Gå til innhold

Sorte eller solbrune strømper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nødt til å bruke kompresjonsstrømper og min type og størrelse finnes kun i sort eller solbrun. Vanligvis bruker jeg derfor kun sort, men neste helg er jeg invitert i et selskap hvor alle skal bruke hvit kjole. Jeg skal også bruke hvite sko.

Kompresjonsstrømpene er tykke så fargene er tydelige. Man ser ikke noe av hudfargen min gjennom dem. Den solbrune er ikke like ille som LaMote, men jeg er svært lys så det ser nesten ut som om jeg har proteser.

Det er ikke et alternativ å gå i selskapet uten, eller med feil type.

Hva er verst, sort eller solbrun?

Anonymous poster hash: 7b594...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solbrun blir verst i ditt tilfelle tror jeg. Ville gått for sort :)

AnonymBruker
Skrevet

Solbrune strømper og maxi-kjole + sko med hel tå og hælkappe slik at strømpene ikke synes! Dette hadde vært eneste løsning for meg ihvertfall...

Anonymous poster hash: 5a381...0fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare en knekort kjole og jeg kommer nok ikke til å bruke en hvit kjole igjen på mange år, så jeg gidder ikke kjøpe en ny.

Skoene dekker i det minste det mest av foten.

Gjest lipgloss
Skrevet

Bruk de solbrune du,det vil se mest sommerlig ut:)

Skrevet

Om noen spør kan du jo alltids fortelle dem at du ikke har noe valg.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv noen tynne hvite strømpebukser over... det gjør sluttresultatet lysere og sikkert mye mer likt din naturlige hudfarge... :-)

Anonymous poster hash: e4153...fc3

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville brukt solbrune til hvit kjole og hvite sko. Absolutt ikke sorte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv noen tynne hvite strømpebukser over... det gjør sluttresultatet lysere og sikkert mye mer likt din naturlige hudfarge... :-)Anonymous poster hash: e4153...fc3

Genialt! Det skal jeg prøve!

Takk alle sammen. :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Finnes alternative farver hos f.eks. britiske nettbutikker?

Du sier kompresjonsstrømper, og det er da kanskje strømpebukser vi snakker om?

Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg kanskje kan hjelpe med å finne alternativer i farver når vi nå går mot sommer :)

Produsentnavn av de du har å velge mellom vil hjelpe.

Store produsenter lager gjerne flere farver enn de farvene som tas inn til f.eks. norske apotek :)

Et eksempel her

AnonymBruker
Skrevet

Finnes alternative farver hos f.eks. britiske nettbutikker?

Du sier kompresjonsstrømper, og det er da kanskje strømpebukser vi snakker om?

Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg kanskje kan hjelpe med å finne alternativer i farver når vi nå går mot sommer :)

Produsentnavn av de du har å velge mellom vil hjelpe.

Store produsenter lager gjerne flere farver enn de farvene som tas inn til f.eks. norske apotek :)

Et eksempel her

Takk, men de må syes etter mål og det blir såpass dyrt at jeg er nødt til å kjøpe gjennom bandagist slik at jeg får refusjon fra Folketrygden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes begge deler høres så lite pent ut at jeg heller hadde kjøpt lang kjole.

Anonymous poster hash: 22f12...342

AnonymBruker
Skrevet

Dere som svarer solbrunt har antakeligvis ikke lys (og da mener jeg lys) hud selv? For hvis jeg bruker bare en nyanse feil på strømpebuksene (og solbrun er vel minst ti nyanser) så ser det ut som jeg har en hudsykdom og det ser overhodet ikke bra ut. Jeg hadde sagt sort. For du kan ikke gå et par timer uten "din" type og med andre? Jeg måtte bruke slike strømper en liten periode, og da fant jeg noen som var "likbleke", akkurat som meg.

Anonymous poster hash: b5dfb...a03
AnonymBruker
Skrevet

Prøv noen tynne hvite strømpebukser over... det gjør sluttresultatet lysere og sikkert mye mer likt din naturlige hudfarge... :-)Anonymous poster hash: e4153...fc3

Prøvde dette, men det så veldig rart ut. Har bestemt meg for å bruke vide, hvite bukser istedetfor kjole. Man ser den solbrune strømpen ved vristen, men det ser mye bedre ut enn med kort kjole.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Takk, men de må syes etter mål og det blir såpass dyrt at jeg er nødt til å kjøpe gjennom bandagist slik at jeg får refusjon fra Folketrygden.

Nå vil ikke dette hjelpe deg akkurat nå... og du har garantert lagt litt press på bandasjisten mht. å skaffe stoffer som er lysere i tonen, en farvetone som passer deg?

Jeg blir så forvilt når jeg hører om medisinske behov som styres av 'noen' som bestemmer hvilke valgmuligheter den betalende kunde skal få lov til å få... :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...