Gå til innhold

Gutter i skjørt/kilt etter Troja?  

1 stemme

1. 1. Gutter i skjørt/kilt etter Troja?

• Helt ok og sexy, bare det ikke er kjæresten min.
      3
    • Nei. skjørt/kilt er feminint, og skal kun brukes av kvinner heretter. Jeg gir f*** i hvor fine ben de har.
      6
    • Skjørt er ok uansett kjønn. Bare det brukes riktig.
      6
    • Gutter bør bruke langt skjørt/kilt.
      0
    • La gutter også få friheten til å kle seg som de vil. Kanskje da de endelig kler seg bedre.
      4
    • Hvis han har kropp til det, er skjørt og kilt OK.
      5

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg husker at skjørt var skikkelig inn for gutter i slutten av 90'tallet og i begynnelsen av 2000-tallet. Man fikk kjøpt det i div mannebuttikker rundt om (f.eks baodyshop, penatagon etc.), og man så ofte menn som gikk rundt med det som en slags casual wear, om de skulle lufte hunnen eller dra på butikken.

Men etter moen år dabbet det litt av... Dette var i hovedsak lange skjørt, som gikk helt ned, og så ganske maskuline ut med lårlommer etc.

¨

Etter Troja med Brad Pitt har det blitt igjen litt inn med skjørt hos gutter, da de fleste jenter henger med tunga der Brad Pitt poserer og viser litt vel mye av seg selv og lårmusklene til tider... Det mener i allefall jeg.

Men hva mener dere egentlig om gutter i skjørt og kilt?

Før dere stemmer på denne avstamningen håper jeg dere ser "gutteskjørt"/kilt i praksis på: www.menintime.de og www.21stcenturykilts.co.uk

Der mener jeg at de har skjørt som er passende hva gutter burde gå med.

Jeg er gutt og brukte skjørt en gang i blandt når jeg følte for det sist det var inn, men lurer egentlig på om det egentlig er noe å gå med i disse dager, siden det nå er så inn igjen. Samboeren min maser og maser og syns det er skikkelig stilig på meg og passer med det, men jeg tror jeg vil ha andres mening før jeg begynner å gå med det igjen.

Jeg er 24 år, og er kanskje for gammel til det, men eldre menn med hengemage syns jeg ikke passer til det. Det gjelder forresten begge kjønn.

Men jeg skal innrømme at Brad Pitt kledde det, samme gjorde Mel Gibson i Braveheart.

Hilsen gutt 24.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg synes faktisk ikke kilt er noe særlig. Gutteskjørt er enda verre. Men, de må da få gå med hva de vil.

Skrevet

Jeg gikk også en gang i blandt i skjørt sist det var inn for noen år siden (har de fortsatt) Nå bruker jeg kun det i sammenheng med større raveparties.

Kanskje jeg kommer til å gå med det igjen nå som den moten ser nytt lys, men aldri i verden om du ser meg med skjørt i lengde av Brad Pitt.

Det finnes faktisk et punkt der menn også kan fremstå som billig...

Skrevet

Synes ikke gutter i skjørt er noe å skrike opp om jeg :)

Med det, så skal det også sies at jeg mener skjørt av herretypen, dvs. kilt eller "gutteskjørt". Ikke rosa sateng for å si det sånn :ler:

Skrevet
Ikke rosa sateng for å si det sånn :ler:

:ler:

Gjest Elenath
Skrevet

Kjenner en gutt som kan gå i skjørt (han er sær nok) resten passer ikke.

Gjest GreenSky
Skrevet

Fyrer kan gå i skjørt hvis de har "rett" personlighet til det. En kompis av meg ser dritkult ut i et svart skjørt han har. Det må være svart eller noe, blomster og prikker hadde ikke vært noe særlig.

Skrevet

Det må da vere ok å bruke klær som en ønsker. Jeg bruker bare skjørt og kjole nå som det er sommer.

Skrevet

Vel.. Jeg finner ikke menn i skjørt sexy i det hele tatt, jeg synes det bare ser utrolig morsomt og helt feil ut.

Skrevet

Menn i skjørt er kanskje like latterleg som kvinner i bukser.

Skrevet

Jeg svarte det første alternativet, men det stemmer kanskje ikke helt.

Synes nemlig ikke at skjørt/kilt er det minste sexy på menn, men er allikevel av den mening at folk SELVFØLGELIG må få kle seg som de vil (...Så lenge de ikke er sammen med meg!)

Gjest Estrela
Skrevet

Et par av de skjørtene var faktisk tøffe.

Hadde kjæresten min hatt sånn kropp hadde han fint kunnet gå med sånne, synes jeg. Hva han synes er en annen sak... :wink:

Skrevet
Hva han synes er en annen sak... :wink:

:ler: Ja, samboeren min hadde nektet plent å gå med skjørt, samme hvordan det så ut.

(jeg forstår ham jo godt da, og hadde han prøvd hadde jeg høflig med bestemt geleidet ham bort fra den tanken)

Skrevet

Jeg syns de skal få bestemme selv, dette gjelder for så vidt alle kjønn, størrelser osv.

Men - jeg syns ikke det er så pent på gutter, ikke hvis ikke det er snakk om et omslagsskjørt som blir slengt rundt hofta på standa.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Synes det passer bra på yngre gutter!

Det var pop en periode på slutten av 90-tallet, og da synes jeg guttene i syden var driit deilige med det, men nå..vet ikke helt altså.

Ikke samboer kjärsten min iallefall :)

Skrevet
Menn i skjørt er kanskje like latterleg som kvinner i bukser.

Synes du det? Nå skrev ikke jeg at jeg synes det var latterlig, men at det ser morsomt ut. For meg ser det feil ut om gutter/men går i skjørt, uten at jeg aner hvorfor.

Skrevet

Synes du det? Nå skrev ikke jeg at jeg synes det var latterlig, men at det ser morsomt ut. For meg ser det feil ut om gutter/men går i skjørt, uten at jeg aner hvorfor.

Jepp, det synest eg, heilt ærleg. Men sidan eg ikkje synest kvinner i bukser er latterleg, så...

Greit nok, me kan jo finna litt forskjellig i begge leirar, men generelt sett synest eg menn i skjørt er fint/stilig/maskulint - alt etter stil. Og slett ikkje berre på modellkroppar eller ungdommar.

Kvifor det for din del ser feil ut med menn i skjørt veit eg ikkje - veit ikkje kva stil du har sett heller. Men ein stor grunn for mange er at det er så lenge sidan skjørt var vanleg klesplagg for mannen/gutar, at det kort og godt er uvant å sjå, slik at det ikkje virkar maskulint nok.

Omtrent som i... 60-åra? Då kvinner for alvor byrja å gå i bukser? Det virka nok 'feil' på mange det òg. :)

Forresten, når det gjeld gutar (opp til rundt 13-årsalderen, om eg hugsar rett) så skal me ikkje lang tilbake i tid før me finn kjolar i vanleg bruk for dei her i Europa. Og ikkje nødvendigvis delt opp i gute- og jentekjolar. Siste rest av dette var i Belgia, i 1965...

• 4 uker senere...
Gjest Annikken
Skrevet

Helt ok for meg at guter bruker skjørt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...