Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var aktivt med i NSF-speideren til jeg var rundt 20. Sluttet rundt da fordi jeg begynte jeg å studere og flyttet til en annen del av landet.

Var med i speideren fordi jeg likte friluftsliv og ha det sosialt. Leirtreff var ekstra spennende fordi man traff mange tøffe og kjekke gutter. Hadde en storebror som også var med, og dermed en fin "unnskyldning" for å bli kjent med de andre større guttene.

Ingenting var vel bedre enn å være rover (som ungdomsspeiderne kalles) og få gå leirvakt sammen med kjekkasen som var et par år eldre. Veldig romantisk å sitte ved bålet hele natta og dele leirbålskappe med han........... Har vært mange uforglemmelige speiderflørter opp gjennom årene.

En av døtrene mine går på speideren nå. Hun er 11 år og skal i sommer på landsleir til Asker. Hun er en tøff jente som har prøvd litt forskjellige fritidsaktiviteter bla fotball og dans. Enda hun er veldig god i både fotball og dans har hun isteden valgt å være med i speideren (og turn).

Ser som voksen at jeg har lært mye av å være speider bla det å være praktisk (feks i naturen), selvstendighet og ledelse.

Anonymous poster hash: 8c784...a63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde snust litt rundt for å sjekke at han ikke tuklet med smågutter. Speiderbevegelser har og har hatt mange pedofile ledere. Senest i fjor skrev Aftenposten om problemet og det var også sak om det på Dagsrevyen.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke mye særere å være voksenspeider enn å spille i korps som voksen? Jeg gjør da det sistnevnte.

Anonymous poster hash: 91511...75f
Skrevet

Hadde snust litt rundt for å sjekke at han ikke tuklet med smågutter. Speiderbevegelser har og har hatt mange pedofile ledere. Senest i fjor skrev Aftenposten om problemet og det var også sak om det på Dagsrevyen.

Samme med idretten, og korps, og strengt talt alle andre lag, foreninger og grupper som unger er en del av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Jeg ser jo at han har fått mange bra verdier gjennom speideren. Og ja - jeg er stolt av han på mange områder.

Ts

Anonymous poster hash: eec28...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...