AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #1 Skrevet 24. mai 2014 Heisann! Jeg var veldig usikker i hvilken kategori jeg skulle poste dette, men jeg fyrer løs: Jeg er ei jente på 20 år, som har to foreldre som holder sammen grunnet alt annet enn kjærlighet. I min familie er det slik at min far er veldig nedverdigende mot min mor verbalt, noe hun finner seg i... Jeg har flere ganger skikkelig vondt av mamma, og synes hun finner seg i alt for mye. Jeg har flere ganger prøvd å sagt til henne at hun burde gjøre noe med situasjonen, men da sier hun at hun ikke vil skille seg. Jeg føler meg som en relativt sterk person, utenom når det kommer til gutter. Ovenfor mine tidligere kjæreste, føler jeg at jeg har hatt problemer med å slappe av. - Noe som har resultert i at jeg alltid har blitt dumpet til slutt.. Jeg vil si jeg er en utrolig utadvent og festlig person ovenfor venner og bekjente, men ovenfor kjærester blir jeg bare skikkelig kjedelig og uinteressant. Dessuten har jeg virkelig ingen grenser, noe jeg er redd jeg har "lært av mamma". Jeg elsker virkelig moren min, men jeg er livredd for å ende opp som henne. Jeg vil ikke være en person som finner meg i alt. Det jeg altså lurer på er: - Hvordan kan jeg lære meg å sette grenser(og å tørre å vise at jeg er sur på kjæresten)? - Hvordan kan jeg lære meg å slappe av rundt kjærester? Jeg er virkelig redd jeg sender ut signaler om at de jeg er sammen med kan behandle meg akkurat sånn de vil, fordi "jeg uansett ikke blir sur".. Jeg trenger tips! Tusen takk 20år gammel jente som ønsker en fremtidig kjæreste som kan behandle henne som folk flest, tihi Anonymous poster hash: 1fe0b...c02 Anonymous poster hash: 1fe0b...c02
absinthia Skrevet 24. mai 2014 #2 Skrevet 24. mai 2014 Så flott at du tar tak i dette! Jeg tror at du kan øve deg opp til å vise disse følelsene, ved å tenke over hva det er du egentlig føler omkring situasjonen og si det, på en høyst saklig måte. Feks. " Jeg ble så skuffet når jeg så at du har spist opp all sjokoladen vår helt alene. Jeg hadde planlagt at vi sammen kunne kose oss med den i kveld, men nå blir det jo ingenting av det og jeg får ingen sjokolade, så jeg kjenner at jeg er litt sur. Neste gang synes jeg at du kan spare litt til meg også" Dette var et fryktelig ufarlig eksempel, men kan overføres til andre ting. Når man øver seg lønner det seg å begynne med lette og rimelig " ufarlige" ting, før man avanserer, akkurat som alt annet.
ulykkesfugl Skrevet 24. mai 2014 #3 Skrevet 24. mai 2014 (endret) Tusen takk for et veldig godt tips. Skal prøve å stå foran speilet å si det til meg selv, og finne ut "hvordan jeg vil være". Greit å kanskje få øvd litt på det.. Setter som sagt veldig pris på svaret Ts Endret 24. mai 2014 av ulykkesfugl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå