AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Vi er ikke sammen, men har holdt på en stund. Han gir meg ofte "silent treatment" når han er sur for noe. Det kan være snakk om helt bagatellmessige ting.Når dette skjer kan det ta noen uker før han snakker til meg igjen. Jeg passer på å ikke "belønne" adferden på noen måte. Gir ingen oppmerksomhet og tar ikke kontakt. Venter til han selv gjør det. Men jeg er ikke den langsinte typen heller, så når han først dukker opp later jeg som om ingenting har hendt for å unngå å vise ham at jeg har blitt såret. Har flere ganger hatt lyst å si at det sårer meg veldig at han gjør dette, men tror egentlig ikke det vil hjelpe. Selv om han sier han er glad i meg og bryr seg om meg. (Han kan være veldig snill når han først er snill). Nå har jeg egentlig bare lyst å kutte all kontakt. Slette ham fra sosiale medier og blokkere fra mobilen. Er så lei av dette spillet. Så spørsmålet til dere er: Hvordan hånterer dere hvis noen gir dere silent treatment? Noe spesielt man bør si/gjøre når de tar kontakt igjen? (Jeg er ikke interessert i å synke til hans nivå med å gi ham silent treatment tilbake). Anonymous poster hash: 6d23e...d5e
lulle Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 Hvordan det bør håndteres? Nøyaktig som du selv nbeskriver. 1. Gi ham tydelig beskjed at dette ikke er akseptert . Gjør han det igjen 2. Kutt kontakten, slett ham fra sosiale medier og blokker på telefonen. 12
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 Hva med å være ærlig og fortelle ham at du synes det er vanskelig når han gjør dette og heller oppmuntra ham til å si det rett ut når noe er i veien? Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er? Anonymous poster hash: 9ac3f...b69
Haribo24 Skrevet 24. mai 2014 #4 Skrevet 24. mai 2014 Har også kjent dette..lukter noen ganger der når hun sover, etter hun har vært på trening og enda ikke dusja..lukter så ekstremt rekesalat :S
Gjest TheRighteous Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Har også kjent dette..lukter noen ganger der når hun sover, etter hun har vært på trening og enda ikke dusja..lukter så ekstremt rekesalat :S Feil tråd? 5
Ferny Skrevet 24. mai 2014 #6 Skrevet 24. mai 2014 Har også kjent dette..lukter noen ganger der når hun sover, etter hun har vært på trening og enda ikke dusja..lukter så ekstremt rekesalat :S Hahaha. Goddag mann økseskaft. 2
Pinkee Skrevet 24. mai 2014 #7 Skrevet 24. mai 2014 Du kan velge, enten fortelle han direkte at dette er uakseptabelt, og at om han gjør det en gang til er det over og ut. Eller du kan kutte han ut nå, med det samme. Slikt er i alle fall ikke noe å samle på, hvis han ikke gjennomgår en dramatisk endring. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #8 Skrevet 24. mai 2014 Er det bikkja di eller typen din du snakker om her?! Han høres ut som en unge. Skjønner godt at du ikke har lyst til å ha mer kontakt med han. Eksen min oppførte seg sånn, apropos. Han viste seg å være psykopat. Nå, ett år etter at jeg brøt ut, stalker han meg fortsatt. Jeg ville løpt om jeg var det. Svar på spørsmålene: 1) Håndterer silent treatment? Sier klart i fra at vi ikke er 10 år gamle og tolererer det ikke 2) Ja. Fortelle dem at det er en helt ubegripelig og elendig form for makt og hersketeknikk. Anonymous poster hash: 22312...74c 2
Gjest constance90 Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 En sånn mann hadde jeg sluttet å holde på med. Du får si ifra klart og tydelig. Blir han sur for det så ville jeg seriøst sluttet å truffe han. Skjerper han seg så forsetter du. Kan jo ikke gå ukevis uten å snakke for bagateller... 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #10 Skrevet 24. mai 2014 Synes du er unnvikende og på en måte godtar atferden hans når du later som ingenting. Men hvis det er slik at du gjør dumme ting som er irriterende, så kan han jo ha en gyldig grunn til at han ikke vil se deg igjen med det første. Anonymous poster hash: e758e...958
Gjest Skrevet 24. mai 2014 #11 Skrevet 24. mai 2014 Om du ikke sier ifra at det ikke er greit eller at du blir såra av det så har du jo belønnet han for oppførselen. Han oppfatter det som at du aksepterer det og er like blid når HAN VELGER å ta kontakt igjen. Han har kontrollen over deg og han utnytter det. 2
Kolibrii Skrevet 24. mai 2014 #12 Skrevet 24. mai 2014 Hvorfor fortsetter du en relasjonen? Dere er ikke sammen, du har en lettere mulighet for å gå nå enn om dere skulle bli sammen. Sier mye om en person hvordan de håndterer problemer..
Gjest Linneah2013 Skrevet 24. mai 2014 #13 Skrevet 24. mai 2014 Vi er ikke sammen, men har holdt på en stund. Han gir meg ofte "silent treatment" når han er sur for noe. Det kan være snakk om helt bagatellmessige ting.Når dette skjer kan det ta noen uker før han snakker til meg igjen. Jeg passer på å ikke "belønne" adferden på noen måte. Gir ingen oppmerksomhet og tar ikke kontakt. Venter til han selv gjør det. Men jeg er ikke den langsinte typen heller, så når han først dukker opp later jeg som om ingenting har hendt for å unngå å vise ham at jeg har blitt såret. Har flere ganger hatt lyst å si at det sårer meg veldig at han gjør dette, men tror egentlig ikke det vil hjelpe. Selv om han sier han er glad i meg og bryr seg om meg. (Han kan være veldig snill når han først er snill). Nå har jeg egentlig bare lyst å kutte all kontakt. Slette ham fra sosiale medier og blokkere fra mobilen. Er så lei av dette spillet. Så spørsmålet til dere er: Hvordan hånterer dere hvis noen gir dere silent treatment? Noe spesielt man bør si/gjøre når de tar kontakt igjen? (Jeg er ikke interessert i å synke til hans nivå med å gi ham silent treatment tilbake). Anonymous poster hash: 6d23e...d5e Silent treatment er for tenåringer, gi han klar beskjed om at dette finner du deg ikke i. Det hadde jeg gjort..Fortsetter han etter du har sagt ifra, så gå
Cathrine88 Skrevet 24. mai 2014 #14 Skrevet 24. mai 2014 Noen uker? Jeg takler ikke langsinte mennesker, og med det mener jeg de som er sure i flere timer eller dager. Jeg ville sendt en melding senest dagen etter, hvor jeg forklarte at dette gidder jeg ikke mer, og hvis jeg ikke hørte noe fra ham da ville jeg kuttet ham ut. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 24. mai 2014 #15 Skrevet 24. mai 2014 Selvfølgelig lar du han slippe unna med det når du later som ingenting etter to uker. Det forstår vel du også. Han der hadde jeg bare latt gå, for dette kommer ikke til å endre seg.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #16 Skrevet 24. mai 2014 Hva er det du TS gjør som får han irritert? Hvis TS oppfører seg dårlig mot fyren først og ikke eier selvinnsikt, synes jeg folk bør være litt forsiktig med å be henne om å reise fra han. Kanskje er det han som bør dra. Anonymous poster hash: 84258...907
Gjest LadyGlaGla Skrevet 24. mai 2014 #17 Skrevet 24. mai 2014 Er ikke silent treatment et psykopat-tegn? Det er iallefall en stor karakterbrist. En voksen mann som ikke kan kommunisere skikkelig er ikke noe å samle på, spør du meg. Og som du sier, han spiller spill og han stresser deg. Kutt han bare ut og vær sammen med mennesker som er åpne og ærlige, og som snakker så kan han der seile sin egen sjø
Cathrine88 Skrevet 24. mai 2014 #18 Skrevet 24. mai 2014 Hva er det du TS gjør som får han irritert? Hvis TS oppfører seg dårlig mot fyren først og ikke eier selvinnsikt, synes jeg folk bør være litt forsiktig med å be henne om å reise fra han. Kanskje er det han som bør dra. Anonymous poster hash: 84258...907 Hun skriver at han blir sint for bagateller, og da regner jeg med at hun ikke har vært utro med søsteren hans eller kastet hamsteren hans i veggen. Konsekvensen av at hun dumper ham er dessuten at han slipper å dumpe henne. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #19 Skrevet 24. mai 2014 Hva er det du TS gjør som får han irritert? Hvis TS oppfører seg dårlig mot fyren først og ikke eier selvinnsikt, synes jeg folk bør være litt forsiktig med å be henne om å reise fra han. Kanskje er det han som bør dra. Anonymous poster hash: 84258...907 Jeg er også interessert i å vite hva disse detaljene er. Min ekskjæreste mente for eksempel at det var en bagatell å ha omgang med sin tidligere kjæreste og en haug med andre menn. Det betydde ikke noe mente hun når hun fikk tekstmeldinger om hvor vakker og deilig hun er, det er jo bare tøys måtte jeg forstå. Videre var det også en bagatell at hun rotet med en fyr. Jeg ble visst sint for ingenting. Det er ikke ok å være langsint, men det ligger ofte langt mer bak enn en bagatell. Anonymous poster hash: 4b4fd...f4b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #20 Skrevet 24. mai 2014 Hva med å være ærlig og fortelle ham at du synes det er vanskelig når han gjør dette og heller oppmuntra ham til å si det rett ut når noe er i veien? Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er? Anonymous poster hash: 9ac3f...b69 ts her. takk for mange gode svar. Til deg AB over her: Problemet er at han ofte later som han ikke er sur etter en diskusjon. Han kan f.eks. avslutte en krangel med å si "Jaja,min skjønne...:har du forresten fri på fredag,kanskje vi kan møtes om du vil"? Hvis jeg da svarer "ja" kan han kvittere med å invitere meg ut og vi blir enige om å avtale nærmere tid og sted dagen før. Når jeg tar kontakt dagen før, og f.eks. skriver: "Hei,håper du har hatt en fin dag. Fortsatt lyst å møtes i morgen? " DA starter han med silent treatment ,og jeg blir totalt ignorert og møtt med en vegg av taushet. Dette selv om jeg ser på fbook at meldingen min er lest og han er online med den grønne prikken på chaten,poster ting på veggen sin og kommuniserer med andre der,"liker" andre jenters bilder osv... Vi krangler om det jeg definerer som bagateller ja. Ingenting som har med utroskap, baksnakking eller noe slikt å gjøre. Det kan f.eks.være om når vi skal møtes. Jeg jobber skift,han har 9-16 jobb.Her er det alltid jeg som må føye meg, f.eks.om jeg sier jeg er for sliten til å dra til byen etter senvakt på jobb da jeg er ferdig kl.22, kan han bli sur for det og anklage meg for å date andre, ikke prioritere ham nok (selv om jeg alltid prøver å være fleksibel og foreslår andre dager). Anonymous poster hash: c9aa9...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå