AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Jeg spiller både gitar og piano, men jeg kan ikke synge. Vil veldig gjerne lære meg det, og er på utkikk etter tips jeg kan benytte meg av på egenhånd(ikke sangtimer). Er ikke så aller verst på å treffe toner når jeg synger veldig lavt eller nynner. Men jeg klarer ikke synge høyt, og jeg har ingen kraft i stemmen. Hvis jeg prøver å øke volumet er det ikke fint i det hele tatt. Veldig umelodiøst, og ingen klang i stemmen. Høres ut som stemmen jeg har når jeg snakker. Veldig monotont. Det bare fungerer ikke. Stemmen bare bryter sammen og det blir stygt. Som om jeg ikke faktisk ikke har en sangstemme i det hele tatt. Noen tips til hvordan jeg kan øve på å øke volumet på stemmen min og få kontroll over stemmen? Rett og slett klare å synge kraftigere med stemmen? Anonymous poster hash: 407af...f4c
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 Når du synger høyt, bruker du magen? Mange som synger stenger av halsen, sånn at kraften ikke kommer skikkelig frem. Da kan det høres litt ufint ut, men med en gang man lærer å synge med lufta i magen, kommer den fine stemmen også fram. Det finnes også mange "song lessons" på nettet, youtube f.eks:)http://www.vokalist.no/artikler/frigjoring-av-stemmen-av-solveig-haga.php denne linken kan kanskje hjelpe litt? Anonymous poster hash: c6600...2b5
heihei123 Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Syng med magen! (Stram magen på samme måte som du gjør når du er på do med nr2)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå