Gå til innhold

Hvordan stole på en mann igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er singel men vet ikke hvordan jeg skal klare å åpne meg for en mann igjen.

Har nylig (for 3 mnd siden) blitt brått dumpet av en mann jeg elsket og som jeg trodde var min "tvillingsjel". Har aldri følt noe sånt før, selv etter to samboerskap. Virkelig som å møte den andre halvdelen av seg selv. Han syntes også det, vi traff hverandre på et veldig dypt plan og så for oss en fremtid sammen.

Etter en del uker snudde han så brått at jeg fikk meg et sjokk. Dumpet meg plutselig. Jeg slet med angst noen uker, kom meg knapt på butikken, skikkelig sosial angst. Heldigvis er dette bedre nå.

Tidligere har jeg blitt "lurt" mye av menn som bare var ute etter en ting, er ikke så naiv nå da. Hadde en samboer som jeg innså til slutt var mest opptatt av kroppen min og sexen, og ikke egentlig ville ha en samboer, mer en roomie å ha sex med på en måte. Ble ganske såret når jeg innså realitetene.

Hvordan skal jeg noensinne klare å tenke at ting kommer til å gå bra?

All erfaring sier jo det motsatte..

Vet om loven om tiltrekning så lurer litt på hvilke signaler jeg sender ut...

Hilsen brent jente på 33

Anonymous poster hash: f5df1...c5d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 måneder er ingenting, gi deg selv tid å bearbeide det, alle menn er ikke drittsekker selv om det føles slik rett etter ett hardt brudd.

Skrevet

Ikke alle menn er sexfikserte drittsekker, noen er faktisk ganske hyggelige også. Du har nok bare vært uheldig i ditt valg av menn.
Du er ennå ung, ta deg tid til å komme på bena igjen før du begynner å tenke på kjærligheten. Da skal du se det dukker opp en real mann for deg også :)

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke bare han siste som er problemet...

Jeg klarer tilsynelatende ikke å hooke opp med noen som er seriøse, eller som ønsker ekte kjærlighet om du vil.

Har vært sånn alltid... Bortsett fra èn.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare flytt inn med noen. Problemet er at mange menn ser samboerskap som en praktisk ordning, en roomie med sex eller en metode for å teste forholdet.

Kvinner derimot, ser det som et steg mot noe mer. Men det at du er en fremtidig kone er ofte en illusjon - han har jo "ekteskapet" uten forpliktelsene.

Og det er langt mer stressende og traumatisk å bryte opp et samboerskap, dele opp tingene igjen, flytte, finne ny bolig.

Mulighetene her er;

- Noe skjedde som gjorde at han snudde. Han opplevde noen av dine negative sider som han ikke likte, og/eller han traff noen han likte bedre.

- Han var aldri så glad i deg som du trodde - du leste ham feil, så etter de gale tingene eller overdrev betydningen av de små tingene i eget hode.

I fremtiden, jobb for å eskalere forholdet emosjonelt. Dessverre vet veldig få kvinner hva dette betyr. De liker en fyr, vil se ham og prate med ham, begynner å ha sex, og når interessen vokser for dem forventer de at de bare skal "falle inn" i et langvarig forhold. Som om det skal skje fordi de vil det.

Ta et skritt tilbake og tenk over hva DU tilbyr i et forhold. Hva er dine spesielt gode egenskaper, noe en mann ikke kan leve foruten? Hva skiller deg ut og hva er det ved deg som vil få en mann til å ofre tanken om å finne en annen kvinne, blant de milliardene som finnes?
Det virker kanskje litt for kravstort, men poenget er at mange ikke ofrer det en tanke. Alt de bidrar med er noe selskap, sex samt at de er ok greie og snille. Er du en livspartner, holder et vakkert hjem han ogs
å ser som et hjem, mer enn sitt eget, er sosialt intelligent og skaper god stemning, inkluderer ham blant sine og faller lett inn blant hans venner og familie, viser omtanke og lojalitet, er åpen og positiv?

Dette er ting som bygger forhold og som mange ser etter.

Anerkjenn hva dine egenskaper er og hva du kan jobbe med. Ta det derfra, og når du treffer en fyr, uansett hvor tiltrukket du er, hold tilbake på andre tingene inntil det emosjonelle er på plass. Bygg opp noe uten at dere enda har sex, eller for Guds skyld drar det enda lenger.

Anonymous poster hash: a3d0c...3c2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Har mest lyst å finne en jeg ikke faller for, men som vil treffes innimellom for litt kos.

Men blir fort glad i noen så er vel kanskje best å vente litt.

Er hvertfall glad jeg har våknet opp fra den naive tilværelsen jeg levde i før :)

Gjest constance90
Skrevet

Tenker du negativt, skjer det hvertfall ikke noe positivt. Slutt å se på et kjønn og tenk '"sviker". Det er han som er drittsekk, ikke alle andre menn. Slapp av, ta ting som det kommer og begynn å bli trygg på deg selv heller. Når du kan leve selvstendig, klare deg selvstendig så får du og en helt annen holdning til kjærlighet. Sett krav og en standar og hold på dem.

Og ikke finn deg en "kose-kamerat". Du gjør deg bare en bjørnetjeneste der. Sjangsen er stor for at du vil oppleve hans manglende kjærlighets engasjement som et svik.

AnonymBruker
Skrevet

For moro skyld skulle jeg se hva kortene mine mente om saken.

kortene sier følgende:

For å kunne stole på menn og komme deg ditt du ønsker må du se nærmere på ditt eget liv og lær av dine feil. du må oppveie det du synes er urett med det du synes er rett.

Ta tilbake kontrollen over livet ditt og ikke gi den bort lenger, erkjenn at du har gitt fra deg for mye uten å få det du ønsker i retur.
Og sist men ikke minst fortelle kortene at du kommer tilbake der du var engang, at håpet vil komme tilbake. Når håpet kommer, så gå og og feire det og ditt fantastiske væsen.

Anonymous poster hash: 23a38...cb0
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare flytt inn med noen. Problemet er at mange menn ser samboerskap som en praktisk ordning, en roomie med sex eller en metode for å teste forholdet.

Kvinner derimot, ser det som et steg mot noe mer. Men det at du er en fremtidig kone er ofte en illusjon - han har jo "ekteskapet" uten forpliktelsene.

Og det er langt mer stressende og traumatisk å bryte opp et samboerskap, dele opp tingene igjen, flytte, finne ny bolig.

Mulighetene her er;

- Noe skjedde som gjorde at han snudde. Han opplevde noen av dine negative sider som han ikke likte, og/eller han traff noen han likte bedre.

- Han var aldri så glad i deg som du trodde - du leste ham feil, så etter de gale tingene eller overdrev betydningen av de små tingene i eget hode.

I fremtiden, jobb for å eskalere forholdet emosjonelt. Dessverre vet veldig få kvinner hva dette betyr. De liker en fyr, vil se ham og prate med ham, begynner å ha sex, og når interessen vokser for dem forventer de at de bare skal "falle inn" i et langvarig forhold. Som om det skal skje fordi de vil det.

Ta et skritt tilbake og tenk over hva DU tilbyr i et forhold. Hva er dine spesielt gode egenskaper, noe en mann ikke kan leve foruten? Hva skiller deg ut og hva er det ved deg som vil få en mann til å ofre tanken om å finne en annen kvinne, blant de milliardene som finnes?

Det virker kanskje litt for kravstort, men poenget er at mange ikke ofrer det en tanke. Alt de bidrar med er noe selskap, sex samt at de er ok greie og snille. Er du en livspartner, holder et vakkert hjem han også ser som et hjem, mer enn sitt eget, er sosialt intelligent og skaper god stemning, inkluderer ham blant sine og faller lett inn blant hans venner og familie, viser omtanke og lojalitet, er åpen og positiv?

Dette er ting som bygger forhold og som mange ser etter.

Anerkjenn hva dine egenskaper er og hva du kan jobbe med. Ta det derfra, og når du treffer en fyr, uansett hvor tiltrukket du er, hold tilbake på andre tingene inntil det emosjonelle er på plass. Bygg opp noe uten at dere enda har sex, eller for Guds skyld drar det enda lenger.

Anonymous poster hash: a3d0c...3c2

Takk for et veloverveid svar.

Selvutvikling har jeg holdt på med i 2 år nå, så jeg er ganske innsiktsfull hva kommer til mine gode og dårlige sider. Utfordringen når jeg møter menn er vel at jeg som regel søker noen som er litt spennende og som kan utfordre meg, kontra en ensidig og enkel person (såkalt snill stabil gutt).

Kjeder meg fort og ønsker en mann som ikke kjeder meg.

Jeg vet jeg har mye å tilby en mann, men jeg blir litt fort forelsket i "feil" mann og da ser jeg ikke virkeligheten, typisk slik vi kvinner er.

Vet hva problemet var med eks-samboeren. Han var i utgangspunktet ikke klar for noe forhold, men vi var forelsket, jeg overbeviste ham og vi prøvde. Han siste som dumpet meg var nylig skilt og trengte vel å leke litt rundt.

TS

AnonymBruker
Skrevet

For moro skyld skulle jeg se hva kortene mine mente om saken.

kortene sier følgende:

For å kunne stole på menn og komme deg ditt du ønsker må du se nærmere på ditt eget liv og lær av dine feil. du må oppveie det du synes er urett med det du synes er rett.

Ta tilbake kontrollen over livet ditt og ikke gi den bort lenger, erkjenn at du har gitt fra deg for mye uten å få det du ønsker i retur.

Og sist men ikke minst fortelle kortene at du kommer tilbake der du var engang, at håpet vil komme tilbake. Når håpet kommer, så gå og og feire det og ditt fantastiske væsen.

Anonymous poster hash: 23a38...cb0

Tusen takk :)

Du har helt rett, jeg har kommet til samme konklusjon selv. Gir for mye til andre som gir mye mindre tilbake.

Har bestemt meg for å lene meg tilbake og ikke gi så mye, vente til noen viser at de vil gi og ønsker det samme som meg, i stedet for å finne noen som er utilgjengelig på et av flere plan.

Kan være utfordrende siden jeg er en person som gir mye til andre, og har mye kjærlighet å gi.

Har ofte følt meg skuffet over at andre gir lite tilbake men har endret tankegang.

Nå vet jeg at alle er som de er, man kan ikke forvente noe spesielt av andre siden de har rett til å være akkurat slik de er. Mindre forventninger = mindre skuffelser. :)

Skrevet

Er ikke bare han siste som er problemet...

Jeg klarer tilsynelatende ikke å hooke opp med noen som er seriøse, eller som ønsker ekte kjærlighet om du vil.

Har vært sånn alltid... Bortsett fra èn.

TS

Og han havnet i din friendzone? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Og han havnet i din friendzone? ;)

Vi var samboere, men ja mest vennskapelig forhold.

Var vel derfor det funket så bra, siden jeg ikke var så emosjonelt engasjert i det forholdet og dermed mer laid back.

Har lest i personlighetstest at det ikke er så smart at jeg blir følelsesmessig engasjert i andre.

Skrevet

Vi var samboere, men ja mest vennskapelig forhold.

Var vel derfor det funket så bra, siden jeg ikke var så emosjonelt engasjert i det forholdet og dermed mer laid back.

Har lest i personlighetstest at det ikke er så smart at jeg blir følelsesmessig engasjert i andre.

Du har vell igrunn svart på det selv til grunnen til at du blir dumpa. Du går etter feil menn. Særlig når du på forhånd vet at de ikke er særlig interessert i annet en sex og mer eller mindre tvinger dem til å prøve.

AnonymBruker
Skrevet

Du har vell igrunn svart på det selv til grunnen til at du blir dumpa. Du går etter feil menn. Særlig når du på forhånd vet at de ikke er særlig interessert i annet en sex og mer eller mindre tvinger dem til å prøve.

Jeg må få understreke at jeg ikke tvinger noen til noe som helst ;)

Det var kun han ene, som var veldig i tvil om han taklet å gå inn i et forhold, pga dårlige erfaringer.

Jeg ga han et ultimatum etter 6 mnd med tålmodighet der jeg ikke krevde noe, alt eller ingenting. Han valgte selv å satse, men ja jeg maste litt om at han måtte tørre å prøve og at det ville bli bra.

Han sier i ettertid at jeg "reddet" han fra den angsten han hadde, og depresjonen, og gir meg bare positive tilbakemeldinger på at jeg er varm og snill, så noe godt kom ut av det :) Det var jeg som flyttet ut btw da det ikke fungerte i lengden mellom oss.

Ja jeg har valgt feil menn. Men jeg har ikke på forhånd visst hva de ønsket.

Menn kan gjøre og si mye rart for å få seg et eventyr. Jeg har vært naiv tidligere.

Skrevet

Jeg må få understreke at jeg ikke tvinger noen til noe som helst ;)

Det var kun han ene, som var veldig i tvil om han taklet å gå inn i et forhold, pga dårlige erfaringer.

Jeg ga han et ultimatum etter 6 mnd med tålmodighet der jeg ikke krevde noe, alt eller ingenting. Han valgte selv å satse, men ja jeg maste litt om at han måtte tørre å prøve og at det ville bli bra.

Han sier i ettertid at jeg "reddet" han fra den angsten han hadde, og depresjonen, og gir meg bare positive tilbakemeldinger på at jeg er varm og snill, så noe godt kom ut av det :) Det var jeg som flyttet ut btw da det ikke fungerte i lengden mellom oss.

Ja jeg har valgt feil menn. Men jeg har ikke på forhånd visst hva de ønsket.

Menn kan gjøre og si mye rart for å få seg et eventyr. Jeg har vært naiv tidligere.

Ja du skrev vel "mast", så skulle brukt det ordet istedet, selv om utfallet er det samme. ;)

Ultimatum er heller ikke den største positive starten på et forhold. Du får rett og slett ta det mer med ro, og ikke stille dem opp i den situasjonen at de føler seg presset til å måtte komme med et svar rundt det spørsmålet, eller tvinge dem til det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja du skrev vel "mast", så skulle brukt det ordet istedet, selv om utfallet er det samme. ;)

Ultimatum er heller ikke den største positive starten på et forhold. Du får rett og slett ta det mer med ro, og ikke stille dem opp i den situasjonen at de føler seg presset til å måtte komme med et svar rundt det spørsmålet, eller tvinge dem til det.

Ja jeg er litt for glad i utfordringer...

Skrevet

Ja jeg er litt for glad i utfordringer...

Start med fallskjermhopping, paragliding eller den slags istedet?

AnonymBruker
Skrevet

Start med fallskjermhopping, paragliding eller den slags istedet?

Hehe, ikke dumt.

Kjører allerede mc, kanskje jeg burde utvide litt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig (for 3 mnd siden) blitt brått dumpet av en mann jeg elsket og som jeg trodde var min "tvillingsjel". Har aldri følt noe sånt før, selv etter to samboerskap. Virkelig som å møte den andre halvdelen av seg selv. Han syntes også det, vi traff hverandre på et veldig dypt plan og så for oss en fremtid sammen.

Etter en del uker snudde han så brått at jeg fikk meg et sjokk. Dumpet meg plutselig. Jeg slet med angst noen uker, kom meg knapt på butikken, skikkelig sosial angst. Heldigvis er dette bedre nå.

Tidligere har jeg blitt "lurt" mye av menn som bare var ute etter en ting, er ikke så naiv nå da. Hadde en samboer som jeg innså til slutt var mest opptatt av kroppen min og sexen, og ikke egentlig ville ha en samboer, mer en roomie å ha sex med på en måte. Ble ganske såret når jeg innså realitetene.

Hvordan skal jeg noensinne klare å tenke at ting kommer til å gå bra?

All erfaring sier jo det motsatte..

Vet om loven om tiltrekning så lurer litt på hvilke signaler jeg sender ut...

Fryktelig vondt, har opplevd det samme (er mann).Noen uker er ikke nok til å bli ordentlig kjent, og selv om det kommer til et sjokk så er det ikke et mirakel at den ene parten finner ut at det ikke var så bra likevel.

Anonymous poster hash: 03ae3...d98

AnonymBruker
Skrevet

Fryktelig vondt, har opplevd det samme (er mann).Noen uker er ikke nok til å bli ordentlig kjent, og selv om det kommer til et sjokk så er det ikke et mirakel at den ene parten finner ut at det ikke var så bra likevel.

Nei han innså at han ikke var klar for å forplikte seg til noe så fort etter skilsmissen.

Trengte tid på å finne seg selv og leve livet siden han akkurat hadde blitt fri, og vært i et forhold siden han var 19 (nå 31).

Ønsket ikke å være eksklusiv med en gang men ville gjerne treffe meg også til han hadde levd litt. (Nei takk)

Virket som vi alltid hadde kjent hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...