, og som gjør det av egen vilje, passer sammen. Mens de av oss som ikke ser vitsen med monogami, som føler det som naturstridig og et fengsel passer best sammen. Nøkkelen ligger i kommunikasjon, samt finne en person som har de samme tankene som en selv. Jeg ville aldri snakket stygt om monogami til en person i et monogamt forhold bare fordi det ikke er noe for meg, passer den type forhold for de to i forholdet er det jo supert. Felles regler for hva som er greit og ikke greit blir derfor essensielt uansett type forhold. Derfor tror jeg at de som er (såkalt) utroe o et forhold har inngått et løfte om monogami de ikke egentlig har vært komfortable til å ønske selv. Samfunnet fordømmer jo omtrent alle forhold som ikke er monogame, så kanskje svaret ligger der? At man må tørre å innrette forholdet sitt etter de to personene som er involvertes ønsker, ikke hva samfunnet fremlegger som "perfekt".

Exactly my point.

Altfor mange blir dradd inn i forhold de ikke er bekvemme med pga de moralske reglene i samfunnet i dag. Derfor kryr det av utroskap også. Eller rettere sagt, Det kryr av naturlige holdninger, som ikke er forenlige med det fengselet forhold er.

Mengden utroskap beviser dette fullt ut.

Anonymous poster hash: 762d9...9c6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så drita lei av alle som unnskylder/beskytter utroskap ved å si at det "ligger i menneskets natur". Jeg skal fortelle hva om ligger i menneskets natur, fra vi ble til, til den dag i dag. Det er omsorg og kjærlighet ovenfor partner og familie. Dèt ligger i menneskets natur.

Utroskap per def: å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse.

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...