Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du gjort en god gjerning så kan du fortelle om den her. Alltid moror å høre hva andre gjør av positive ting.

Anonymous poster hash: e2cc7...9e6
Videoannonse
Annonse
Gjest Leo Nardo
Skrevet

Hadde lyst å skrive i denne tråden, men kom til at jeg ikke vil slå meg på brystkassen og heller fortsette å jobbe i det skjulte.

:)

Skrevet

Jeg har gjort mange, men jeg vil ikke legge ut detaljer om andre mennesker. Dessuten er det ingen stor sak å gjøre en god gjerning.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, la meg endre på det da. Har du vært vitne til en god gjerning. Mennesker har lov til å skryte av selv.Har de gjort noe bra, så skrik det ut. Alt det negative blir fokusert på til enhver tid, så kom med det positive.

Skrevet

Selvsagt har jeg det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg vet om noen som har hatt det vanskelig, så har jeg bakt cookies, skrevet en fin lapp og lagt det utenfor døren til vedkommende. Uten at de vet hvem som står bak.

Har og så skrevet små fine lapper som jeg har lagt inni biblioteksbøker som jeg har lest og skal levere inn. Fordi de som har samme bok-smak som meg må jo være mennesker som setter pris på sånt.

også det å gå på gaten, smile til forbipasserende, selv om de fleste ser på meg som en frik så opplever jeg en sjelden gang at noen blir så glad at det varmer sjelen min helt. Da er det verdt alle de gangene jeg heller har "dummet meg ut".

Jeg har også alltid hatt en enorm respekt for eldre, husker da jeg var yngre at jeg syklet forbi en eldre mann.. stoppet litt bortenfor, plukket en fin bukett blomster og syklet tilbake til han og ga de til han. Han ble så glad!

Selvfølgelig skal ikke dette være under nick.. jeg vil forsette å være en skjult småglederidder!

Anonymous poster hash: f43bc...6e9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk må finne noe negativt med en positiv tråd. Selvskryt? Ja, kanskje det, men det gjør godt for skjelen å gjøre gode gjerninger.

På 17. mai kom jeg over en smartphone som antakelig hadde ramlet ut av lomma til noen i buss-setet. Tok den med meg(siden sjåføren hverken snakket norsk, engelsk, fransk eller tysk og ikke skjønte bæret av hvorfor jeg kom med en mobil) og ringte til den som var lagt inn som "mamma" på mobilen og sa jeg hadde funnet den. En stykk(kjekk!) kar som fikk igjen mobilen sin. :lillesky:

Anonymous poster hash: ef6c9...43b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flere :)

Skrevet

Jeg har gjort mange, men jeg vil ikke legge ut detaljer om andre mennesker. Dessuten er det ingen stor sak å gjøre en god gjerning.

Det er lov å være stolt av seg selv når man har fått lov til å gjøre noe virkelig bra for andre. Det skal føles kjempegodt å glede andre. Det er liksom sånn vi er skapt. Å dele historien her gjør flere av oss glade. Happy.gif

Skrevet

Det er lov å være stolt av seg selv når man har fått lov til å gjøre noe virkelig bra for andre. Det skal føles kjempegodt å glede andre. Det er liksom sånn vi er skapt. Å dele historien her gjør flere av oss glade. Happy.gif

Ok, jeg kan ta en veldig gammel historie. En liten jente gråt på gaten, hun var vel 4 år. Alle gikk forbi og jeg var på vei til å gjøre det jeg også, men jeg klarte ikke gå videre for ingen stoppet og snakket med henne. Jeg spurte jenta hvorfor hun gråt og hun sa hun ikke fant moren sin. Etter litt flere spørsmål fant jeg ut hvor hun hadde sett henne sist, så vi gikk dit men fant ingen mamma. Deretter spurte jeg om hun visste hvor bilen deres var parkert, og så gikk vi dit. Fortsatt ingen mamma, tilbake til kafeen, og nei, ingen mamma der heller. Da foreslo jeg at vi skulle gå ned til bilen og vente der. Når vi så kom dit sto moren der, og det neste som hendte var at moren skjelte ut ungen sin med kraftige ord og stemme. Moren hadde etterlatt ungen på en kafe, helt alene, for å stikke ut et ærend i et annet sted. Ungen ble selvfølgelig redd fordi det tok så lang tid, og hadde selv gått ned til bilen og lett etter moren sin i denne gaten uten å finne henne, for så å ende opp gråtende rett ved et stort og trafikkert lyskryss.

Jeg har i flere år lurt på hvordan det gikk med denne jenta og håpet at hun har det bra i dag.

• Liker 2
Skrevet

Siste dagen på jobb før jul reddet jeg en mann.

Mannen stod midt i en meget eksosfylt tunnel, han var beruset, forvirret og ustødig. Denne tunnelen var trang med trafikk i begge retninger konstant og andre bilister bare kjørte forbi og tutet irritert.

Når jeg kom fram til mannen satte jeg på nødblink og gikk ut av bilen, jeg stoppet riktignok all trafikk bak meg, men hallo liv stod på spill! Etter litt om og men fikk jeg støttet ham inn i bilen og han kjørte med meg ned til min jobb, på veien ned dit sovnet han (turen var på 500m). Jeg ringte politiet og ventet på dem en time med mannen sovende i bilen min. Politi og ambulanse kom, han hadde kullosforgiftnig, 10minutter til i tunnelen og han hadde vært bevisstløs kanskje for evig tid.

At ingen andre reagerte kan jeg fortsatt ikke skjønne, noen mennesker er mer opptatt av å komme seg hjem til middag eller å slippe å vaske bilen enn å redde noen. Jula fikk en helt annen tone etter dette, fra nå av er jula her i huset til for å hjelpe andre :)

• Liker 2
Gjest Leo Nardo
Skrevet

Gode gjerninger for uteliggere:

- Stoppet en uteligger på vei hjem fra byen og sa han kunne få det han ville på Deli DeLuca om han hadde lyst. Han trodde først jeg tullet, men ble med inn. Han ønsket børek med spinat og fetaost og en brus. Ba ikke om mer og så ut til å bli glad.

- Hadde en pastasalat i sekken min som jeg hadde fått hos kantinedamen på skolen. Spurte en kvinnelig uteligger om hun var sulten. Det var hun og da fikk hun salaten. Hun ble glad.

- Ga to bananer jeg hadde i sekken min til en uteligger i forgårs.

Har aldri gitt penger til uteliggere da jeg ikke ønsker å finansiere misbruket deres, men synes det er hyggelig å bidra med litt mat når jeg kan.

Har en annen historie som ikke er om uteliggere, men det får bli en annen dag.

:)

Skrevet

Kan ikke huske sist gang jeg gjorde en god gjerning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så at en gammel dame hadde problemer med å pakke ned varene sine i poser da hun handlet på butikken. Jenta i kassa hjalp ikke til, selv om det ikke var noen andre kunder der. Hjelpsomt gikk jeg bort og spurte om hun trengte hjelp, mens jeg begynte å pakke varene hennes i poser. "NEI, DETTE MÅ JEG GJØRE SELV!" sa den gamle damen. Ok, neimen da så... :(

Anonymous poster hash: 89bff...da5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...