Gå til innhold

Greit at barnehageansatte går i bar overkropp ?

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Som en oppfølger til tråden om barnehageansatt i bikini...

Hva med mannlige som jobber med barn i barnehage ? Kan de gå i for eksempel bar overkropp på jobb, eller en slafsete singlet som viser det meste av overkroppen, eller i en skjorte som ikke er knappet igjen og man er bar under ?

De fleste barn er vel vant til pappaer i bar overkropp. De fleste barnehagegutter går vel i bar overkropp i barnehagen på varme dager ?

Hva syns dere ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, helt ok.

Anonymous poster hash: 8412c...774

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke t-skjorte? Har ikke noe direkte i mot verken kvinnelige barnehageansatte i bikini, eller mannlige i bar overkropp, men syns egentlig ikke det hører hjemme på jobb.

Anonymous poster hash: dc556...028
  • Liker 9
Skrevet

Hadde ikke reagert på en ansatt som spilte fotball med ungene i baris en varm sommerdag, nei.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok for meg:) har 2 barn som går i barnehagen, der er det noen av de som går i bar overkropp..

Anonymous poster hash: cb61b...7d1
AnonymBruker
Skrevet

De som mener bikini ikke er lov mener nok at toppløs ikke er lov også.

Anonymous poster hash: 0c503...345
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en naturlig setting er det vel ikke noe i veien med det. Som det ble nevnt her: Helt i orden å spille fotball med barna i bar overkropp en varm sommerdag. Å sprade rundt i bar overkropp mest for syns skyld blir selvsagt noe annet, men det tror jeg det er ytterst få barnehageansatte som driver med.

Anonymous poster hash: a791b...416
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som en oppfølger til tråden om barnehageansatt i bikini...

Hva med mannlige som jobber med barn i barnehage ? Kan de gå i for eksempel bar overkropp på jobb, eller en slafsete singlet som viser det meste av overkroppen, eller i en skjorte som ikke er knappet igjen og man er bar under ?

De fleste barn er vel vant til pappaer i bar overkropp. De fleste barnehagegutter går vel i bar overkropp i barnehagen på varme dager ?

Hva syns dere ?

Nei

Mødrene kan bli fristet

Anonymous poster hash: eeb53...207

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette tas jo også opp i den andre tråden.

Jeg syns de skal ha på tskjorte, hvertfall hvis de jobber på småbarnsavd.

Anonymous poster hash: 08c6b...7a6

Gjest Coolaid
Skrevet

Hvorfor ikke t-skjorte? Har ikke noe direkte i mot verken kvinnelige barnehageansatte i bikini, eller mannlige i bar overkropp, men syns egentlig ikke det hører hjemme på jobb.

Anonymous poster hash: dc556...028

Jeg lurer på hvorfor det ikke hører hjemme på jobb. Å jobbe i barnehage er jo et type arbeid i et uformelt miljø. Der laffer man rundt i de klærne som man føler seg vel i. Shorts, t-skjorter, singlet, hettegenser, jeans osv ut fra hva man selv syns er passende. Akkurat som barna gjør. Hvorfor ikke bar overkropp på en varm dag.

Hvis det er en naturlig setting er det vel ikke noe i veien med det. Som det ble nevnt her: Helt i orden å spille fotball med barna i bar overkropp en varm sommerdag. Å sprade rundt i bar overkropp mest for syns skyld blir selvsagt noe annet, men det tror jeg det er ytterst få barnehageansatte som driver med.

Anonymous poster hash: a791b...416

Hvorfor er det greit mens man spiller fotball men ikke ellers ? Jeg tenker at på varme dager så er det naturlig å ta av seg på overkroppen dersom det er varmt.

Nei

Mødrene kan bli fristet

Anonymous poster hash: eeb53...207

Er det mødrene man kler på seg for når man er på jobb i en barnehage ?

Dette tas jo også opp i den andre tråden.

Jeg syns de skal ha på tskjorte, hvertfall hvis de jobber på småbarnsavd.

Anonymous poster hash: 08c6b...7a6

Interessant kommentar. Jeg tenker at barn har jo veldig godt av kroppskontakt, da føler de seg trygge og ivaretatt. Hvorfor skal man ikke da kunne gå i bar overkropp, eller bikini overdel for kvinner da ?

Skrevet

Jeg synes på småbarns så tar man på seg en t-skjorte når det er såpass mye kroppskontakt. En sykepleier holder ikke pasientene inntil sin nakne hud heller når hun gir omsorg. Det er noe med å være profesjonell og intimsoner. Mine barn får gjerne hvile mot min kropp uten klær, men jeg gjør ikke det med andres barn.

Utover det ser jeg ikke hvorfor ikke de voksne kan ha på en tynn singlet når de er på jobb. Det er aldri for varmt for det. Når man er servitør får man ikke gå uten strømper. Da kan bhg personale ta på shorts og singlet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor det ikke hører hjemme på jobb. Å jobbe i barnehage er jo et type arbeid i et uformelt miljø. Der laffer man rundt i de klærne som man føler seg vel i. Shorts, t-skjorter, singlet, hettegenser, jeans osv ut fra hva man selv syns er passende. Akkurat som barna gjør. Hvorfor ikke bar overkropp på en varm dag.

Hvorfor er det greit mens man spiller fotball men ikke ellers ? Jeg tenker at på varme dager så er det naturlig å ta av seg på overkroppen dersom det er varmt.

Er det mødrene man kler på seg for når man er på jobb i en barnehage ?

Interessant kommentar. Jeg tenker at barn har jo veldig godt av kroppskontakt, da føler de seg trygge og ivaretatt. Hvorfor skal man ikke da kunne gå i bar overkropp, eller bikini overdel for kvinner da ?

Kroppskontakt betyr ikke hud mot hud, det er noe annet og mye mer intimt! I bade- og ballspillsituasjoner på stranda er det jo greit med bar overkropp for mannlige ansatte, men ellers synes jeg de bør kunne ha på seg en t-skjorte.

Å jobbe i et uformelt miljø og gå i behagelige klær, betyr jo ikke at man uten videre kan legge all anstendighet til side. Det er en jobb likevel.

Anonymous poster hash: 83945...ce8

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Kroppskontakt betyr ikke hud mot hud, det er noe annet og mye mer intimt! I bade- og ballspillsituasjoner på stranda er det jo greit med bar overkropp for mannlige ansatte, men ellers synes jeg de bør kunne ha på seg en t-skjorte.

Å jobbe i et uformelt miljø og gå i behagelige klær, betyr jo ikke at man uten videre kan legge all anstendighet til side. Det er en jobb likevel.

Anonymous poster hash: 83945...ce8

Kroppskontakt betyr også hud mot hud. For eksempel når man løfter et barn opp fra en barnevogn. Det trenger ikke være så mye mer enn det. Det er forskjell på kroppskontakten mellom foreldre og barn, og ansatte i barnehage og barn.

Så du mener at man ikke er anstendig dersom en man er ute i sole og leker med barna i barnehagen i bar overkropp ? Hvorfor er man uanstendig da ?

Uanstendig betyr jo skamløs, usømmelig, obskøn, utekkelig osv. Ser ikke helt at man blir uanstendig ved å ta av skjorte i en barnehage.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ja, det synes jeg er helt ok. I min barndom bodde jeg på landet. Det er så mange år siden at manuelt arbeid ennå var en stor del av gårdsdriften. Da arbeidet alle med så lite klær som praktisk mulig når solen steikte på sitt hardeste. Slik fikk vi barn et forhold til menn, mennesker og kropp som var avseksualisert. Hvorfor skal ikke dagens barnehagebarn få oppleve det samme?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg synes på småbarns så tar man på seg en t-skjorte når det er såpass mye kroppskontakt. En sykepleier holder ikke pasientene inntil sin nakne hud heller når hun gir omsorg. Det er noe med å være profesjonell og intimsoner. Mine barn får gjerne hvile mot min kropp uten klær, men jeg gjør ikke det med andres barn.

Utover det ser jeg ikke hvorfor ikke de voksne kan ha på en tynn singlet når de er på jobb. Det er aldri for varmt for det. Når man er servitør får man ikke gå uten strømper. Da kan bhg personale ta på shorts og singlet.

En sykepleier jobber med syke og svekkede mennesker. Det ville på grunn av sykdommene være direkte uansvarlig for en sykepleier å ikke bruke en ren og beskyttende uniform. Å sammenligne sykepleiere og barnehageansatte sin jobb er som å sammenligne jobben til en trailersjåfør og kusk. Transport begge deler, men har ingenting med hverandre å gjøre.

• Liker 4
Gjest Coolaid
Skrevet

sammenligningen din med sykepleier og barnehageansatt finner jeg ikke fornuftig.

Og hvordan kan du som kvinne bestemme at det ikke er for varmt eller for eksempel praktisk for menn å gå i bar overkropp på en sommerdag ? Alle guttebarna løper rundt i bar overkropp, flere av de små jentene gjør det også så lenge de er komfortable med det.

Som servitør har man regler til påkledning og hygiene. I barnehage har man ikke regler for bekledning av ansatte. Det er derfor vi diskuterer dette. For øvrig to yrker som ikke kan sammenlignes.

Gjest Jørild
Skrevet

Nei, jeg forventer i like stor grad at mannlige barnehageansatte har på seg tskjorte som kvinnelige. Jeg betaler for profesjonalitet, ikke for at de skal sole seg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da må de gå nakne.

Hvis de har på shorts, er det nemlig seksuelt.

Anonymous poster hash: 52d73...7aa

Gjest Coolaid
Skrevet

Nei, jeg forventer i like stor grad at mannlige barnehageansatte har på seg tskjorte som kvinnelige. Jeg betaler for profesjonalitet, ikke for at de skal sole seg.

Da kan du like gjerne si opp plassen du betaler for. :fnise: Det har du nemlig ingen mulighet til å styre eller påvirke. Dersom du ikke likte tatoveringer, skulle du nekte barnehage ansatte å ha dem synlig mens de er på jobb også ?

Tviler sterkt på at ansatte sitter og soler seg på jobb. Har aldri hørt om det, har aldri sett det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...