Gå til innhold

kjæreste som tar lite intiativ til å prate, sende hyggelige meldinger etc, når vi er borte fra hverandre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i 2 år. Å når vi er sammen har vi det morsomt og alt er bare bra. Men det mest negative med han er at han aldri vil skrive noe søtt til meg, eller gi meg oppmerksomhet slik at han viser at han er glad i meg, og vil ha meg. Han har alltid hvert slik. Jeg har klaget over dette, men han unnskylder seg med at han ikke er den typen som sender slike meldinger, spessielt ikke på veggen på facebook (et hjerte hadde vært nok). Men han skulle prøve å prate mer med meg på facebook-chatt. Men når alt kommer til alt, blir han sittende å spille og han glemmer meg. Nå har jeg nevnt dette til han opp til flere ganger, men blir aldri bedre!

Hva skal jeg gjøre? Bli ordentlig bitch å drite å snakke til han også, å til og med ikke en gang si god natt. Eller skal jeg prøve å mase på han en gang til? -.-

Noen fler med samme erfaring?

Begynner å lure på om han er verdt det, når han tar så lite intiativ, og "glemmer" å snakke til meg.. fordi han er så opptatt med spillingen. Ser ut som spillingen er mye viktigere!

I kveld sitter han å har lan med noen kompiser, mens jeg er på en stusselig stygg hybel, der jeg ikke tives i det hele tatt, å har lyst å grine hver gang jeg må til skolen igjen, etter jeg har hvert hjemme!

Da synes jeg det skal ringe en bjelle i hodet hans, at jeg kanskje ikke har det så særlig bra her, og han kan heller gjøre det bedre med å ringe meg på skype, eller invitere meg til å spille også...

Anonymous poster hash: 36d4f...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tydelig du ikke har det bra der du sitter, men jeg synes vel du maser vel mye. Er det virkelig nødvendig å si god natt? Mange gutter liker ikke å sende hjerter, skrive klissete meldinger og være slave av kjærestens kontaktbehov hele tiden.

Jeg har skrevet en del søte og sexy meldinger til samboeren men hun liker de ikke og jeg får aldrig noen liknende melding i retur, så vi er også litt forskjellige.

AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke sakt et ord i dag.. men jeg skjønner at alle er forskjellige og noe er greit og ikke greit for andre. Men jeg synes at når han vet at jeg ikke trives der jeg er, så er det jo snillt å høre hvordan det går, på en dag..

Skrevet

Tror det hjelper lite å være needy dramaqueen iallefall...

Dere har vært sammen i 2 år og har det bra når dere er sammen. Ikke verst bare det. La nå fyren være i fred litt.

Hva med å finne på noe selv? Ikke vær så needy og avhengig av kjæresten din! Det kommer til å slite på forholdet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Typen min er litt sånn som din, han tenker ikke selv på å sende meldinger. Skrive noe på veggen min tror jeg han aldri har gjort. Men han har skjønt at det betyr mye for meg at han sender meldinger til meg i løpet av dagen, både fordi det er en grei måte å holde kontakt på, men han merker også at han savner det om ikke jeg gjør det. Jeg vet han lett kan glemme seg hvis han holder på med noe, så hvis jeg f.eks vet at han skal være borte/opptatt i flere timer fremover så minner jeg han på det ved å si "blir glad om du sender en melding eller to i løpet av dagen" eller "husk å sende melding". Jeg vet at han vil, men vet også at han er et surrehode og lett kan holde på med noe i 3 timer uten å merke at tiden har gått (ikke at jeg bryr meg om det går 3 timer uten at jeg får en melding fra han).

Tror dere bare burde snakke sammen om det, og du må gjøre det klart for han hvorfor du vil han skal sende meldinger. Jeg forklarte til kjæresten min at når han ikke sender meldinger på mange, mange timer så føler jeg at han ikke tenker på meg. Han tenkte jo selvfølgelig på meg, men han tenkte ikke over at jeg ikke vet det når han ikke sier noe. Er ikke vanlig for han å kommunisere på den måten. Etterhvert begynte han å koble det å tenke på meg med det å sende melding til meg, og nå sender han masse meldinger gjennom dagen, bare for å si at han elsker meg :) Helt frivillig, men han trengte bare en liten dytt for å komme i gang.

Anonymous poster hash: c054d...913
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i 2 år. Å når vi er sammen har vi det morsomt og alt er bare bra. Men det mest negative med han er at han aldri vil skrive noe søtt til meg, eller gi meg oppmerksomhet slik at han viser at han er glad i meg, og vil ha meg. Han har alltid hvert slik. Jeg har klaget over dette, men han unnskylder seg med at han ikke er den typen som sender slike meldinger, spessielt ikke på veggen på facebook (et hjerte hadde vært nok). Men han skulle prøve å prate mer med meg på facebook-chatt. Men når alt kommer til alt, blir han sittende å spille og han glemmer meg. Nå har jeg nevnt dette til han opp til flere ganger, men blir aldri bedre!

Han forklarer at han ikke er slik, bare respekter at han ikke er en SMS fyr, eller liker å skrive på veggene til folk på facebook. Det at han er med deg og dere har det fantastisk når dere er sammen burde da være nok.

Hva skal jeg gjøre? Bli ordentlig bitch å drite å snakke til han også, å til og med ikke en gang si god natt. Eller skal jeg prøve å mase på han en gang til? -.-

Du skal ikke gjøre noen ting. Du skal akseptere. Om du liker å sende meldinger og tenke på han mens dere er fra hverandre så gjør du det. Stopper du så begynner selvsagt han å lure ettersom du kun ønsker å gjøre det på trass.

Det er ikke slik at han velger å ikke sende deg en melding pga han skal straffe deg. Han har sin fritid, og bruker den med det han liker best. Det å bli oppslukt i spillingen har absolutt ingenting med deg å gjøre. Og ja, akkurat der og da så er spillingen viktigere enn deg. Det samme er jobben når han er på jobb. Treningen når han er på trening.

Begynner å lure på om han er verdt det, når han tar så lite intiativ, og "glemmer" å snakke til meg.. fordi han er så opptatt med spillingen. Ser ut som spillingen er mye viktigere!

I kveld sitter han å har lan med noen kompiser, mens jeg er på en stusselig stygg hybel, der jeg ikke tives i det hele tatt, å har lyst å grine hver gang jeg må til skolen igjen, etter jeg har hvert hjemme!

Da synes jeg det skal ringe en bjelle i hodet hans, at jeg kanskje ikke har det så særlig bra her, og han kan heller gjøre det bedre med å ringe meg på skype, eller invitere meg til å spille også...

Begynner å lure på om du er verdt det for han. Deler av dette innlegget tilsier jo at du er ganske egoistisk. Hvorfor skal han bry seg om du er i en hybel? Finn på noe å gjøre da vell. Inviter venninner og ha det gøy i din alenetid slik han kan med sine kamerater. Det er da åpenbart at du ikke er i hans tanker mens han spiller sammen med sine venner og har det gøy der. Det er tåpelig å bli forbanna pga han ikke setter på en alarm hver time for å måtte minne seg på at du sitter aleine i en hybel og må ringe for å fjernstryke deg på kinnet og trøste deg.
  • Liker 2
Skrevet

Er du sikker på at det ikke ligger mer bak frustrasjonene dine enn kun det at han ikke sender søte meldinger osv.? For meg virker det som du føler han gir deg for lite oppmerksomhet generelt og at han bruker store deler av tiden sin på spilling/og er initiativløs? Stemmer dette ? Syntes iallefall ikke du skal begynne å gjøre det samme tilbake.. Syntes enten du burde ta en ordentlig prat med han og fortelle hvordan det påvirker deg, og at du trenger mer kontakt. Da burde han iallfall prøve å møte deg litt på halvveien. Men tviler på at du kan få han til å forandre seg helt på området..kan hende du må prøve å finne mer styrke i deg selv for å klare å være i et forhold med han. Men hvis ting ikke forandrer seg i det heletatt og du fortsatt føler deg jævlig burde du kanskje vurdere å bryte.. Hvis ikke kan du bli helt ødelagt til slutt.. Syntes likevel du burde prøve noen andre alternativer først, dere har tross alt vært sammen lenge :)

Skrevet

Er dere i et avstandsforhold forresten? Isåfall skjønner jeg veldig godt at du trenger mer oppmerksomhet og kontakt. Hvis dere ser hverandre veldig ofte syntes jeg det er viktig å la den andre personen få sin alenetid og finne på ting på egenhånd

Gjest alegria
Skrevet

Jeg og min kjæreste bor sammen, vet ikke om dere gjør det? Han sender ikke spesielt med meldinger når en av oss er bortreist heller. Synes bare å poste ting på veggen hver gang en er borte som meningsløst.. Vi ser hverandre HVER dag, at han ikke sender søte meldinger når en av oss er bortreist tenker jeg ikke over engang. Forresten, hvorfor må han sende melding? Kan ikke du gjøre det selv? Gutter skal ikke gjøre alt her i verden. Synes du overreagerer.

AnonymBruker
Skrevet

Dere har tydeligvis veldig forskjellige behov når det gjelder kontakt, tilstedeværelse og nærhet til hverandre. Det er ikke helt krise, men du må i hvertfall legge fra deg behovet for å endre ham. Han kan heller ikke endre deg, dere må enten kompromisse, la ting være som de er eller gjøre det slutt. Det er de tre valgene du har som er realistiske, og så får du ta det derfra.

Mange menn er slik som kjæresten din, TS, og for meg fungerer det ikke å være i et forhold der den andre parten har så mye behov for egentid at det går utover selvfølelsen og følelsen av å være et par som jeg trenger og vil at den andre skal trenge også. Derfor er jeg heller kjæreste med en som har omtrent samme behov som meg, vi prater sammen og sender søte meldinger hver dag.

Jeg sier ikke at du skal gjøre det slutt, men du må altså forstå at det er ditt behov å kommunisere mer, han trives sannsynligvis bra slik det er, så på et eller annet tidspunkt blir den ene mer eller mindre ulykkelig av en endring.

Anonymous poster hash: 9aaa7...a49
  • Liker 1
Skrevet

At par skriver slike hjerter på hverandres vegg synes jeg bare er kleint og unødvendig. Og hvis du har vært sammen med han i to år, og han alltid har vært slik, så synes jeg egentlig ikke at du helt kan forlange at han endrer ser så mye ved å være en person han egentlig ikke er. Det kommer jo ikke like naturlig å skrive slike ting for alle

Hvor gamle er dere egentlig? Bor dere langt unna hverandre - hvor ofte møtes dere?
Forstår det hvis det er litt avstandsforhold, men dere har jo holdt på slik i to år nå. Synes han kan få være litt i fred med spillingen sin egentlig. Han er jo ikke utro eller noe sånt, han bare spiller

Skrevet

Det er som du virker noe sær, ikke han.

AnonymBruker
Skrevet

Er dere i et avstandsforhold forresten? Isåfall skjønner jeg veldig godt at du trenger mer oppmerksomhet og kontakt. Hvis dere ser hverandre veldig ofte syntes jeg det er viktig å la den andre personen få sin alenetid og finne på ting på egenhånd

Vi treffes som omftes om helgene, men blir noen ganger lengere enn det. Å ja jeg synes vell generelt at han ikke gir meg så mye oppmerksomhet. Ser så mange andre som får mye oppmerksomhet av deres kjærestee, også kommer jeg med nesten ingenting. Det er jo dumt og begynne å sammenligne andre, men blir litt irritert. Det er også vanskelig å bare finne på noe annet, mens vi er borte fra hverandre. Jeg hater plassen jeg er på. Blitt kjent med noen som er helt motsatt av meg. De er kjedlige og fokuserer bare på skole... elleres foregår det ikke en dritt av aktiviteter på denne høyskolen..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min kjæreste bor sammen, vet ikke om dere gjør det? Han sender ikke spesielt med meldinger når en av oss er bortreist heller. Synes bare å poste ting på veggen hver gang en er borte som meningsløst.. Vi ser hverandre HVER dag, at han ikke sender søte meldinger når en av oss er bortreist tenker jeg ikke over engang. Forresten, hvorfor må han sende melding? Kan ikke du gjøre det selv? Gutter skal ikke gjøre alt her i verden. Synes du overreagerer.

Vi bor ikke sammen nei. Og det er alltid jeg som sender meldinger. Blir litt frustert at han ikke kan gjøre det samme

AnonymBruker
Skrevet

jeg er i samme sitasjon TS, er så lei av at ALLTID jeg skal sende melding først. og sende natta-melding. han sender meg sjeldent hjerter, eller skriver noe søtt. Jeg syns det er viktig, selv om han tydeligvis ikke syns det. Jeg vil se at han bryr seg om meg, like mye som jeg bryr meg om han, vise at han er glad i meg, men neida. ingenting.. han har i tillegg vært utro, så jeg syns jaggu jeg fortjener litt oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 2f630...ea0
Skrevet

Folk må forstå at ikke alle ser på verdenen slik som en selv gjør. Det å sende hjerter for han vil ikke bety så mye, det å vise kjærlighet og slikt når dere er sammen er uansett ekstremt mye mer logisk. Vi menn er der at vi er logiske skapninger. Enkle simple vesener som ikke tenker så mye på slike ting. Så selv om man ikke får et "jeg elsker deg " på facebook, så betyr ikke det at han ikke gjør det i virkeligheten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...